بازدید 20916
خبر سایت بلژیکی نگرانی‌ها را برای بازی حساس در خاک عراق بیشتر کرد؛

تیم ملی در آستانه بحران جدید ناشی از تحریم‌ها؛ ویلموتس خواستار فسخ قرارداد با ایران شد

در آستانه مسابقه حساس تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل عراق ـ که هنوز از سوی فیفا، قطعیت برگزاری اش به دلیل اغتشاشات سیاسی در کشور میزبان مشخص نشده است ـ خبر می‌رسد که مشکلات مالی و ارزی فدراسیون فوتبال، کار را به جدایی احتمالی سرمربی بلژیکی کشانده و بعد از خروج دستیار، خود ویلموتس هم خواهان جدایی است. احتمالا وعده هفته قبل تاج برای پرداخت بخشی از قرارداد عملی نشده...
کد خبر: ۹۳۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 05 November 2019

یک رسانه بلژیکی مدعی شد، مدت‌هاست، فدراسیون فوتبال ایران پول قرارداد مارک ویلموتس را نداده و این مربی خواستار فسخ قراردادش شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در آستانه مسابقه حساس تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل عراق ـ که هنوز از سوی فیفا، قطعیت برگزاری اش به دلیل اغتشاشات سیاسی در کشور میزبان مشخص نشده است ـ خبر می‌رسد که مشکلات مالی و ارزی فدراسیون فوتبال، کار را به جدایی احتمالی سرمربی بلژیکی کشانده و بعد از خروج دستیار، خود ویلموتس هم خواهان جدایی است.

Related image

هفته گذشته مهدی تاج وعده داده بود، بخش قابل توجهی از معوقات دستمزد مارک ویلموتس به زودی و ظرف چند روز بعد پرداخت می‌شود؛ اما با گذشت بیش از یک هفته، هنوز خبری مبنی بر پرداخت آن و تحقق وعده‌ها منتشر نشده که نشانگر ناتوانی احتمالی فدراسیون در عمل به تعهدهاست.

به نوشته سایت nieuwsblad، مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران از بازی دوستانه ایران - سوریه هدایت این تیم را بر عهده داشت و در انتخابی جام جهانی نیز تیم او توانست هنگ کنگ و کامبوج را شکست دهد و در آخرین دیدار به بحرین باخت. با این حال، این باخت نیست که باعث شده ویلموتس به فکر جدایی از ایران باشد.

در طول بازی آخر قبلی تیم ملی فوتبال ایران، لورنت اسپینوزی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش غایب بود. دیگر دستیاران ویلموتس نیز احتمالا همین راه را بروند. اکنون تیم ملی فوتبال ایران، یک بازی بسیار حساس برابر عراق در پیش دارد. ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک جاه طلبی‌های زیادی دارد و در صورتی که شرایط مطابق انتظار پیش برود، او می‌تواند هدایت آنتورپ را بر عهده بگیرد.

به این ترتیب و طبق ادعای این رسانه بلژیکی که سوابق نشان داده است، بدون اطلاع کافی از ویلموتس و اطرافیانش چنین خبری را منتشر نمی کند، باید منتظر یک دوره تازه بحران در فوتبال ملی ایران بود، چون پس از تهدید هفته گذشته کالدرون، سرمربی پرسپولیس مبنی بر اقداماتی علیه این باشگاه برای دریافت مطالبات معوقه چندین ماهه، برانکو ایوانکوویچ کروات هم اکنون در فیفا علیه قهرمان لیگ باشگاهی فوتبال ایران دعوای ارزی سنگینی باز کرده که احیانا منجر به صدور حکمی سنگین و همچنین تعیین غرامت به سود وی خواهد شد.

ویلموتس با وعده تغییر سیستم بازی تیم ملی از حالت تدافعی به هجومی استخدام شد و کارش را با ستاره های نسل تازه فوتبال ایران آغاز و تقریبا کامل از همان مهره های کی روش برای تقابل با حریفان آسیایی استفاده کرد؛ اما هرچند سبک بازی اش مثل دوران مرد پرتغالی، حساب شده و سیستماتیک نبود، به جز مسابقه آخر در خاک بحرین ـ که منجر به شکست تیم ملی شد ـ نمایش های اغلب تماشاگرپسند ارایه داد.

کارشناسان بر این باورند که ویلموتس هنوز با شرایط کار در آسیا آشنا نیست و به خصوص نسبت به حساسیت های تقابل ایران با تیم های عربی غریبه بوده است و هنوز با تیم های سرسخت تر قاره مواجه نشده و کار دشواری برای صعود به جام جهانی قطر در پیش دارد.

در صورت صحت این خبر رسانه بلژیکی، باید نگران انتخاب سرمربی جانشین هم برای ویلموتس بود؛ هر چند تیم ملی بعد از بازی بسیار مهم مقابل عراق، تا سال آینده مسابقه رسمی تعیین کننده ای در پیش ندارد و فرصت چندماهه ای برای مذاکره و انتخاب فرد جدید وجود دارد، بعید است مربی بزرگی در شرایط فعلی و مشکلات تحریمی آمریکا و ترامپ علیه ایران، هدایت یوزها را بپذیرد و حاضر شود با عقد قرارداد با فدراسیون ایران، ریسک کند.

سایت بلژیکی: ویلموتس خواستار فسخ قرارداد با ایران شد

نویسنده: پژمان حسین زاده

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
تحریم ها برای اختلاسگران نعمت است و امریکا هیچ غلطی باقی نزاشته
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
با باخت ایران مقابل بحرین من که به کل از ویلموتس ناامید شدم
آیا با ویلموتس میتوانیم مقابل تیم ملی اسپانیا با کل ستاره هایش یک صفر ببازیم؟ آیا با ویلموتس میتوانیم مقابل تیم ملی پرتغال و رونالدوی آماده اش یک یک مساوی کنیم و آیا با ویلمپتس میتوانیم مراکش را در جام جهانی ببربم؟! من که بعید میدانم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
بلند بگو #ممد_مایلی_کهن به #تیم_ما خوش آمدی
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
به نظر من خیلی باید خوش شانس باشیم که از بازیهای مقدماتی بالا بیاییم، انتخاب درستی برای فوتبال ما نبود.
شما از اسپانیا میگید و من از عراق و بحرین. کره و ژاپن هم به جای خود... این صحبتهای ایشون برای زمینه چینی برای فرار از بی آبرویی است. با همان استخوان بندی تیم کیروش باختن به بحرین و به احتمال زیاد عراق (با این آشفتگی و بی برنامه‌گی) آینده این مربی را برای کار با باشگاههای اروپا که هیچ برای باشگاههای آسیایی را هم تاریک میکنه. کیروش با تازیانه تونست دلیجان فوتبال ایران را به مرزهای پرتاب به فوتبال مدرن برسونه که افسوس بخت یار فوتبال ما نبود.
پس گفتن یک میلیارد و نیم یورو وووووو سامانه نیما پول اضافه اورده لطف کنند یک وام کوچگ پانصد هزار دلاری به فدراسیون فوتبال بدهند!!!!!!!!!!!
خبرهای سایتتان متناقض شده
دیروز می زنید پول اضافه دارد سامانه نیما
امروز می زنید بدلیل نبود پول و تحریم ویلموس فلان
بازهم به اقای احمدی نژاد که کروش را توانستند در ان زمان بیاورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
جنابعالو برات مهم نیست هست و نیست مردم خرج این فوتبال چرت بشه ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
پاسخ ۱۴۲۹:
نه خرج واردات سنگ پا شد بهتره و فوتبالی که کلی انرژی مثبت برای جوانان ایجاد می کند شایسته پول نیست.
به نظر من، ما فقط مربی ایرانی باید بگیریم، چه برای تیم های باشگاهی و چه ملی
ولی پول مفت را یک عده باید بباد بدهند!
از جیب بیت المال بای خارجی ها!
در ضمن وقتی قراره ببازیم، چرا باید هزیته سنگین بکنیم؟
حداقل این پول رو بدید به یه ایرانی، و تعهد ازش بگیرید که حق ندارد از کشور خارجش کند، مگر با ایجاد کسب و کار و اشتغال زایی
البته اینکار تنها وقتی ممکن است که رتهی برای پولشویی وجود نداشته باشد
آقا شما که هزاران میلیارد تومان می تونید بدون حساب و کتاب جابجا کنید آب از آب تکان نخوره پول این آقا و دستیارانش را هم خشکه پرداخت کنید.
دائما دعا میکنم ای کاش این فوتبال در کشور ما تعطیل شود چرا که جز بدبختی برای کشور چیزی ندارد.
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
برای همین دایما دعا میکنی دیگه
به درک....نون نداریم بخوریم اونوقت فوتبال میخاییم چیکار....فوتبال کی میخاد مشمول ایده پر برکت اقتصاد مقاومتی بشه؟
ورزش که از نظر بعضی ساسی نیست !
و پول ما در فیفا قابل برداشت است و می توان به ایشون پرداخت کرد از نظر بعضی ها!!!
اما بعید است مربی بزرگی در شرایط فعلی و مشکلات تحریمی آمریکا و ترامپ علیه ایران، هدایت یوزها را بپذیرد و حاضر شود با عقد قرارداد با فدراسیون ایران، ریسک کند.....

وزارت خارجه و ایران نباید اجازه دهد تمام حقوق ایران هر روز پایمال شود و از ایران باید از حق خودش دفاع کند!!
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دارند دفاع می کنن که وضع اینطوره
اقاجان نمی توانید پول را به صراف بدهید و واریز کند به حسابش یعنی اینقدر برای کارمزد یک مقذار بیشتراینقدر فوتبال را به بحران می کشانید
تحریم ها هیچ اثری نداشته و نداره.هه
باز بگین تحریم تاثیر نداره ! .. تاثیرش دو فوتبال اینه وای به حال بخش های دیگه
اون کلمه ی اغتشاشاتتون منو کشته
برام سوال شده خواسته ی مردم یه کشور دیگه به ما چه ربطی داره
مگه نمی گن کالای ایرانی و تبلیغ واسه این می کنن. حتی دارو که اهمیت حیاتی دارد می گن جایی که تولید داخلی داریم خارجی ممنوع است پس چرا در خصوص فوتبال که اهمیت جانی هم ندارد مربی و فوتبالیست خارجی استفاده می کنن .......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
فکر می کنی بقیه کشورها براشون استفاده از ظرفیت های داخلیشون اولویت نداره! پس چرا همه دور و بریامون مربی خارجی استخدام می کنن
مسئول اجرایی کشور الآن روحانی است و اگه نمیتونه وزارت خانه های کشور رو مدیریت کنه باید کنار بره.
باید برای برطرف کردن این مشکل سریعا دویست میلیون دلار از بیت المال مردم گرسنه و بدبخت به ویلموتس پرداخت بشه ، آخه قراره با موش پلنگها تیم رو بکنه رئال مادرید . قل خوردن این توپ پلاستیکی سالی دوازده هزار میلیارد تومن داره برای کشور با اینهمه بحران و کمبود آب میخوره و جالبه همیشه شکست بوده و با سر افکنده برگشتن به کشور !!!
تیم ملی با مربی ایرانی بهتر نتیجه می گیره
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
تا جایی که ما یادمونه از زمانیکه مربی ایرانی بهتر نتیجه می گرفت بیش از 40 سال گذشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
فقط فیرووووز آقا کریمی.بووووووق بووووق
اینم یه سیاستی هست که ایران این دوره نتونه بره جام جهانی
خیابون ها شلوغ نشه ومردم یه جا جمع نشن
اقا محسن هنوزم فکر میکنن تحریم اثر نداره و برجام اشتباه بود؟
مبارکتون باشه 13 آبانی ها
فدراسیون باید هر چه زودتر این مشکل رو حل کنه تا ثبات تیم ملی بهم نخوره
باید جلوی ورود سرمربی و بازیکن خارجی در فوتبال ایران گرفته بشه. با تحریم های بانکی و کاهش ارزش پول ملی هیچ کدام از باشگاهها و فدراسیون توانایی پرداخت به موقع و کامل قرارداد ها را ندارند و طبق قانون فیفا اگر یک مربی یا بازیکن خارجی فقط دو ماه حقوق معوق داشته باشه می تونه یک طرفه قراردادش رو فسخ کنه و کل پولش رو بگیره تازه خسارت هم بگیره. با انتخاب خارجی ها فقط خودمون ضرر میکنیم اونا دیر یا زود با زور فیفا پولشون رو میگیرن. کاش از امثال ژوزه و برانکو و شفر و پروپیج و ... درس بگیریم.
قلعه نویی را بگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
د یگه ما کاری بهش نداریم
بعید است چنین اتفاقی بیفتد. اگر این اتفاق بیفتد دیگر نمیتونیم مربی خارجی بیاریم. یه سوال. باشگاههای دیگر مثل سپاهان و استقلال و تراکتور و ... چطوری پول بازیکن خارجی را میخواهند بدهند؟ اگر میتوانند فدراسیون ازشون کمک بگیره!
مرگ بر آمریکا
همه تقصیر تو آمریکا
بترکی آمریکا
تحریها اثر نداره ؟ مسولین بفرما .
تابناک جان ای کاش صدای مردمی راه بیاندازید که فقط مردم مثل اینجا نظر بدهند تخلیه شوند دلشان کمی آرام شود ووظیفه انسانی الهی را به قدر سعشان انجام دهند اما بعد قیامتی هست ورسولانی می ایند وخداوند می پرسد در دنیا با حدود من چه کردید با کلام وحکمم.
در ثانی ....فوتبالی که درش این همه هزینه مشکوک شده ومی شود وشخصیت هایش اغلب خالکوبند ودر رفاه وثروت و..در کنار مردمی که گاه پول ندارند گوشت بخرند دندانپزشکی بروند لباس خوب بپوشند کجای احکام خدا وسنت رسول الله و...کجای عقل ومنطق امده باز این همه برایش سرودست بشکنیم؟ ورز متصل به شبکه جهانی یعنی فساد وزدو بند .مگر نشد ومگر نکردند در فدراسیونها مگر داستان رشوه قطری رو نشد وصد ها موردش .چرا یک کشور اسلامی اینجا ها باید هزینه کند که چی شود؟ خدایی هست قیامتی برپا خواهد شد وشاید پسر عزیز علی وفاطمه س همین فردا بیاید وای کاش اول گردن مرا بزند ولی بیاید.
این همه خرج بیخود از جیب ایرانی میشه و ناتوانی فدراسیونی که باید بودجه زیادی داشته باشه از پرداخت بخشی از دستمزد سرمربی تیم ملی واقعا نوبره.
این چه جور اعلام خبریه تابناک جان ؟
بالاخره ما نفهمیدیم تحریم ها باعث درخواست فسخ قراداد ویلموتسه یا اغتشاشات سیاسی عراق یا نپرداختن بموقع دستمزد ایشان از سوی فدراسیون ؟
از ترس سه گزینه اعلام می کنی که مخاطب خودش بگیره مطلب رو .
حالا هي بگوييم وضع مان خوب است
امیدوارم ایران در همین مرحله مقدماتی حذف شود تا مسئولین دیگر وضعیت مملکت رو گل و بلبل نشون ندن. به امید برد عراق
به امید باخت در مقابل عراق و همچنین حذف از مسابقات و تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
الهی آمین ... الهی آمین
تحریمها هیچ اثری نداشته و ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده ایم!!! پول مربی فوتبال رو نمیتونین پرداخت کنین
انشاءالله در مقابل عراق ببازید دلمان خنک شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خدا از دهنت بشنوه . انشاالله همینطوره
مگه تحریم ها تاثیر داره؟؟
تو را خدا دست از سر مربی خارجی بکشید مربی ایرانی بگذارید بهتر است اینقدر سرمایه این مملکت را به باد ندهید شما که قهرمان جام جهانی نمی شوید
سریعاً این پول پرست را اخراج و یک مربی ایرانی را به عنوان سرمربی تیم ملی قرار دهید مثلاً مایلی کهن خیلی خوب است.
ولی کمیسیونهای این قرار دادها قطعا بدست دلالان داخلی و خارجی رسیده است
و هر انتخاب و قرارداد جدید ، یعنی یک کمیسیون جدید و هنگفت دیگر !!؟
حالا فوتبال و هواداران و مردم ناراحت و ناامید می گردند،
خوب برای دلالها اصلا مهم نبوده و نیست
واقعا زشته برای آبروی یک کشور اکر پول ندارند شماره حساب بدن ملت کمک کنند یا اعلام کنند پیامکی کمک کنند
این همه مربی داخلی داریم
علی دایی
و....
بصره شاهد شکست سنگین ایران در برابر عراق خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
انشاءالله
ایران باید یک مربی که اماده صلواتی کار کنه پیدا کنه و اجرش با ابا عید الله باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
فدراسیون به فکر مربی تسخیری باشد !!!؛
فکر کنم مایلی‌کهن حاضر باشد به صورت رایگان سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی را بپذیرد. از مسئولان فدراسیون فوتبال خواهشمندیم ایشان را مد‌نظر قرار دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
حاجی مایلی را عشق است!
بابا ول کنید این مربی خارجی چقدر خرج این فوتبال می کنید ؟ بجای این کار حاشیه ها را از بین ببرید از مربی ایرانی استفاده کنید اگر یکدهم خرج این فوتبال را خرج بقیه ورزش ها کنید اینقدر قهرمانان و طلایی های رشته های دیگر از ایران نمی روند
اون ‌آقای اخبارگو کجاست که جار میزد ببینید ویلتموس چه بچه خوبیه... بهش پول نمیدیم هیچی نمیگه...
‌آقایان از ترس کیروش چه حرفهایی که نزدند و چه کارهایی که نکردند.
اگر این همه سومدیریت از جانب وزارت ورزش نبود تیم ملی و کلا ورزش ما حال و روز بهتری داشت.
جمعش کنین بابا این تیم رو!!!!!!!!!!! هی تیم ملی تیم ملی!!!!!!!!!!

تیم ملی شما اون کارگر هایی هستن که کارخونه شون در شرف تعطیلیه و چند ماه حقوق نگرفتن.اونا کشور تو رو میسازن نه تیم ملی فوتبال

حالا خود کارگر چیزی نگه , تو یه مسئول روت میشه نون رو از دهن زن و بچه کارگر دار بیاری دلار کنی بریزی توی شکم امثال ویلتموس و کالدرون و استراماچونی و هر ... دیگه?????
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
بله روشون میشه
ایران درخواست کند بازی به جای بصره در کربلا برگزار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
کربلا کربلا
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اون دیگه چه شود!! خخخخخخخخخخ
آیا احتمال بالا کشیدن حقوق این بنده خدا توسط برخی افراد در فدراسیون وجود دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
قطعاً و صددرصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
تا پورسانت برسه ، نه !؛
باخت در مقابل عراق حق مسلم ماست.
خب دوباره یکی از بازیکنان استقلال را بفروشند.ودوباره بقیه دستمزدش را بدهند مثل سرسی اول .
تحریم ها که تا حالا اثر زیادی نذاشته.اگر هم معتقد هستید که تحریمها اثر بدی گذاشته جاسوس هستید.ترامپ بیخود کرد که تحریم کرد.ویلموتس هم اگر حرف زیادی زد خبر بدید بریم سفارتخانه بلژیک رو یک نوازش اساسی کنیم
فردوسی پور حق داشت از امضای برجام ذوق زده بشه
حاجی مایلی کجایی؟ کی روشی پور کجایی؟
خب مربی ایرانی بگذارید. علی دایی گزینه خوبیه
دور زدن تحریم ها تخصص ماست. این حرفی است که گاه و بیگاه از مسئولان مختلف کشور می شنویم ولی ظاهرا عرصه فوتبال، دم خروسی است که بدجور بیرون زده. با وجود آنکه دور زدن تحریم ها تخصص ماست اما ظاهرا هیچ جوره نمی توانیم پول مربیان خارجی شاغل در عرصه فوتبال کشور را بدهیم. تازه فوتبال تحریم نیست نمی توانیم بدهیم وای به حال جاهایی که تحریم است.
فوتبال دم خروسی است که در همه جا بیرون میزند. ماجرای سربازی بازیکنان، صغر سن، قراردادهای عجیب و غریب گیتهای ورودی آزادی و ... که ظاهرا فقط در عرصه فوتبال است که نمی شود جلوی درز این اطلاعات را گرفت.
تیم ایران مربی نمی خواد که خودش واسه خودش بازی می کنه! مورینیو مربیش باشه یا سر الکس فرگوسن براش فرقی نمی کنه با فیروز کریمی
تحریم ها اثر ندارد!
شما نمی توانید یک جای این مملکت را پیدا کنید که روی حساب و کتاب باشد!
براستی که باورنکردنی است!
دیگه واسه این مملکت آبرویی نمانده.
میلیاردها دلار خسارت دشمنی الکی با آمریکاست، تازه کوچکش اینه
یادش بخیر ! قرار بود خشایار مستوفی مربی تیم ملی بشه !!
باور کنید این تیم ملی را به آقای یحیی گل محمدی سرمربی با اخلاق کشورمان بدهند و همگی کاملا از وی حمایت کنند باور کنید نتایج بهتری نسبت به این مربی های خارجی می گیره. نمونه اش همین پیچیده شهر خود و هست که ببینید این آقا یحیی چکار میکنه با کمترین امکانات و دستمزد. ماها عادت کردیم غربییبه پرست باشیم و الکی امثال کی روش. برانکو، کالدول، شفر را گنده کنیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی