بازدید 97487

زلزله ۶ ریشتری شمال غرب کشورمان را لرزاند/ اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی/ توضیحات معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر/ ۵ تن جان باختند/ دستورهای ویژه رئیس جمهور و وزیر کشور/ شروع اسکان اضطراری در «ورنکش»

در زمانی که سایت مرکز لرزه نگاری کشورمان از دسترس عموم خارج شده بود، زلزله‌ای شدید، مناطق وسیعی از کشورمان را لرزاند؛ زمین لرزه‌ای که مراکز لرزه نگاری خارجی بزرگی آن را ۶ ریشتر و عمق کانونش را ۱۰ کیلومتری زمین گزارش کردند تا نگرانی‌ها درباره فرجام این زلزله، شدت بگیرد. نگرانی از وارد آمدن خسارات وسیع به مردم در ابتدای فصول سرد سال...
کد خبر: ۹۳۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹ 08 November 2019
تابناک اجتماعی
رأس ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد روز جمعه، هفدهم آبان ماه ۹۸، زمین لرزه ای نسبتا شدید مناطق وسیعی از کشورمان را لرزاند؛ زلزله‌ای که برخی مراکز لرزه نگاری جهانی کانون آن را تبریز معرفی کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که سایت لرزه نگاری اروپا ـ مدیترانه دقایق ابتدایی اعلام کرده بود، بزرگی این زلزله ۶.۰ در مقیاس ریشتر بوده و کانون آن در مختصات ۳۷.۸۱ شمالی و ۴۷.۵۹ شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین قرار داشته است. این گزارش بعد تصحیح و قدرت زلزله ۵.۷ ریشتر اعلام شد.
 
بر اساس این گزارش، کانون زلزله در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شرق تبریز، ۷۹ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و ۶۰ کیلومتری شمال شرقی هشترود قرار داشته است.
 
بر اثر این زلزله، مناطق وسیعی در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان لرزیدند. هنوز اطلاعاتی از خسارات و آسیب های احتمالی زلزله در دست نیست.
 
تلف شدن ۱۱۵۰ راس دام سبک و سنگین
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۲:۴۷

اکبر فتحی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، از تلف شدن ۱۱۵۰ راس دام سبک و سنگین بر اثر زلزله در میانه خبر داد و افزود: به بیش از ۲۷۰ جایگاه دامی آذربایجان شرقی نیز خسارت هایی وارد شده است.

تماس تلفنی جهانگیری با استاندار آذربایجان شرقی
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۲:۲۰

اسحاق جهانگیری صبح امروز در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی که در مناطق زلزله زده استان حضور دارد گفت: همه نیروها و ارگان های امدادرسان استان برای کمک به زلزله زدگان به کار گرفته شود.

وی افزود: با بسیج تمامی امکانات استان و اعزام گروه های امداد رسان و ارزیاب به مناطق زلزله زده، اقدامات لازم و کمک رسانی فوری به آسیب دیدگان دستور کار قرار گیرد.

تامین سوخت مناطق زلزله زده به روال عادی ادامه دارد
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۲:۱۳

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: سوخت مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی به طور کامل تامین شده است. سوخت کافی در منطقه وجود دارد و هیچ کمبودی به لحاظ تامین سوخت موردنیاز جایگاه‌ها و مردم وجود ندارد. ‏

وی اضافه کرد: تعدادی نفتکش حامل نفت سفید نیز به صورت اضطراری در روستاهای زلزله زده مستقر شده‌اند تا در صورت نیاز، سوخت گرمایشی مورد نیاز مردم را تامین کنند.

قطع برق در روستاهای زلزله زده ورنکش و ورزقان
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۲:۰۱

ایرج بدر، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت برق مناطق زلزله زده گفت: تاکنون خاموشی در این مناطق نداشته ایم و تنها کنتور خانه هایی که تخریب شده اند، دچار مشکل و در نتیجه قطعی برق شدند؛ این در حالی است که در دو روستا ورنکش و ورزقان که میزان تخریب بالایی را تجربه کردند، شاهد قطعی برق بودیم که به زودی تعمیر می شود.

وی افزود: در بخش هایی از شبکه مشکلاتی ایجاد شد که اکیپ های فنی ما به سرعت رسیدگی کرده و مشکل برطرف شده است.

ارزیابی ۷۸ روستا/ تخلیه اضطراری روستاهای زلزله زده
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۰:۲۳

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با یکی از بخش های خبری شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت روستاهای زلزله زده گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی ۳۴ تیم عملیاتی مشغول امداد رسانی هستند و دو بالگرد نیز برای ارزیابی و ارائه اطلاعات دقیق تر در حال کار هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده که ۷ روستا بیشترین خسارت را داشته و در ارزیابی ها بیشترین تخریب در روستای ورنکش و ورزقان است. در حال تخلیه اضطراری روستاهای زلزله زده هستیم و اسکان در این روستاها آغاز شده است و اسکان اضطراری در روستای ورنکش در حال اتمام است، در حال حاضر تمام استان های معین آماده باش هستند و تعداد فوتی ها اضافه نشده است.

وضعیت راه های استان های زلزله زده
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۰:۱۹

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به وقوع زلزله در بامداد روز جاری در برخی استان‌های شمالی کشور، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از بسته شدن محورهای مواصلاتی اصلی استان‌های زلزله‌زده نداشته‌ایم و تمامی محورها باز هستند و امکان تردد وجود دارد.

تخریب کامل ۴۰ واحد مسکونی
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۰:۰۰

بر اساس گزارش مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات تا صبح امروز (ساعت ۸:۳۰)، ۳۴ تیم عملیاتی و ارزیاب به استعداد ۱۱۰ نفر نیروی عملیاتی به مناطق مختلف اعزام شده اند که تا کنون ۶۵ روستا را مورد ارزیابی قرار داده اند. بر این اساس، ۴۰ باب منزل مسکونی در ورنکش، ترکمانچای و ترک تخریب کامل شده و در ۱۴ روستا ترک خوردگی دیوار و ریزش در برخی اماکن رخ داده است.

بر اساس این گزارش، شمار جان باختگان زلزله همان ۵ تن از اهالی روستای ورنکش شهرستان میانه است و آن گونه که اورژانس کشور اعلام کرده، آمار مصدومان نیز ۳۳۹ نفر است که ۶۵ نفر بر اثر ریزش آوار مصدوم شده اند و مابقی بر اثر ترس و شوک ناشی از وقوع زلزله.

دستور روحانی برای بسیج امکانات در امدادرسانی به زلزله زدگان
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۵۳

صبح امروز استاندار آذربایجان شرقی در روستای زلزله زده ورنکش حضور پیدا کرد و روند امداد رسانی را بررسی کرد.

روحانی، ریاست جمهوری کشورمان دقایقی پیش در تماس با محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی درگذشت تعدادی از هموطنان میانه‌ای در زلزله بامداد امروز را تسلیت گفت.

روحانی بر ضرورت بسیج تمام امکانات در زمینه امدادرسانی و اسکان به زلزله‌زدگان تاکید کرد.

ارزیابی ۶۵ روستای زلزله‌زده در میانه/ شروع اسکان اضطراری در ورنکش
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۰۸

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند. تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است. ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است.

وی افزود: اسکان اضطراری در ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده. با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود.

وی افزود: دراین زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است.

۵۷ پس لرزه تا ساعت ۰۸:۳۰
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۰۰

تا ساعت ۸:۳۰ صبح، ایستگاه های لرزه نگاری ۵۷ پس لرزه ثبت کرده اند که بزرگترین شان ۴.۳ ریشتر قدرت داشته و در ساعت ۳:۰۲ در همان محدوده کانون زلزله در نزدیکی ترکمانچای به وقوع پیوسته است.

 

توزیع اقلام امدادی در میان زلزله‌زدگان میانه
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۸:۰۵

علی شهودی، مدیر روابط عمومی هلال احمر آذربایجان شرقی به فارس گفت: زلزله در بخش ترک شهرستان میانه روستای ورنکش ۵ کشته و ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت. همچنین ۶۰ واحد تخریب شده است. عملیات آواربرداری در روستای ورنکش تمام شده است.

وی افزود: زلزله در روستاهای برزریق، اشتینار، قشلاق بخش ترک شهرستان تخریب چندین واحد ساختمان شده است. اقلام امدادی از قبیل چادر و مواد غذایی از شهرستان میانه و تبریز بارگیری و به روستاهای زلزله زده ارسال شده است.

فیلم: آخرین جزییات از زبان مدیر مرکز فرماندهی و عملیات سازمان امدادونجات
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۷:۴۱

آخرین جزییات از خسارات زلزله ۵.۹ ریشتری از زبان درخشان، مدیر مرکز کنترل، فرماندهی و عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر:

تعداد بازدید : 1918
بازگشت مردم به منازلشان
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۵:۴۶

این زلزله که در بیشتر مناطق آذربایجان شرقی احساس شد، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود و شهروندان مناطقی که زلزله در آن‌ها احساس شده بود، به پارک‌ها و فضاهای باز پناه برده بودند. اکنون که پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۹ ریشتری میانه نیز رو به کاهش است، بسیاری از مردم که به بیرون از خانه‌ها رفته بودند به تدریج به منازل خود باز می‌گردند.

براساس گزارش‌های رسیده بیشترین خسارات زلزله در ۴ روستا از جمله در روستاهای ورنکش و ورزقان بوده است.

افزایش فوتی‌های زلزله آذربایجان شرقی به ۵ نفر
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۵:۰۴

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تاکنون ۵ نفر بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتری میانه فوت کرده‌اند.

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۵:۰۰
تعداد کشته‌ها و مصدومان زلزله آذربایجان شرقی
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۴:۴۰

رئیس اورژانس کشور از جان باختن سه نفر و مصدومیت ٢٠ نفر تا این لحظه (۴ و ۴۰ دقیقه) در پی زلزله ۵.٩ ریشتری در آذربایجان شرقی خبر داد.

ریزش کوه در جاده میانه ـ بستان آباد بر اثر زلزله
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۴:۳۰

فرماندار میانه از ریزش کوه در جاده میانه ـ بستان آباد بر اثر زلزله بامداد امروز خبرداد. محمدرضا مشایخی گفت: برای بازگشایی مسیر ماشین آلات لازم توسط اداره راهداری شهرستان اعزام شده است.

دستور وزیر کشور به سازمان مدیریت بحران
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۴:۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب کشور در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد گفت: تمامی واحدها و سازمان ها و ارگان های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می باشند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده ، امکانات و توانمندی های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

وزیر کشور از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با نیروهای امداد و نجات همکاری لازم را داشته باشند و اخبار و اطلاعات خود را صرفا از مراجع رسمی دریافت کنند.

اینفوگرافی: هنگام وقوع زلزله و پس از آن چه باید کرد؟
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۴:۱۶

زلزله ۶ ریشتری شمال غرب کشورمان را لرزاند/ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و چند استان دیگر لرزیدند/ اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی/ توضیحات معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر

مرگ یک نفر در روستایی از توابع میانه
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۴:۰۴

محمدباقر هنربر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تاکنون یک نفر فوتی در روستای ورنکش میانه بر اثر زلزله گزارش شده است.

وی افزود: بر اثر زلزله دو مورد آتش‌سوزی در روستاهای ترکمنچای و چند مورد ریزش دیوار گزارش شده است.

براساس این گزارش، تاکنون و در مدت یک ساعت پس از زلزله در شرق آذربایجان‌شرقی ۷۰ نفر برای مداوا به اورژانس شهرستان سراب مراجعه کرده‌اند. علت مراجعه بیشتر این افراد شوک، ترس، استرس و حالات روحی بعد از زلزله گزارش شده است. البته چند نفر نیز بر اثر افتادن از پله، دچار آسیب شده بودند که مداوا شدند و یک فرد مسن نیز که دچار حمله قلبی شده بود، احیا شد.

خسارتی از زلزله در زنجان گزارش نشده است
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۴:۰۴

شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با اشاره به احساس شدن زلزله در این شهر گفت: مرکز این زلزله مابین شهرستان‌های میانه و سراب اعلام شده است. تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زلزله در استان گزارش نشده است.

وی افزود: در حال حاضر هلال احمر شهرستان‌ها نیز در آماده باش کامل به سر می‌برند. به محض اعلام سازمان امداد و نجات، نیرو و تجهیزات به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

آماده‌باش جمعیت هلال احمر گیلان
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۴:۰۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی کلیه واحد های امدادی جمعیت خبر داد و گفت: به کلیه پایگاه های امداد و نجات و شعب جمعیت هلال احمر استان آماده باش اعلام شده است.

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به زمان وقوع زلزله بیان کرد: حدود ساعت ۰۲ و ۱۷ دقیقه امروز ۱۷ آبان ، زلزله ای به قدرت ۵/۹ دهم ریشتر مناطق گیلان ، آذربایجان شرقی ، اردبیل و... را لرزاند. کانون این زلزله در ۱۹ کیلومتری ترک آذربایجان شرقی اعلام شد. بلافاصله پس از وقوع زلزله وبا اعلام آماده باش، طبق بررسی اولیه تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر، وقوع این زلزله هیچگونه خسارت مالی و جانی در استان نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی کلیه واحد های امدادی جمعیت خبر داد و گفت: به کلیه پایگاه های امداد و نجات و شعب جمعیت هلال احمر استان آماده باش اعلام شده است. با احتمال وقوع پس لرزه، مردم عزیز استان ضمن حفظ آرامش نسبت به بسته بودن شیرهای گاز اطمینان حاصل نمایند، همچنین با رعایت نکات ایمنی در صورت بروز هرگونه حادثه مراتب را به ۱۱۲ اعلام کنند.

کانون زلزله روی نقشه گوگل
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۵۴

بر اساس مختصات اعلام شده از کانون زلزله توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، موقعیت کانون زلزله روی نقشه گوگل اینجاست:

زلزله ۶ ریشتری شمال غرب کشورمان را لرزاند/ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و چند استان دیگر لرزیدند/ اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی/ توضیحات معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر

گزارش اولیه موسسه ژئوفيزيکِ دانشگاه تهران از زلزله
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۴۶

زلزله ۶ ریشتری شمال غرب کشورمان را لرزاند/ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و چند استان دیگر لرزیدند/ اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی/ توضیحات معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمربر اساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ۰۲:۱۷:۰۵ (به وقت محلی) در ۳۷.۷۳ شمالی و ۴۷.۶۱ شرقی در عمق ۸ کیلومتر در ۱۹ کیلومتری «ترک»، ۲۵ کیلومتری «سراب» و ۲۵ کیلومتری «ترکمانچای» در آذربایجان شرقی به وقوع پیوسته است.

احتمال صدمات مالی و جانی وجود دارد
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۴۴

یعقوبی معاون فرماندار میانه گفت: گروه‌های ارزیاب به روستاهای منطقه زلزله زده شهرستان اعزام شده اند. ریزش ساختمان از برخی روستاها گزارش شده و احتمال صدمات مالی و جانی وجود دارد.

در همین حال، فرماندار بستان‌آباد گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در شهرستان بستان آباد گزارش نشده است. مردم آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند.

فرماندار سراب نیز به خبرنگار فارس گفت: حدود ۷۰ نفر مصدوم در شهرستان سراب داشتیم که به صورت سرپایی درمان شدند. در بعضی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده‌اند که با هماهنگی دهیاران و گروه‌های امدادی اقدامات لازم در حال انجام است.

انبوه پس لرزه ها با کانون «ترکمانچای»
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۳۷

سایت «مرکز لرزه نگاری کشوری» موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران که از دسترس مراجعان خارج بود، بالاخره در دسترس قرار گرفت و بر اساس اطلاعات درج شده در آن، کانون زلزله در نزدیکی «ترکمانچای» قرار داشته و پس از وقوع زلزله، بیش از ده پس لرزه در این کانون به وقوع پیوسته و ثبت شده است:

زلزله ۶ ریشتری شمال غرب کشورمان را لرزاند/ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و چند استان دیگر لرزیدند/ اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی/ توضیحات معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر

فیلم: توضیحات معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۱۸
آن گونه که حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشورمان می‌گوید، تا این لحظه جز ترک خوردگی های دیوار، گزارشی از خسارات جانی و مالی زلزله اعلام نشده است:
 
تعداد بازدید : 2058
پس لرزه ۴.۴ ریشتری
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۰۴

راس ساعت ۲:۴۰ بامداد پس لرزه ای با قدرت ۴.۴ ریشتر بار دیگر کانون زلزله را لرزاند.

اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۰۱

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری در آذربایجان شرقی و اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده خبر داد و به ایسنا گفت: دقایقی پیش زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر روستای آذربایجان شرقی را لرزاند.

وی با بیان اینکه تیم ها و گروه های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند گفت: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله مخابره نشده اما تمامی تیم‌ها و عوامل مدیریت بحران امدادی و خدماتی و انتظامی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۳:۰۰

زلزله ۶ ریشتری شمال غرب کشورمان را لرزاند/ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و چند استان دیگر لرزیدند/ اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی/ توضیحات معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر

سایت مرکز لرزه نگاری کشوری از دسترس خارج است
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۲:۵۸

به رغم آنکه لرزیدن مناطق وسیعی از کشور موجب شده بسیاری از هموطنان مان وحشت زده شده و به دنبال اطلاعات دقیقی از ماجرا باشند، سایت مرکز لرزه نگاری کشورمان کماکان از دسترس عموم خارج است! سایتی که ظاهرا مسئولان به اهمیت در دسترس بودن آن در چنین مواقعی واقف نیستند.

آماده باش پایگاه های اورژانس
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۲:۴۴

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از آماده‌باش تمامی پایگاه‌های اورژانس و مراکز درمانی استان آذربایجان شرقی خبر داده و به ایسنا گفته: تیم‌های ارزیاب اورژانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

به گفته وی، تاکنون گزارشی از مصدومین این حادثه مخابره نشده است.

مختصات کانون زلزله روی نقشه
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۲:۳۶

زلزله ۶ ریشتری شمال غرب کشورمان را لرزاند/ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و تهران و چند استان دیگر لرزیدند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰۱
اینجا صومعه سرا هم لرزید خیلی شدید بود خدا به خیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ملت قهرمان لطفا کمکهاینقد خود رابشماره حساب زیر واریز کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ترکیه پیام نداده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
قیمت خونه تو تبریز سی درصد افت کرده متاسفانه علم مهندسی پایینه اینجا و نصف بیشتر شهر روی گسله
ساکورا (از ترکهای ژاپن)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
تسلیت به مردم خوب آذربایجان
خدا رحم کنه خونه های اون منطقه اکثرا از گله....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
عجیبه اگر زلزله های مهیب چند صدسال پیش تبریز رارصد کنید همگی در شب اتفاق افتاده ودر فصول سرد سال کسی دلیل این موضوع رامی دونه
ریختیم محل مردم به خونه های بتنی شون اطمینان ندارن خخخخ
سایت ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
سند الگوی پیشرفت اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
فاتحه بخونيد براشون
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
نخیر. ظرفیت سرورها محدوده و وقتی همه با هم هجوم میبرن از دسترس خارج میشه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
دقیقا! ده بار خواستم برم تو سایت ولی گیر کرده بود، آخر سر از اپلیکیشن و سایت یو‌اس‌جی‌اس اطلاعاتش رو گرفتم. تازه بعد از ۲۰ دقیقه ساعت ۲:۳۷ کانال تلگرامش رو به روز کرد. تابناک خبر رو ۲:۲۹ پین کرده بود
قزوین رو یه تکون داد. لوسترها تکون خوردن ولی نه شدید
پاسخ ها
جوانشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
تبریز گیلان ارمیه زنجان و اردبیل هم حس شده
اینجا که وحشتناکبود
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
اره مرده انگار
زنجانم لرزید شدید
فقط آذربایجان شرقی ، بوده ، الکی چرا می زنی تهران ، گیلان احساس شد .
پاسخ ها
شهرام
| Germany |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
چون ما گیلانیم و احساس کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
داداشی! گیلان به کانون زلزله، نزدیکتر از برخی مناطق آذربایجان شرقی است
امید ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
در آستارا (گیلان) بخاطر این زلزله مهیب ولی نسبتا کوتاه مدت از خواب بیدار شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
نه تو خوبی فقط
تکاب هم احساس کردیم
پیرانشهر هم نیم ساعت بعدش لرزید. 4.4 ریشتر.
خدا به خیر بگذرونه، این مردم و کشورشون به قدر کافی تو مشکل هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
مردم به اندازه کافی فراموشکار هستند ....
این سنسورها سالمند؟ تو مرکز زلزله آبی زده!
سلام من ارومیه ساکن هستم خیلی خوب زلزله اینجا احساس شد. خدایا به خودت توکل میکنیم توی این سرما به داد بی پناهان برس
چرا همیشه شب ها زلزله میاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
دلیل کاملا علمی داره که من چیزی در موردش نشنیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
چون که زیرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
عزرائیل ازش میخواد شب ها بیاد
دنيا رو آب ببره مسئولان ما رو خواب ميبره ، چند بار رفتم به مركز لرزه نگاري ايران ولي انگار خونه ي اونها زلزله نيومده بود
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
دقیقا “ حرفت درسته من حدود صد بار رفتم هیچی نبود حتی صفحش بالا نمیومد اما سایتهای درپیت خارجی سریع خبر رو پوشش داده بود تازه بعد از پنج شش ساعت ، الان مثلا آپدیت شد اونم تازه از سایتهای مرجع خارجی و آمریکایی و گوگل کپی پیست کردن چون عینا” همون مطالب رو زدن ، درسته که اطلاعات میتونه مشترک باشه اما حتی یه واو رو جابجا نکردن و حتی اولش سایتهای به اصطلاح مرجع ایرانی ، ساعت رو به وقت اونور زدن و بعد اصلاح کردن ، اینم دیگه ........هیچی بی خیال نگم بهتره
چرا فکری به حال سایت زلزله نگاری میشه همیشه موقع زلزله از دسترس خارجه واقعا عجیبه که پرا این مشکلو حل نمیکنن
خدایا رحم کن برمردم ایران
پاسخ ها
خدایا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
باشه این دفعه رو فقط بخاطر شوما
حتما زلزله کارشناسان سازمان زلزله کشور را کشته که از دسترس خارج شده است!!!
انشااله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ما از اين شانس ها نداريم
زلزله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
من نکشتم. بجون بچه م قسم من کسی رو نکشتم
خب اگر سایت دردسترس نیست شما این اطلاعات را از چه منبعی گرفتید
پاسخ ها
بهنام
| France |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
سایت های جهانی نمایش زلزله خدا رو شکر بقیه دنیا تعطیل نشده میشه اطلاعات ازشون گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
از منبع آب سرکوچه گرفتیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
با ۱۰ دقیقه تاخیر سایتهای لرزه نگاری بین المللی اطلاعات رو پخش کردند و ۵ و ۸ دهم و نزدیک هشترود اعلام کردند و ایران درست بعد ۴۰ دقیقه هنگ کردن سایت
من غرب تهران ساکنم و بیدار هستم ..کاملا برای من زلزله محسوس بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
احتمالا زیاده روی کردی
یگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
کدوم سایت جهانی
زلزله حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه با شدت ۵.۹ ریشتر بوده. مردم تو شهر میانه تو خیابان ها هستند
شدت زلزله به حدی بود که در غرب تهران هم احساس شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
گزارشگر ویژه خبری
رضا آقایاریییی رُم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
عمق کانونی کم بوده بخاطر همین انرژی زیادی به سطح زمین منتقل شده
خدا کنه گسل های تبریز رو فعال نکنه چنان خسارتی میزنه حدود یه میلیون کشته و زخمی که کل ایران ورشکست میشه :/ آخرش میدونم توسط همین زلزله میمیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
برو یه نماز آیات بخون یکم کنترلت بیاد دستت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
شلوغش نکن داداش
جو نده
مردم به اندازه کافی خودشون نگرانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
من میدونم ما موفق نمیشیم
من یدونم ما میمیریم
من میدونم
خدا شاهده من اگر جاي مدير مركز لرزه نگاري بودم تو اين شرايط سايت مركز بالا نمي امد از شرم اب ميشدم ميرفتم تو زمين ولي فكر كنم مدير واقعي الان خوابه فردا هم مياد ميگه برخورد ميشه جالبه نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
برای همینه که مدیر نشدی
مرکز زلزله روستای کسلان شهرستان میانه است و همه شهر ها را نوشتین بجر میانه؟؟
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
هموطن گرامی ، متاسفانه سه زلزله متفاوت با سه مرکزیت متفاوت آمده بود و در ساعات بعد مرکزیت تغییر کردو حتی در کشورهای همسایه احساس شد ولی خفیف تر ، به اطلاعات سایتهای ایرانی اصلا” اکتفا نکنید چون پر از اشتباه و تاخیر یا بدون اطلاعات هستند، بنده حقیر بلافاصله پس از اتفاق ، تمامی سایتهای ایرانی و خارجی راجستجو کردم و خداروشکر ،به جهت کمی آشنایی به زبان انگلیسی -خدای ناکرده حمل بر تعریف از خود نگیرید - و مطالعه کامل آنها تا این لحظه عرض می کنم ، در گوگل با این کلمات به راحتی به سایتهای مرجع دست پیدا می کنید که خیلی ساده و قابل درک هم هستند :
World live earthquake report
یا
Iran live earthquake status
صرفا” جهت راهنمایی عرض نمودم وگرنه این بنده کوچک خدا ، از همه شما کم سوادتر می باشم و ارادت بنده را پذیرا باشید ، ممنون ، درپناه خدا و سلامت باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
دور از جون شما ما هم کمی به زبان بیگانه آشنایی داریم و از همین طریق مرکز اصلی زلزله را پی گیری کردیم.
زلزله اصلی مرکزی کاملا مشخص داشته و عوض نشده است تذکر برای این بود که در چند خبر اول نزدیکترین شهر اصلی ذکر نشده بود .
مثل اینکه قزوین زلزله بیاید و شما بگویی در 140 کیلوتری تهران و 30 کیلومتری تاکستان و 180 کیلومتری زنجان و اسمس از قزوین نبری
سلام شب بخیر، ممنون از سایت شما که برخلاف سایر سایتهای دولتی مثل زلزله نگاری که خواب هستن شما بیدار و زود اعلام کردید، خدا حفظتون کنه، ان شاله هیچ خسارتی به هیچ یک از هموطنان عریز نیاد، ما تو زنجان هم به شدت احساس کردیم خیلی وحستناک بود
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
انشاالله برای هیچ کس در هیچ جا مشکلی پیش نیاد ، دقیقا” اولین وب سایت ایرانی که خبر این حادثه را گزارش داد همین تابناک بود و در واقع اولین رسانه ، چون اینجانب کاملا” تا همین لحظه پیگیر بودم و بعد از آن ، شبکه خبر زیر نویس کرد که همراه با کلی اطلاعات غلط بود که چند بار اصلاح شد و ساعتی بعد ، از سوی مجریان اعلام شد ، در صورتی که ، به قولی سطح پایین ترین وب سایتهای خبری و شبکه های خبری تلویزیونی خارجی ، خبر اتفاق را پوشش داده و با آمار درست ارایه داده بودند و پس از آنها ، بعد از گذشت زمانی طولانی ، صدا و سیمای ملی یا همان میلی ، بسیار شتابزده و با اشتباهات زیاد و گزینشی نا مربوط ، شروع به اعلان نمود........مانند همیشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
یکی از مزیت های این سایت همینه که همیشه معمولا ۲۴ ساعته به روز میشه.
من چندتا سایت خبری رو دنبال میکنم ولی از این لحاظ این سایت تکه
ما تو پرند هم حس کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
واقعا
تهران هم بسيار كم لرزيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
من خواب بودم اما احساس کردم
اردبیل هم خیلی شدید لرزید وما الان آماده باش هستیم .بیداریم ماشین هارو ازپارکینگ درآوردیم منتظر زلزله ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
دمتون گرم بابت اینهمه هماهنگی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خدا قوت پهلوان
همدان هم ضعيف احساس شد در حد خيلي كم
سلام کرج هم لرزید ولی خفیف بود
فومنم حس کردیم
من ک مردم از وحشت تبریز که خیلی خیلی شدیدبود
پاسخ ها
احمد
| Norway |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
اخوی میبینم که داری مینویسی پس زنده ای
کرج هم احساس شد ما رفتیم بیرون
کسی تو کرج متوجه شد؟
سلام‌خیلی شدید بود؟منم تبریزم چرا نفهمیدم‌!تو خواب بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خیلی خسته بود احتمالا
خستگیت در رفت الان؟
نه واقعا مهابادم عجیب لرزید مردم همه وحشت زده شدن
اینقدر این تورک ها و فارس ها افتادند به جون همدیگه ، بلا نازل شد!!! خخخخخ
پاسخ ها
رضا آقایاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
شما بهتره برای خوشمزه بازی جای دیگه ای رو انتخاب کنی چون اینجا همه نگرانن و هیچ کس حالش خوب نیست.
چرا تابناک همچین کامنت سبک سری رو تو این شرایط پخش می کنه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ظلم زیاد بلا میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ترکها و فارسها هیچوقت این کار رو نمیکنن. ما نه ترکیم نه فارس. آسیایی هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ترک ها(که در اینجا نوشتی تورک ها)و فارس ها افتادند به جون همدیگه؟یعنی چی این نظرت؟اینکه یه عده ای از قومیت های مختلف به هم توهین کنند دلیل بر این نیست که همه افراد در اون قومیت ها با هم مشکل دارن.عده ای در بین قومیت های مختلف ممکنه به هم توهین کنند ولی آیا فقط در بین قومیت های فارس زبان و ترک زبان یه عده ای از افراد اون قومیت ها به هم توهین میکنن ؟میدونی چقدر ازدواج و روابط خانوادگی در بین قومیت های مختلف شکل گرفته؟میدونی چقدر دوست و همکار از قومیت های مختلف وجود دارند که روابط خیلی خوبی با هم دارن؟منظور از فارس در این نظرت دقیقا چیه؟منظورت از ترک(که نوشتی تورک)در این نظرت چیه؟بین اکثر ترک زبان ها و فارس زبان ها در ایران به جز یک سری تفاوت های زبانی در مجموع در سطح کلان از نظر مذهبی و اعیاد ملی و آداب معاشرت و از نظر فرهنگی چه تفاوتی وجود داره؟زبان فارسی هم در ایران یک جایگاه فراقومیتی داره.نکته بعد اینکه چقدر در بین فارس زبان ها رایج هست که بر مبنای شباهت زبانی خودشونو فارس معرفی کنند؟به جز یک سری شباهت زبانی در مجموع چه مشخصه ای در سطح کلان بین همه یا اکثر ترک زبان ها وجود داره که در بین همه یا اکثر فارس زبان ها وجود نداره؟از نظر ساختار چهره ها چه ویژگی وجود داره که بشه گفت همه ترک زبان ها در ایران اون ساختار رو در چهره هاشون دارن ولی همه فارس زبان ها اون ساختار رو در چهرشون ندارن؟بعضیا هم در جواب به این پاسخم جوابای بی ربط و غیر منطقی ندن و با ژست به ظاهر منطقی برای عده ای،جوابی چیزی که در این قسمت ننوشتمو ندن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
تو رو جان عزیزانت بس کن
خسته نشدی
ول کنید دیگه توی این موقعیت
الان فقط نمک پاشیدنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
اردوغان قراره شخصا رسیدگی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
لطفا اکراد عزیز ایران توجه کنند : به خدا قسم ترکیه به اکراد سوریه حمله کرده نه ربطی به ترکهای ایرانزمین داره و نه ربطی به کردهای اون.
در تهران هم زلزله کاملا محسوس بود
خیلی متاسفم واسه هموطنان عزیزمون من تو صومعه سرا گیلانم اینجا. ما قشنگ حس کردیم خواهشم از عزیزان هموطن آذریم اینه که هوای همدیگه رو داشته باشین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
چی شده؟؟؟
در لنگرود که حدود 200 کیلومتر با مرکز زلزله فاصله داره زلزله کاملا حس شد، از خواب پریدیم و تا 10 ثانیه بعد بیدار شدن ادامه داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ویرگول را کجا بذارم
من که سکته کردم زبونم بند اومد نصف شبی تبریز خیلی خیلی شدید لرزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
اوااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خیل خوب!!! فهمیدیم ترسیدی. چند بار کامنت میذاری
احمد
| Norway |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
اگر سکته کردی اینجا چه کار میکنی
درشهربخشایش هم به شدت سریالهای قبلی که بر این شهر اومده بود احساس کردیم.ما تجربه زلزله سال ۹۱ راداشتیم.فقط امشب از مرگ میترسیم وفردا هم دنبال همان کارهای ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
یعقوووب همیشه از مرگ بترس
ماهم توشهرپره سرتوابع سهرستان رضوانشهرگیلان احساس کردیم خیلی خوش گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
مسلم زیاد ازین خوشی ها قست خودت و عزیزانت بشه
خدا رحم کنه به مردم منم پسرم سرباز اونجا پادگان قاضی هیچجوری نمیشه تماس گرفت
پاسخ ها
رضا آقایاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
سلام من الان تهران هستم و همه خانواده ام تو میانه. باهاشون در تماسم تو شهر هیچ اتفاقی ظاهراً نیافتاده فقط شدت زلزله خیلی زیاد بوده و همه وحشت زده آن و تو خیابون ها هستن.. حال شما رو درک می کنم. امیدوارم همه چیز به آرومی سپری شه
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
نگران نباشین هیچی نشده اینجا پادگان شهید قاضی هم سالمه سالمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
تو دیگه خودتو بکش
سلام . من در غرب تهران ، حوالی چیتگر ساکن هستم . اینجا بشدت احساس شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
منم غربم چیزی حس نکردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
جاتو عوض کن
اردبیل شدیدترین زلزله رو به چشم دیدیم و حس کردیم باور کنید طبقه پنجم بودیم ساختمان کاملا میرقصید و تایم هم طولانی بود، اینکه هنوز سرپاست شکر خدای مهربون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خدا رو شكر كه سالم هستيد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
انشاءالله خدا همه رو حفظ کنه
خداروشکر که سالمین
مرکز لرزه نگاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
میشه لطفا بفرمایید چه نوع رقصی بود؟
باله بود یا باباکرم؟
سوشیانت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خداروشکر هموطن که سالمین ، برای ما در استان گیلان هم به همین ترتیب بود و این بنده حقیر ، تا به حال چنین چیزی یا بهتر بگم خدای ناکرده ، وحشتی تجربه نکردم و از طولانی بودن زمانش در تعجب بودم ، به امید خدا همه سالم و شلامت باشند و کسی طوریش نشه ، خدای مهربان و عزیز ، خودت لطفا” حامی و نگهدار همه باش به خصوص بچه های طفل معصوم که پاک و معصومند و غرق در کودکی. انشاالله...........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
اتفاقا چون میرقضیده خراب نشده. دست مهندساش درد نکنه
چرا استان ا ردبیل وشهر هایش نیست
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
کل استان اردبیل با صدای وحشتناکی خیلیشدید لرزید
باسلام خدمت دوستان وممنون ازعوامل سایت وخداقوت به همه این عزیزان
بنده پرندهستم واینجاهم کاملاواضح احساس شدوکلی مردم ازخونه هاشون ریختن بیرون،پدرومادربنده ساکن قزوین هستند وپیرو تماس پدرم قزوین هم گویاکاملاواضح بوده وباعث ترس مردم شده
ما که تو تبریز شدیدا احساس کردیم و از خواب پریدیم خدا به اونهایی که تو میانه هستن خودش رحم کنه
سلام،از سرشب یه دلشوره عجیبی داشتم،تاحالا اینجوری نخوابیده بودم که بعد یک ساعت و ربع دیوارهای ساختمون پنج طبقه یه صدای وحشتناکی داد احساس کردم تگرگ داره میاد،کل اهالی ساختمون داد میزدن زلزله اومده زلزله...خدا بخیر کنه چون واقعأ بلای طبیعی هستش فقط خدا ولی قبلش این مهندس ها و پیمانکارای ساختمان باید الان عذاب وجدان بگیرن ک چه ساختمونای اسباب بازی تحویل مردم بیچاره میدن و میلیاردی ب جیب میزنن مطمئن باشن راحت نمیخورن ، ب قول تیتراژ ستایش ماکوچیکا خدامون خیلی بزرگه.از زنجان.نماز آیات یادتون نره. واجب شد.
من از تبریز هستم با صدای وسایل خونه از خواب پریدیم خیلی شدید بود
خدا رحم کنه اگه کمک مردمی لازمه اعلام کنید اون مناطق خیلی سرده سریع راه بیفتیم
سایت لرزه نگاریرو چک کردم انگار از کار افتاده
سلام تهران هستم خونه ی خواهرم دوتا کوچه با ما فاصله داره .خواهرم زلزله رو حس کرد و از خواب بیدارشد.بما خبر داد من دیدم سه تا لوسر خونه هر سه تا داره تاب گرفتن و تاب میخورن ، البته تاب کم نه قوی!
بين التعطيلين بوده ، سايت و مسئولان همگي با هم رفتن مسافرت شمال !!!
من در منطقه شمیران تهران زلزله رو احساس کردم. در حد پنج تا شش ثانیه. عجیب بود کن سایتهای خارجی سریعا زدن ولی سایت مرکز ژئوفیزیک خواب بود.
منم کرج کاملا حس کردم خیلی حال داد
من از ساعت دو ربع نخوابیدم الان ساعت نزدیک پنج.بیچاره تازه عروس دامادا بدترین خاطره شد براشون. خدایاخودت بدادمون برس.
سراب هستیم،خیلییییییییییییی وحشتناک بود
خدایا خودت پشت و پناه این ملت باش
همانطوری که در گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مشاهده می کنید قبل از وقوع زلزله؛ چند پیش لرزه رخ نداده است اما با وجود این مکانیزم اطلاع رسانی و وجود سازمان عریض و طویل به اصطلاح مدیریت بحران کشور ؛ که چندین سال از عمر آن می گذرد اما متاسفانه هنوز هم که هنوز است سامانه هشدار سریع در کشور طراحی و راه اندازی نشده است....سامانه ای که می تواند همچنین برای هشدار سریع جهت مواقع بروز سیل و طوفان و ریزش کوه و امثالهم نقش آفرینی کند و جان میلیونها انسان را قبل از وقوع حادثه نجات دهد....در زلزله رودبار و بم و سرپل ذهاب هم میشد به همین روش از مرگ ده ها هزار انسان جلوگیری نمود....
اردبیل شدت زیادی رو داشت و بسیار طولانی بود انگار اول پر سرعت بود و سپس کم سرعت و مجدد با شدت
خدا به داد همه ی مردم برسه و کسی رو بی پناه نکنه
امید به خدا ارامش دل هاست
تابناک تنها سایتی که به خوبی خبر زلزله شمال‌غرب رو پوشش می‌ده. درود بر شما و خسته نباشید. بنده هم ساکن کرمانشاه هستم و اتفاقاً امروز لحظات وحشتناک زلزله ۲۱ آبان دو سال پیش اینجا رو تو ذهنم مرور می‌کردم. خداوند انشاالله هموطنان آذری‌مون رو از بلایا حفظ کنه. به فکرتون هستیم.
سلام ما کرج هستیم خانه ما ویلایی من و پسر م فکرکردیم درمیزنن
وای زنجان بشدت لرزید طوری که ازخواب پریدیم.طبقه پنجم بودیم اصلا نمیشد اززمین بلندشد.خدا رحم کنه
سلام ما تو اهر هستیم اینجا خیلی شدید بود و با صدای وحشتناک لرزید .
من الان تو ترکمنچای ام خیلی بد بود من تاحالا هم چینین چیزی ندیده بود اومده بودیم مسافرت
ارزیاب نفرستید تو رو خدا کار بکن و مسئولیت پذیر و مدیر بفرستید که به داد اون مردم بیچاره تو این سرما برسه.
غرب تهران هم احساس شد خفیف از دیشب مردم زنده شدم معشوقه منم ۳۰ کیومتری مرکز زلزله بودش کاش بمیره راحت شم امین
باز هم آزمایش هسته ای دیگری!
بیشتر از سایت لرزه نگاری شبکه های تلویزیون را بگید یکی از یکی خوابتر
دنیا را اب ببره تلویزیونی های ما را خواب برده تازه چقدر تونستن نشان بدن فقط زیرنویس شبکه خبر بیدار بود بقیه خوابن
خوب همیشه این ن!!!!!!!!!
قروه کردستان هم خفیف لرزید
خدا به همه ی هموطنامون رحم کنه
وزیر کشور دستور داد به سازمان مدیریت بحران؟ وزیر کشور بلند شه بره مناطق زلزله زده. دستور به چه کاری میاد؟ حالا دستور بده یا نده فرقی میکنه؟
الان رییس آکادمی و نجات می‌ره کمکشون ؟!
احتمالاً آزمایش هسته‌ای انجام‌داده‌اند.
وحشتناک بود دیوار انبارمون فرو ریخت کم مونده بود کل خونه فرو بریزه پنجره هامون قفلشون شکستند طبقه بالا
سلام ما هم شهر زنجان هستیم خیلی شدید بود از ترس سکته کردیم خدا به داد هممون برسه تو این گرونی
در بندر انزلی هم به شدت احساس شد و دقایقی ادامه داشت ، که در این زمان از سال با این شدت و مدت سابقه نداشته است . متاسفانه حداقل حدود یک دقیقه و نیم بود به نظر بنده و با همان شدت پنج و خورده ای ، چون لرزش ها رو کاملا” احساس نمودم ، خداوند یکتا و مهربان ، خودت رحم کن و به حق عظمتت ، هیچ کس و هیچ خانواده ای ، خدای ناکرده اذیت نشوند و هیچگونه خسارتی هیچ جای ایران عزیزمان و حتی بقیه جاهای دنیا نبینند (بنده حقیر پیگیر کامل اخبار از لحظات ابتدایی از سایتهای داخلی و وب سایتهای مرجع خارجی بودم و در چند کشور همسایه هم احساس شد ولی باشدت کمتر- و همه در کنار هم و خانواده های محترمشان ، در پناه حق سالم وسلامت باشند انشااله ، با کمال تاسف ، به شدت یاد زلزله های شوم رودبار- منجیل و کرمانشاه افتادم ومردمی که در این سرد و سرما ، چه خواهندکرد؟!کاش می توانستم حداقل کمکی برسانم ........ درست قبل ازوقوع حادثه امشب ، لحظاتی قبل ازآن ، صدای مهیبی شنیده شد اما از فاصله دور شنیده شد و برای لحظاتی بسیار کوتاه ، چنان باد یا بهتر بگم طوفانی در گرفت که بسیار متعجب شدم ، از این بابت کاملا” مطمین می باشم ، زیرا همسایه های ما نیز تایید نمودند این قضیه را و بنده به تنهایی متوجه نشدم که فکر کنم اشتباه بوده و هنوز فکرم درباره عن در ح)ل جستجو برای پیدا کردن دلیل یا توجیه منطقی است. چنانچه شما پاسخی دارید یا به همین صورت احساس نموده اسد ، لطفا” درصورت تمایل ذکر بفرمایید البته امیدوارم هیچ جای دیگه ای اتفاق نیفتاده و انشاالله به امید خدواند مهربان و یکتا ، همه در کنار خانواده های خود، سالم و سلامت باشند و به دور از هرگونه اتفاق ناگوار. آمین یا زب العالمین .
در پناه حق باشید
چادر تو این سرما اصلا جوابگو نیست ؛ کاش از همین الان لااقل برای خونه هایی که خراب شدن کانکس در اختیارشون بذارن.
زلزله در اردبیل به قدری شدید بود که تمام افراد خانواده ما از خواب پریدند به طور قطع می شود گفت این شدید ترین زلزله حداقل ۲۵ ساله اردبیل بود . حتی از زمین لرزه اسفند ۷۵ که خرابی زیادی در منطقه داشت هم شدید تر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خب جالبه که با وجود سابقه زلزله های شدید باز هم ایمنی رعایت نشده و خرابی به بار اومده
من انزلی هستم، بیدار بودم، اینجا ام کاملا لرزید و من متوجه شدم
پاسخ ها
سوشیانت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
آره آبای بدجور لرزید و تکون خورد ، تا پنج دقیقه لوسترها واینمیستادن ، یکی دو ساعت بعد هم خفیف تر اومد ، راستی صدارو قبلش شنیدی و طوفان رو درست قبل از اون احساس کردی؟
نزدیکترین مرکز شهرستان به زلزله سراب بود و الانم یک پسلرزه اومد شب را در ماشینها خوابیدیم دیوار خونمون فرو ریخت
در استان های البرز و تهران هم حس شد
من توی تهران احساس کردم!
زلزله هم نکشتمون ذرتهای آلوده و بی پولی و ... چیزهای دیگه میکشتمون
انشاالله که همه مردم ایران در هر کجا سلامت و عافیت باشن. اما چیز جالبی که دیدم خیلی از پیامها با پرچم کشورهای دیگه ست و همه هم از داخل ایران هستن
ماشالله همه با فیلترشکن فعالن اونم اون وقت شب
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ربطش به شما چیه دانشمند؟
حالا همه بلند بگوییم: انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست
یا خدا باز هم زلزله
الان باز شروع میکنن مردم لطفا بیاید و کمک های انسان دوستانه رو سرازیر کنین. شماره حساب فلان ....
کی بشه تهران زلزله بیاد. حالا هی فراموش کنید...
چرامشگین شهرنیست اونهمه لرزید
این زلزله های نقطه ای برای یاد آوری است که یک کیهان لرزه ای هم داریم. آن دیگر زمین لرزه نیست. کیهان لرزه است قدری مواظب اعمال و رفتار خودمان باشیم.
اولِ اولِ اول برای خودم دارم می گویم.
می بینید که دستمان در این مواقع چقدر خالی است. پس تا قبل از حادثه فکری بحال خودمان بکنیم:
زمین گر گشاده کند راز خویش بپیماید آغاز و انجام خویش
کنارش پر از تاجداران بود برش پر ز خون سواران بود
پر از مرد دانا بود دامنش پر از خوب رخ جیب پیراهنش
چه افسر نهی بر سرت بر چه ترگ بدو بگذرد زخم پیکان مرگ
گروهی که یارند با نوش‌زاد که جز مرگ کسری ندارند یاد
اگر خود گذر یابی از روز بد به مرگ کسی شاه باشی سزد
و دیگر که از مرگ شاهان داد نگیرد کسی یاد جز بدنژاد
سر نوش‌زاد از خرد بازگشت چنین دیو با او هم‌آواز گشت
نباشد برو پایدار این سخن برافراخت چون خواست آمد ببن
نبایست کو نزد ما دستگاه بدین آگهی خیره کردی تباه
اگر تخت گشتی ز خسرو تهی همو بود زیبای شاهنشهی
چنین بود خود در خور کیش اوی سزاوار جان بداندیش اوی
در زنجان نیز به شدت احساس شد و مردم چندین ساعت بیرون و در خیابونها بودن. خیلی شدید بود. خدا کنه تعداد جان باختگان و مصدومین بیشتر از این نشه. خدایا خودت به هم وطنان ما رحم کن. ولی من در عجبم که در ایران فقط سایت تابناک بیداره که از همون لحظه اول خبر رو پوشش می داد بقیه و حتی صدا و سیما خواب بودن! حتی شبکه خبر بیشتر در حد فقط زیرنویس خبر می داد. یادم می اد وقتی چند سال پیش تهران زلزله اومد و خدا رو شکر هیچ صدمه جانی نداشت شبکه خبر لحظه به لحظه اخبار رو پوشش می داد. ایا ایران فقط تهرانه!!!جان تک تک هم وطنها در سرزمین عزیزمون مهم و با ارزشه و هیچ فرفی ندارن. واققعا برای صدا و سیما و دیگر سایتها متاسفم
سلام کانال تلگرام پیش بینی زلزله دکتر برهمند این زلزله رو پیش بینی کرده بود.
دریغ از یک تسلیت برای خانواده های کشته شدگان توسط مسئولانی که این خسارات و مگ و میر ها ناشی از کوتاهی و ظلم های آنان در حق این مردم فقیر است. عرض تسلیت بر خانواده های داغ دیدگان
مرگ بر زلزله
در جهان امروزی در عقب افتاده ترین کشورهای جهان معمولا زلزله 5.9 کشته و خرابی به دلیل زیر ساخت محکم اماکن خرابی زیاذی زیادی بار به بار نمیاورد اما اینجا جان انسان ها در گرو بساز و یفروش هاست
قشنگ 15 ثانیه تبریز رو لرزاند ، اولین زلزله ای بود که زمانش اینقدر طولانی و وحشتناک بود ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
تبریز که 80 درصدش رو گسله خیلی مراقب باش. حتی ارزش خونه هم تو تبریز پایینه چون بشدت زلزله خیزه
این بلاها به خاطراون ویدیوهای چندوقت پيش برخی مسولیین است
خداوندقهرش گرفته
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
تابناک سانسور نمی کردی
ملت يک خورده میخندیدن شاد میشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
به آدمهایی چون پرویز چه باید گفت که در مصائب آن پیرمرد روستائی، بدنبال بهانه ای برای شادی و خنده است.
ای انسان، آن پیرمرد روستایی نه به استادیومی رفته بود و نه پرچم بیگانه ای در دست داشت. بخدا شرم هم یک خصلت انسانی است.
ظهور نزدیک است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
من از سیل زدگان پلدختر لرستانم
یه چادر هلال احمری زمان سیل ب ما دادن ک الان نیازش نداریم اگر کسی از هموطنان آذربایجان هس ک آسیب دیده باشن و لازم داره بفرستیم براش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
دمت گرم داداش.مردی به مولا
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
واقعا” یه عده مثل اینکه مریضن ، منفی برای این پست دقیقا” یعنی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
وقتی هنوز انسانیت زنده است، می توان از ته دل لبخند زد.
زنده باشی بزرگ مرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
چ دل بزرگی هموطنی از این سر کشور که خودش با درد آشناس بفکر هموطنای دیگشه ن بفکر تجزیه کشور،شما نمونه بارز یک انسانی کاش تو زندگی همه ما همچین آدمهایی باشن
بندر آستارا که وحشتناک بود همه تا صبح خیابون
خدایا خودت ظهور کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
بجا ترین دعایی که دیدم .در این مملکت واقعا جای خدا خالی است.و
مسئولان همیشه در صحنه را به این مناطق فوراً ارسال نمائید.
من در تهران منطقه نواب- قزوین هستم ، من اصولا شبها دیر می خوابم ، بازنشسته هستم اما اهل مطالعه و ور رفتن با کامپیوتر و دریافت خبرهای شبکه های اجتماعی . در حال گوش دادن به بحث در مورد اتفاقی که در استادیوم یادگار امام در تبریز در مسابقه بین تیم فوتبال تراکتور - استقلال افتاده بود و شعار حمایت از ارتش ترکیه توسط طرفداران تراکتور و انعکاس آن در بین اپوزیسیونهای داخل و خارج داشت از کامپیوترم گوش میدادم بکدفعه حس کردم صندلی که روی آن نشسته ام تکان خورد! حساس شدم و خبر کامپیوتر را متوقف و کمی آرام گرفتم ببینم باز هم صندلی تکان می خورد، دیدم نه! فکر کردم خودم حرکت کردم ، بی خیال شدم . نگو زلزله بوده که من هم حس کردم - تانری
کسی سلام نظامی نداده دیگه؟
پاسخ ها
انسانم آرزوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
زلزله کردستان کی سلام نظامی داده بود!؟ نکنه بخاطر حمایت اونا از پ ک ک زلزله اومده بود!؟
به ملت تسلیت میگم
فکر کنم ۵٫۹ رو نمیشه نوشت ۶
۵ و ۹ دو تا عدد متفاوت هستند نه یک عدد اعشاری
آیا زمان زلزله را عزرائیل تعیین می‌کند؟!
سلام بامداد امروز که تبریز و میانه و اطراف زلزله امد خیلی استرس دارم کلا میلرزم
دعا کنین دیگه زلزله نیاد سال بعد قراره کنکور بدم بااسترس نمیتونم بخونم
باشین ساغ اولسون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
مظلوم کوبانی از مناطق اشغالی شمال سوریه توسط اکراد :
زلزله آذربایجان ایران ربطی به اکراد ندارد. بژی کوردستان
در بین این همه نوشته ها همدلی وهمدردی به این میگن که هموطن پلدختری به جای نوشتن الفاظ بیهوده چادری را که دیگر به آن احتیاج ندارد میخواهد به زلزله زدهای اهدا کند در چنین مصائبی انسانیت حکم میکند که به جای حاشیه نگاری با هموطنان احساس همدردی و یا کمکی از دستمان بر میاید دریغ نکنیم متاسفانه با اینکه کشور ما در منطقه زلزله خیز قرار گرفته وجود بافتهای فرسوده در مناطق روستایی خطر ریزش منازل را با اندک تکانی میسر مینماید که دولت قبل از وقوع حادثه باید آنها را شناسایی و با اندک کمکی میتواند این خطرات را مرتفع بنمابد که موجب تلفات جانی و مالی نشود ما با احساس همدردی و تسلیت به خانواده جان باختگان هموطن عزیز در حد توان کمک خواهیم کرد که التیام اندکی در جهت رفع مصائب این عزیزان گردد باشد به این فکر بکنیم که چنین بلایی سر ما در فردایی دیگر اگر آمد چه احساس و توقعی از دیگران خواهیم داشت بیایید در برخورد با مسائل یک مقدار انسانی تر برخورد بکنیم .
حالا ببینیم سلبریتیها و بقیه که برای زلزله سایر مناطق سینه می دریدند اینبار برای زلزله آذربایجان چکار خواهند کرد؟؟؟
تو ماجرای مسابقه تراکتور و استقلال با همت بالای رسانه ای داخلی و خارجی علیه آزربایجان شایعه سازی کردن و خبر دروغ خودشون رو پربازدیدترین خبر و چالشی ترین خبر کردن

و خیلی از هموطنان نگران و دلواپس هم خوب سنگ انداخت
بخدا خسته و ناامیدم ازاین مردم
هنوز ويرانه هاي زلزله هاي قبلي وسيل ويرانگر پا برجاست خدايا در اين سوز سرما به داداين مردم بي پناه برس
هموطن عزیز،بلایای طبیعی چه ربطی به انرژی هسته ای داره،به جای دعاو همدردی باهم نوع خویش مشغول تهمت و شایعه پراکنی هستید،از خدا و روز قیامت بترسیدکه نزدیک است،
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی