بازدید 29402

جمعیت جهان را یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دادیم!

در حال حاضر بیش از ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه می‌گیرند که هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان را در هر ماه به دولت تحمیل می‌کند که این روند پرداخت مطابق با قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست.
کد خبر: ۹۳۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 06 November 2019

طی سال‌های گذشته، هشت میلیارد ایرانی خواهان دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ظاهرا کم ارزش بوده و حاضر به انصراف از آن نشده‌اند، حدود جمعیت جهان را ایران یارانه داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، قانون هدفمندی یارانه‌ها از اواخر سال ۱۳۸۹ و از دولت نهم به مرحله اجرا در آمد و پرداخت یارانه نقدی که جزئی از این قانون بود به نحوی منحرف از قانون پایه‌ریزی و پرداخت شد که به تدریج تمام قانون شد، چرا که پرداخت همگانی و بدون غربالگری مشخص، باعث شد که نه تنها تمام درآمد اصلاح یارانه‌ها به پرداخت نقدی اختصاص پیدا کند بلکه پیش آمد که دولت‌ها به سمت استقراض از بانک مرکزی برای تامین منابع هزینه سنگین یارانه در ماه بروند.

در هر صورت تا کنون ۱۰۴ مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی با مبلغ ثابت طی حدود ۱۰ سال گذشته پرداخت شده و همواره بالای ۹۰ درصد ایرانی‌ها در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای دریافت یارانه نقدی قرار داشته‌اند.

اعلام ایزدی-مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها- از این حکایت دارد که طی این سال‌ها حدود هشت میلیارد نفر یارانه نقدی دریافت کرده‌اند.

البته این هشت میلیارد همواره افراد ثابتی نبوده‌اند و برخی از آنها به دلایل مختلف یا لیست کنار رفته‌اند و یا حذف شده‌اند، در عین حال که افراد جدید به ویژه به دلیل تولد به جمع یارانه‌بگیران اضافه‌شده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه می‌گیرند که هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان را در هر ماه به دولت تحمیل می‌کند که این روند پرداخت مطابق با قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست.

غربالگری یارانه‌بگیران و حذف افراد پردرآمد همواره مورد تاکید بوده ولی به طور جدی در دستور کار نبود تا اینکه در سال جاری و از اواخر شهریورماه و در راستای اجرای تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمد، حذف آغاز شد و ظاهرا یارانه حدو یک میلیون نفر در دو ماه گذشته قطع شده است که گرچه شروع خوبی به نظر می‌رسد ولی نسبت به زیان ناشی از پرداخت نادرست یارانه نقدی قالب توجه نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۱۰
دیگه چه هنری دارید؟!
آقا این کیسه تهش سوراخه!! گفته باشم!! اگر هیچکس در ایران یارانه نداشته باشد باز هم میگویند هشتاد میلیون یارانه دریافت میکنند!
با تورمی که به اسم آزادسازی یارانه بوجود اومد و درآمد و ارزش پول ملی رو بلعید هر نفر در ماه 4.5 دلار گرفته
وبه اندازه دو برابر جمعیت کره زمین اختلاس شده !
تابناک عزیز با سلام
از این خبر اینگونه بر می آید که گویا دولت مردان از جیب مبارک خودشان بخشیده اند و منابع تأمین آن را که افزایش قیمت نان ، بنزین ، حاملهای انرژی بوده و از جیب و سفره ملت خالی شده ( و البته هر سال با افزایش قیمت برخی از این منابع مواجه بوده ایم ولی مبلغ یارانه ها کوتوله باقی ماند ) را فراموش کرده اند !!!!!!
همینطور هم نفرموده اند که چند برابر جمعیت جهان را به جیب و سفره و شکم فراخ برادران ویژه خوار از طریق حقوقهای نجومی ، املاک نجومی تر ، اختلاسهای کهکشانی ، میلیاردها دلارهای جهانگیری ، واگذاری های شرکت های دولتی به قیمت تعاونی و شاید پرداخت اقساطی مبالغ این واگذاری ها از محل یارانه 45500 تومانی فقط سرپرست خانوار همان برادران محترم ویژه خوار و سایر منابعی که این روزها شاهد محاکمه بزرگواران هستیم سرازیر نموده اند ! (جا دارد از جناب آقای رئیسی و قوه قضائیه تشکر کنم)
خجالتمون ندین، با اینهمه ثروت ملی و... نفری ۴۵۰۰۰ تومان به مردم دادین ‌‌‌ و قیمتها رو به اسم های مختلف دهها برابر کردین، پول ملی رو بی ارزش کردین و ارزش ۱۵ دلاری اولیه یارانه رو به ۳ دلار کاهش دادین، چند ده برابر این همه منت رو از جیب همین مردم به کشورهای مختلف دیگر بخشیدین و... خجالت نکشید کلاهتون رو بزارین بالاتر
تو این سالها چند برابر جمعیت جهان پول بدون پشتوانه چاپ کردید؟
واقعاً دولت برودجلوي دزدي ها بگيرد كه يك فرد٨٠٠٠٠ ميليارد تومان نبرد . دولتي كه سراپاي وجودش سوء استفاده است فقط ٣٥٠٠ ميليارد تومان را ميبيند. سال ها پول فروش نفت را صرف تپل كردن خود و وابستگان كرديد
3 دلار میدن منت هم میذارن
با اختلاص هایی که انجام شده چند نفر را می شد یارانه نقدی داد؟
امارات با جمعیت ۵میلیونی به اندازه ۱۲۰۰برابر مردم جهان رایانه داده
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
یادتونه که گفتید یارانه انرژی را حذف می کنیم و مابه التفاوتش را به مردم میدیم؟هرکی بیشتر مصرف کرد باید پول بیشتر از یارانه اش بده و هر کی کمتر خرج کرد به نفع خودش و خانواده اش هست.
فقط شعار میدید تا کلاه بگذارید سرمون.
شما که هنوز نهم از دهم تشخیص نمیدید بهتره منت یارانه رو سر مردم نذارید
قانون پرداخت یارانه به دلیل آزاد سازی قیمت حامل های انرژی مانند برق و گاز و ... مصوب شد. ولی دائماً منت میگذارید. قیمت ها را به قبل از یارانه برگردانید و یارانه را هم قطع کنید. تا آن زمان حق ندارید یارانه هیچ کسی را قطع کنید.
از جیب مردم پول رو میزنید بعد یکم دوباره به اسم یارانه بهشون میدین بعد منت هم سرشون میزارین
رو که نیست
آخه بین دولت مردایه عاقل پیدا نمیشه
با این یارانه میدونید چند نفر میتونست فرار کنه کانادا.
حالاهمین ۴۵ تومن رواینقدر بزنیدتوسرمردم..
انگارکنن یک نفربیشتراختلاس کرده ورفته کانادا
از جیب بابات دادی و برو هزینه های غیر ضرور دیگر را کم کن
به اندازه جمعیت جهان هم بخطر بی مسولیتی خودتون ثروتهای هنگفت از بیت المال غارت کردن و بردن
چرا جناب احمدی نژادبخاطر این توزیع غلط یارانه بطورقانونی موردسوال قرار نمیگیردو حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم عضویت دارد؟
واقعا اینطوریه که میگید خوبه که بنیانگزار پرداخت یارانه (احمدی نژاد)شرح ماجرا را داد ۰۰۰۰ با این همه دروغ که میبافید (به کجا چنین شتابان میروید)
حقوق مان را بدهيد ، يارانه نميخواهيم
هیچ دولتی حق نداره یارانه هایی که از درآمدهای نفتی اخذ میشه رو بر روی مردم قطع کنه..ولو اینکه ثروتمند باشند.
مگر نه اینکه همه ی مردم در این ثروت ملی سهمی دارن؟؟
اینقدر منت سر مردم نزارید با این پول بی ارزش و اقتصاد مفلوک و رکود کشنده و بی کاری چندش آور که همه مبین بی عرضه گی مسئولان است . دیگر جایی برای منت نمونده و اینقدر یارانه یارانه نکنید کمی به کشورهای همسایه نگاه کنید و خجالت بکشید.
وضع ما از افغانستان هم بدتره!
بیخود کردید از اول دادین اگه راست میگین شرایط را ببرین به همان زمان قبل از یارانه نقدی،،،
خوب دارید به مردم سوریه و لبنان و عراق و یمن و سودان و سریلانکا و ... یارانه میدید اما سر ملت ایران منتش رو میذارید
هرکاری کشورهای حوزه ی خیلج فارس برای مردم خودشون کردن شما همون کارو برای ما انجام بدید مثل امارات عربستان یا کویت یا ترکیه بعد منت سرما بذارید من شخصا اگه فقط کار یا درآمد یا مسکن داشتم خودم انصراف میدادم اینجا زاهدان 200متر زمین داخل بیابان 500تا یک میلیارد قیمت میخوره که دست دولت هست بس کنید بس کنید ...‌‌‌
از جیب باباشون که ندادن.. مرتب پول بدون پشتوانه چاپ کردن دادن به مردم و هر چند سال یک بار هم به بهانه تحریم ، با کاهش ارزش ریال این پول های بدون پشتوانه را از جیب همه مردم جمع آوری کردند حتی اون کسی که یک ریال از این پول های بدون پشتوانه گیرش نیومده بوده
دولت حقوق کارکنان و پول پیمانکاران پروژه های دولتی را هم همینطوری پرداخت میکنه .. حتی مطالبات وصول نشده بانک ها یعنی پول های اختلاس شده بانک ها هم همینطوری از جیب همه مردم برداشته میشه تا از ورشکستگی بانک ها جلوگیری بشه .. کاهش ارزش پول ملی بدترین و بی رحمانه ترین کاری است که یک دولت میتونه در حق مردم یک کشور بکنه

بنده ۱۰۰ میلیون تومان سپرده داشتم که با شوک ارزی اخیر یا بهتر بگیم کاهش عمدی ارزش ریال توسط دولت ، ارزش پولم به یک چهارم رسید یعنی ۷۵ میلیون تومان از پول بنده را دولت محترم از حساب بنده دزدید تا مشکلاتش حل بشه . این اتفاق حتی برای اون بچه ای که ۱۰۰۰ تومان پول توجیبی گرفته بود هم افتاد . برای کارگر و کارمند حقوق بگیر هم افتاد که حقوقش با کاهش ارزش ریال به یک چهارم رسید و یعنی در اصل یک کارگر داره هر ماه معادل سه چهارم حقوق سال ۹۶ را در سال ۹۷ و ۹۸ به دولت میده یا بهتره بگیم دولت ازش می دزده

آقایان فکر میکنن با دسته کورها طرفن مردم چیزی حالشون نیست
از ارث پدرتون دادید.حقمون بوده از منابع طبیعی کشور
درسته که جمعیت جهان رو یارانه دادید ولی این یارانه تحت عناوین مختلف دوباره به جیب دولت برگشت لذا شما الان به اندازه جمعیت جهان یارانه دارید ولی ۷۸ میلیون رو یارانه میدید. اینو گفتم و میدونم که مسامحه داره ولی این حرف شما دقیق نیست قابل مناقشه است
شاخ غول و شکستید . در مقابل دزدی ، اختلاس و... قطره ای است در برابر دریا
دروغ بزرگ
خجالت نمیکشید بااین حرفاتون.از این همه سرمایه عظیم کشور.ماهی 45500 تومن به مردم صدقه میدید ابروشونم میبرید
خودتون روکشتین با یارانه 45 تومنی. این همه بلا که سر مردم اومده رو نمیبینین، فقط چندرغاز یارانه رو میبینین
دادیم؟ مال خود مردمه ... درضمن من بیکار خودم ماهی 150 هزار تومان دارم مالیات های مختلف میدم با این حساب چندین هزار برابر جمعیت جهان مالیات از مردم گرفته شده.
چیه یارانه روهم نگیریم ک شمابخورین اخه با توچه ک چقدیارانه دادن ومیدن
مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانها مشخص نکردن مردگان و خارج نشینان از لیست حذف شدند یاخیر مضافا بعد از چند سال دهک بندی گردن و قطع گردن یارانه هنوز به کل جمعیت ادعا میشه که یارانه پرداخت میکنن!!!؟باسم مردم بگام بعضیها طبق معمول سنواتی علی برکت اله
زحمت کشیدید
این یارانه رو هم میخاهید از مردم بگیرید . فقط نمیتونید چجوری ازشون بگیرید و با کدوم تبلیغ و تلقین و اخبار کذب این یارانه رو بد جلوه بدید ، درسته !!!
به قول رييس دولت سابق عوضش ده برابر از جيب مردم برداشت كرديم
پاسخ ها
ناشناس باز هم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
شماها از کجا میارین این همه پولو که به هشتاد میلیارد تن میدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
الان که رئیس دولت فعلی صد برابر داره برمیداره ساکت شدین
جکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
غلط فرمودید
ایرانی مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
دمت گرم عالی بود.به نظرم حرف دل مردم ایران را در چند کلمه گفتی.ممنونم داش
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
هزار برابر....
اندازه کل کشورهای جهان هم چیزها گرون شدن
کی این یارانه رو میگیره؟همسرم بازنشسته سه فرزند بامدرک کارشناسی ارشد بیکار وبه خداقسم به مایارانه نمیدهند انصاف کجارفته بررسی کنید ماچه داریم
عوضش را در فیش های برق و آب و تلفن و شهرداری و عوارض و روش های دیگر چند برابر پس گرفته اند. ناکارآمدی مشکل ماست.
اگر ۷۸ میلیون یارانه بگیر داریم معنایش این است که به این مبلغ نیاز داشته و بنابراین زیر خط فقر هستند. بعد از چهل سال زمامداری حدود ۹۰٪ مردم محتاج مبلغ ناچیز یارانه و فقیر هستند.
این گزارش بیشتر به یک گزارش شامل کلمات خنده دار شباهت دارد. یارانه 455000 ریالی!!!! ونسبت دادن به جمعیت دنیا
با این مبلغ چه هزینه آی را می خواهید جوابگ باشیدَ
در کجای دنیا 4 دلار مبلغ کمکی برای زندگی محسوب می شود. لطفا کمی هوشمندانه تر فکر کنید و گزارش ارسال کنین
علاوه بر اینکه چندین برابرش را از مردم در قبال افزایش های چند بار در سال قبوض آب و برق و گاز از مردم گرفتید.با اینکارتات بزرگترین آسیب را هم به اقتصاد مملکت وارد کردید.بهترین کار حذف کامل این چندر غاز و تعیین حقوق ماهانه مناسب برای بیکاران و نیازمندان است....
تمام کالاها را صد برابر کردند
بجاش 45 تومن یارانه دادند، که اونم میخوان بگیرند.
اصلا چطوری روشون میشه بعد از 10 سال از 45تومن که تغییری نکرده صحبت کنند....
بابا مردم چه گنا هی کردند دست شما افتادند روز به روز بدبختی
این حساب و کتاب را برای حل مشکلات مردم بکار بگیرید نه اینکه منت بگذارید و فاکتور برای مردم صادر کنید قیمتها و بهای دلار و سکه و بنزین و .... را هم حساب کنید همچنین درآمد مردم و تورم را هم در نظر بگیرید ضمنا شما تاکنون سر تمام مخلوقات خداوند منت گذاشته اید
این چهل پنج هزارم بدید فرزندان مسولان توی بلاد خارج سخت بهشون نگذره
حتی اگه پس انداز شده باشه برای هرکسی پول یه متر قبر هم نمیشه
اگر‌مرد هستید یه گزارش از سود دولت از یارانه ها و افزایش قیمتهای بنزین و انرژی تهیه کنید
بی انصاف الان پول آب و برق و گاز چند برابر شده چرا به این موضوع اشاره نمی کنی مگه شما جزو مردم نیستی
به نظرشما چرااین مردم نمیمیرن بااین یارانه؟
مگر این یارانه را از ارثیه حضرت آدم داده بودید؟ طراحان این مبلغ قبلا گفتند که این یارانه هدفمند است و در عوض حاملهای انرژی و هزینه ها را بالا بردید.
این مبلغ یک پنجم پولی است که از مردم دریافت می کنید. نباید بخاطر چغندرعاز آبروی ملت را ببرید، عوض این حرفها تکلیف اختلاسهای میلیاردی را روشن کنید.
یکی بگه آخه با افزایش قیمت انرژی ده برابر این پول رو از مردم می گیرید
اون روزی که قرار شد یارانه ابروی جنسا برداشته بشه کجابودین ?????عمو یک نان بیست و پنچ تک تومانی بود حالا چی ?فکرخودت نکن که مال مردم میخوری این مردم دیگه چیزی واسشون نمونده ادم های شکم پر از وضع مردم خبرداری?بعدازمرگت بمونه این چهل و پنج هزارتومان همه چیزوبرگردونین به قیمت قبل از این دزدی سیاسی یا همون یارانه جناب عالی من یک جوان سی ساله حتی یک کفن ندارم بی ناموس
لطفا این رو هم بنویسید که این مسئولان و مدیران بیسواد ، نالایق ، بی کفایت و بی لیاقت توی این 10 سال گذشته پانصدهزار میلیارد تومان فقط پول نقد دزدیده اند حالا اگر زمین خواری ، کوه خواری ، دریاخواری و احتکار وووو.... هم اضافه کنیم سر به فلک می کشد .
بابا جان قرار بود یارانه برای نون بدند بنزین و چیزهای دیگه که قبلا کوپنی بود الان میانگین هر نون فقط ۲۰۰۰ تومانه الان باید بیشتر هم بدند . این رو میدند همش میزنند تو سرمون . اونموقع که جیک جیک مستونتون بو فکر زمستونتون بود؟ حالا که درآمد دولت کم شده هوا هم میخواند به ما بفروشند و من الله توفیق
چرا رئیس دولت سابق بخاطر این تصمیم غلط تاحالا محاکمه نشده؟
تابناك عزيز مي گويند يك سوزن به خودت بزن يك جوال دوز به ديگران
مردم چقدر هزينه اضافي داده اند خودروي بي كيفيت دستمزد پايين شغل هاي دولتي اضافه بر سازمان و ...
اگرملت رضایت نمیدن بخاطر اینه که میگن یا همه یا هیچکس.
شماهاباره اولتان نیست باره آخرتون هم نیست که دست تون توجیب مردمه واگذاردن به خدا
ساده تر بگو بدهکارین پول و پس بدین
چرا نمیگید قیمت بنزین رو در سال پایه پرداخت یارانه ها ده برابر کردین؟
چرا فقط طرف خروجی قضیه رو میبینید؟
بهتره برید ریخت و پاش ها و هدر رفت منابع ملی رو جمع و جور کنید اخر سر بیایید دعوای چندر غازی ک پرداخت میشه رو بردارید
البته معادل چند برابر جمعیت جهان نشتی منابع و سرمایه ملی ( خارج شدن وجوه ملی ) داشتیم. که اگر در اقتصاد بکار گیری می شد معادل کل یارانه ها ی پرداختی سود وارزش افزوده ایجاد می کرد.
یارانه ماهانه حداقل ۱۰ برابر این مبلغ باید بشود با توجه به تورم
این پول چیری نیست ودردی ازکسی درمان نمیکنه بهترین دلیل واسه انصراف ندادن ، اعتماد نداشتن به دولت بابت اینکه این پول بعد کجا وچطور خرج میشه همونطور که تا الان یارانه صنعت ودارو پرداخت نشده ومعلوم نیست کجا هزینه شده اول بیاین اثبات کنین پول کجا رفته بعد ازانصراف حرف بزنین
ازطلاگشتن پشیمان شدیم لطفا مارامس کنید مسئولین آفرین دست مریزاد الله برکت الله
به عرض شما می رسانم درسال ۱۳۹۴ یارانه من بازنشسته باهمسر فرهنگی جمع درآمد آنسال حدود سه میلیون دارایی ماشین مدل۸۴ ساخت ایران مسکن یک واحد آپارتمان درفرعی جنوب شرقی فرجام از آن سال یارانه ام را همین آقای ایزدی ودارو دسته اش قطع کردند حالا شما قضاوت کنید که این ۷۸ میلیونی نفری که از ۹۴به بعد همچنان یارانه گرفته ومیگیرند باید فقیر تر از من باشند؟!!چند بار اعتراض کردم،اینترنتی، تلفنی، کتبی به اقای ایزدی از طریق دفتر ریاست مجلس به دفتر وزیر کار سابق جای تعجب باتوجه به گفته شما از قول آقای ایزدی هنوزدرسال ۱۳۹۸ حدود۷۸ میلیون یارانه میگیرند ومن نمیگیرم !! به نظر شما من در چه دهکی هستم؟به نظرشماچه اشکالی درسیستم اداری ما وجود دارد؟آخرین نامه ای که به دفتر آقای ربیعی وزیر کار سابق ارایه دادم به همراه مدارک ومکاتبات به شماره۲۴۳۳۷۲ تاریخ۹/۱۲/۹۶ می باشد .هنوزم معترض هستم وشما اجازه پیگیری دارید
همشون به اندازه اختلاس یک یا دونفر نمیشه. ماهم نگیریم یکی میاد و ده برابرش رو اختلاس میکنه و میبره و یه آبی هم رویش بالا میکشه
دادید؟ پول خود مردمه، خیلی خیلی خیلی بیشتر از اینا باید میدادید. همشو خوردید ته موندشو دادید
دولت که گفت کاری میکنم که مردم یارانه نیازنداشته باشند
این به چش میاد ولی اختلاسهای که شده و رقم نداره به چش نمیاد . رقم یارانه به دولت تحمیل شده
خدا وکیلی خجالت داره بااین حرفها سر مردم گول میمالیداین یارانه هارو هم قطع کنید ولی قیمتها رو به حالت قبل در بیاورید تا ملت روی آرامش ببیند یا اینکه با افزایش قیمتها رو یارانه نیز با دلار بالا برود
کاری نداره که همه چیوارزون کنیدقیمت قبض هاونان هم برگردونیدقیمت قبل ۴۵تومن هم بخوره توسره همونایی که ازدولت میلیاردی میبرن اوکی شب بخیررررر
اتفاقا در پاسخ به جواب برادری که گفته صد برابر از جیب مردم بر می دارند باید گفت نه اتفاقا در ایران بنرین و گازوئیل و گاز با قیمت یک چهارم عرضه می شود و از طرف دیگه اموزش و بهداشت و امنیت که وظیفه حاکمیت است با کمبود همراه هست الان سازمان اموزش و پرورش با کمبود شدید نیرو از خدماتی تا دبیر نیازمند است و بهداشت از بهیار تا پرستار کمبود نیرو دارد و نیرو انتظامی نیز کمبود نیرو دارد و این همه جوان بیکار داریم حالا یارانه به سرمایه دار بدهند بهتر است یا استخدام جوان در ارگانهای دولت که وظیفه دولت هست..مغازه داران در بازار شهرهای مخصوصا بزرگ و تالارداران و صرافها و طلافروشها و غذاخوریها و پزشکان و دندانپزشکان و وکلای معروف نیاز به یارانه ندارند‌ و از طرف دیگه باید مالیات درستی هم بدهند البته باید این پولها که از حذف یارانه به دست میاد صرف اموزش و بهداشت شود
من می شناسم افرادی که نه تنها نیاز به یارانه ندارند بلکه باید مالیات واقعی را به دولت بدهند ولی فرار مالیاتی دارند مثال : ازمایشگاههای خصوصی یا داروخانه داران و پزشکان و دندانپزشکان و صرافها و طلافروشها و مغازه دار بازار شهرها نیاز به یارانه ندارند .طرف در شهرری کبابی دارد و روزانه حدود بیست میلیون درامد و اگه بیست درصد سودش باشد می شود روزی دو میلیون حالا باید یارانه بگیره یا مالیات درست بدهد...باطریسازی در پاکدشت در قوهه روزانه پنج میلیون درامد دارد و برا سال صدو بیست هزار مالیات داده .....فرهنگ مالیات باید جا بیفتد و فرار مالیاتی کاری زشت تلقی شود نه ابهت و زرنگی .....
چند برابره این یارانه هارو کشیدن رو قبض برق و آب و تلفنو کلی هزینه دیگه ازمون میگیرن
چقدر منت میزارن
حالا مردانه بگید درعوض چقدر بابت آزاد سازی یارانه ها و همچنین به روشهای دیگر از این مردم پول گرفتید؟ یا بهتر بگیم مردم چقدر بابت این 45500تومان تاوان پس دادند؟
خیلی هنر کردین خسته نباشید
این دولت به سبب ناکارامدی و ناتوانی در اداره و ... دنبال فرافکنی است و قطعا ریشه این موضوعات فرار از واقعیت هاست که کفایت اداره را نداره
خداییش من بودم این خبر را نمیزدم..فقط گاز و بنزین و برق و آب را ده برابر کردن...الباقی بریدن گوش مردم هم بماند..بعد منت چهل و پنج تومن را میزارن..آخه الان با چهل و پنج تومن یک مرغ و نصفی بخری تموم میشه..پدر ملت را در آوردن و بازم طلبکارن..البته اون کسی این حرف را میزنه که شک ندارم فیش حقوقیش نجومیه و الان بچه اش هم در بلاد کفر و لوس آنجلس در حال مبارزه با استکباره.....
واقعا باید ممنون بود .
چند روز پیش یه مستند در مورد کشور روسیه بود که مستند ساز ایرانی در مورد تولد فرزند دوم سوال کرد که چقدر پول میدن گفت 45000000میلیون تومان با پول ما.
لعنت خدا بر بانیان حیف ومیل بیت المال. با 3500 میلیارد تومان درهر ماه میشد برای حداقل 10000 هزار شغل ایجاد کرد. ضربدر 100 ماه میشود 1 میلیون شغل و خانواده 4 نفره . حالا چرا این غارتگران ازحذف ان میترسند. ما که مانده ایم. فقرا ومحرومین حقوقشان را دریافت کنندواشکالی ندارد.
اقای نویسنده محترم
شما خودت یارانه میگیری یا نه ؟
حاضری در این شرایط یارانه ات رو قطع کنند
حتی جرات پخش پبامهار و ندارید
یادمه مردم بدون دانستن امتیاز سوبسید(یارانه امروزی!) نان دونه ای یک تومان میخریدند.نمونه اش خودم که بچه بعد از انقلابم.دهها سال بروی آرد وسایر اقلام یارانه! بوده.حالا نون خریدم ۲۵۰۰ تومن.شستم خبر دار شد از چه نعماتی برخوردار بودیم و نمیدونستیم.حالا همین چندغاز یارانه با جمعیت جهان و کهکشان شیری مقایسه شود.خدا قوت قهرمانان!
مچکریم روحانی
و دیگر هیچ
باندازه تمام دنیا هم در این چند سال تو ایران اختلاس شده
پول خود مردم رو بامنت میدادید اگه بخواهیم ثروت منابع طبیعی رو بین ایرانیها تقسیم کنیم دیگه هیچ فقیری نخواهیم داشت وهیچ احتیاجی به ۴۵۵۰۰تومان شما
فلسفه يارانه چه بود؟
قيمت سوخت ، نان و.... را كلي اضافه كردند تا يارانه برقرار شود حالا هرروز به بهانه اي عده اي را حذف مي كنند
قيمت ها را هم پس درست كنيد.
این رقم ۷۸ میلیونی کاملا دروغ هست و به اسم این تعداد شهروند اموال بیت المال برداشت می شود. در واقع شمار حذف شدگان بسیار بیشتر است از آنچه که اعلام شده.
پس چرا مبالغی که از گرانی آب برق گاز تلفن و بنزین و ارزاق عمومی به خزانه دولت سرازیر میشود حرفی به میان نمی آید ، آن وقت مشخص میشود که چندین برابر یارانه از جیب مردم خارج و به جیب دولت میرود ،، قیمتها را به سال ۹۰ برگردانید یارانه را قطع کنید ،،
اگر ایران تا الان جمعیت جهان رو یارانه داده با این حساب عربستان تا الان بالغ بر چندصدهزار بار جمعیت کل جهان از روز اول آفرینش رو پرداخت کرده،
به اندازه جمعیت جهان هم فساد و اختلاس شده
تابناک صد و هفده کامنت را قابل انتشار نمی‌دانی ؟!
یارانه من را7سال قعط کردن
خنده دار ترین جمله عمرم رو امروز خوندم .چرا نمیگید تورم اجناس و پول اب و برق گاز و تلفن صد برابر شده .
بیا چهل و پنج تومان بدیم عوضش سیصد تومان از جیبت برداریم تو راضی باشی ما هم حرفت رو قبول میکنیم.
6برابر جمعیت جهان هم جیب مردم را خالی کردید !!!! نان 100تومانی شد 1500 وبنزین 100تومنی 1000 وآب وبرق 3000تومانی شد 150هزار وکرایه 200تومانی شد 2000تومان وگوشت قرمز 17000تومانی شد 90 هزار و..............
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی