بازدید 4026

حماس: در نوار غزه هزاران تونل و راکت در اختیار داریم

رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه تاکید کرد این جنبش هزاران موشک در اختیار دارد که می‌تواند شهرک‌های اسرائیلی را به شهر‌های اشباح تبدیل کند.
کد خبر: ۹۳۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰ 05 November 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، یحیی السنوار در دیدار با جوانان فلسطینی در نوارغزه خاطر نشان کرد ما در نوار غزه یک قدرت نظامی در اختیار دارد که دشمن آن را کاملا در محاسبات خود قرار داده است، این مسئله سری و یک راز نیست که می‌گوییم مردان ما صد‌ها کیلومتر زیر زمین حفر کرده‌اند، ما اتاق‌های فراوانی برای کنترل و فرماندهی روی زمین و زیر زمین در اختیار داریم.

وی افزود در صورتی که دشمن به فکر ورود به نوار غزه بیفتد، ما صد‌ها کمین در برابرش ایجاد خواهیم کرد که در این هنگام فرزندان ما از زیر زمین با گلوله‌های ضد زره که در نوار غزه ساخته شده با آن‌ها مقابله خواهند کرد. وی گفت: گلوله‌های ما در نوار غزه ساخته شده که تانک‌های قدرتمند در جهان را به آهن پاره سوخته تبدیل خواهد کرد.


السنوار با تاکید بر غافلگیر شدن سران رژیم صهیونیستی از قدرت سلاح مقاومت تصریح کرد ما هزاران راکت در اختیار داریم که در صورتی که اشغالگران به خود جرات دهند به مسائل ملی بزرگ ما تعدی کنند، شهرهایشان را به شهر‌های اشباح تبدیل خواهد کرد.

وی درباره تهدید‌های اشغالگران علیه نوار غزه اظهار داشت ما اظهارات سران اشغالگران را شنیدیم که تهدید می‌کنند و هشدار می‌دهند، ما به آن‌ها که رجزخوانی می‌کنند، اعلام می‌کنیم که ما در انتظار شما هستیم، هر گاه موفق به تشکیل دولت شدید، خواهیم داد که چه کاری انجام خواهید داد.

رئیس جنبش حماس در نوار غزه افزود ما قدرتی را در غزه ایجاد کرده‌ایم و همچنان به توسعه آن نه برای دفاع از نوار غزه و حمایت از خودمان بلکه برای تحقق رویا‌های ملت ما در آزادی سرزمین و بازگشت ادامه خواهیم داد.

السنوار همچنین از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و مقاومت مشروع آن‌ها در برابر اشغالگری تمجید کرد و به صراحت گفت: اگر حمایت ایران از مقاومت غزه و فلسطین نبود، به این وضعیتی که هستیم نمی‌رسیدیم، برادران ما در ایران در همه زمینه‌ها از ما حمایت کردند.

وی به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد مقاومت حتی یک لحظه هم از رویارویی با آن‌ها در صورت تجاوزگری کوتاه نخواهد آمد و بینی اشغالگران و اقتدار آن‌ها را در نبرد آینده به خاک خواهد مالید. وی افزود رهبران گروه‌ها می‌داننند که رویارویی و نبرد را با دوراندیشی و اقتدار مدیریت کند.

السنوار درباره راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه اظهار داشت راهپیمایی‌های بازگشت اهداف متعددی را با ورود به دومین سال آغاز خود محقق کرده است. وی خاطر نشان کرد راهپیمایی‌ها تا شکستن محاصره نوار غزه ادامه خواهد یافت.

رئیس جنبش حماس در نوارغزه همچنین درباره کرانه باختری گفت: کرانه باختری اشغالی انبار باروت در برابر اشغالگران به شمار می‌رود و شجاعت مردان و زنانش می‌تواند دشمن را در سرزمینشان ریشه‌کنی کند.

السنوار اظهار داشت اشغالگران به غصب و بلعیدن اراضی شهروندان در کرانه باختری اشغالی از طریق گسترش کانون‌های شهرک نشینی و سیطره بر اراضی آن‌ها با حمایت ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهد.

پرونده انتخابات

رئیس جنبش حماس در نوار غزه درباره پرونده انتخابات فلسطین تاکید کرد این جنبش آماده شرکت در انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست (تشکیلات خودگردان) برای داوری بردن به صندوق‌های رای گیری و رای ملت است و تمام تلاش‌ها و انعطاف پذیری را برای برطرف کردن موانع با هدف موفقیت انتخابات به کار خواهد گرفت.

وی از جوانان فلسطینی خواست با صدای بلند خواستار برگزاری انتخابات فراگیر و حضور در پای صندوق‌های رای که آینده درخشانی را برای آن‌ها مشخص خواهد کرد، شوند.

پرونده پایان شکاف و دودستگی

السنوار درباره پرونده پایان دودستگی در میان فلسطینیان هم خاطر نشان کرد جنبش حماس از ابتکار اخیر هشت گروه فلسطینی برای پایان شکاف و دودستگی حمایت کرده، شکاف و دودستگی بر تمام روند امور زندگی تاثیر گذاشته است.

وی بر اهمیت موفقیت پرونده پایان شکاف برای خروج از بحران‌های انسانی که ملت فلسطین را در برگرفته تاکید کرد. السنوار به نقش جنبش حماس طی دو سال گذشته و تلاش‌های گسترده‌اش درباره پایان شکاف و دودستگی و رایزنی‌های مستمر با مصری‌ها برای حل بحران‌های نوار غزه از طریق پایان این پرونده و ازطریق وحدت ملی اشاره کرد.

السنوار افزد ما تمام در‌ها را کوبیدیم و به قاهره به عنوان ناظر آشتی رفتیم و توافقنامه ۲۰۱۷ را برای پایان شکاف و دودستگی امضا کردیم، همچنین سند تفاهم با گروه‌ها امضا و اتاق عملیات مشترکی برای ایجاد فضای مناسب برای تکمیل روند آشتی ملی فلسطین و موفقیت آن تشکیل شد.

رئیس جنبش حماس در نوار غزه درباره پرونده امنیت در نوار غزه تصریح کرد تلاش‌های گسترده‌ای از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی اشغالگران به صورت شبانه روز برای ضربه زن به حالت ثبات امنیتی در نوار غزه جریان دارد و دستگاه‌های امنیتی ما توانستند چندین شبکه مشکوک که به نفع دشمن فعالیت می‌کرد، و برای ضربه زدن به ثبات تلاش می‌کردند، متلاشی کنند.

السنوار خاطر نشان کرد اشغالگران از گروه‌های سیاه و صاحبان افکار مشکوک و مخدوش برای ضربه زدن به ثبات غزه استفاده می‌کنند. وی در این زمینه به حادثه تلاش برای ترور ابو نعیم و رامی الحمد الله اشاره کرد.

عادی سازی روابط کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی

رئیس جنبش حماس در نوار غزه درباره پرونده عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی اظهار داشت پایتخت‌های عربی در‌های خود را به روی سران رژیم اشغالگر با وجود ریخته شدن خون فلسطینیان گشوده‌اند به طوری که برخی حکام در راستای عادی سازی روابط با سرعت به برقراری روابط با دشمن شتافته‌اند تا دشمن را به پیشبرد قراردادهایش به زیان مسئله فلسطین کمک کنند.

السنوار تاکید کرد چالش‌های بزرگی وجود دارد که مهمترین آن محاصره تحمیلی نوار غزه از سوی دشمن اسرائیلی از دوازده سال پیش که بر تمام ابعاد زندگی اقتصادی و معیشتی شهروندان تاثیر گذاشته است. وی افزود اشغالگران به دنبال از بین بردن بخش‌های آموزشی و بهداشت و امنیتی در غزه هستند.

وی افزود ما برای ارائه بهترین خدمات به ملت خود در نوارغزه تلاش می‌کنیم، ما می‌دانیم که آنچه در این شرایط دشواری ارائه می‌کنیم، بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

رئیس جنبش حماس در نوارغزه ادامه داد هدف از محاصره به زانو درآوردن و گرسنه نگه داشتن ملت ما است تا در نهایت به کودتا علیه مقاومت دست بزنند. وی تصریح کرد ارائه امتیاز‌های استراتژیک خیانت در امانت و کوتاهی در اصول ملت ما است.

السنوار پیامی خطاب به سران رژیم اشغالگر فرستاد مبنی بر اینکه حل مشکل غزه باید در اولویت شما باشد، چرا که آنچه در آینده بر سر شما خواهد آمد، عظیم خواهد بود.

وی درباره حمایت‌های قطر گفت: کمک‌های مالی قطر در بهبود اوضاع انسانی غزه سهیم بوده و جنبش حماس روابط خود را با قطر که تامین مالی پروژه‌های بزرگی در نوار غزه را برعهده گرفته گسترش داده است.

السنوار درباره روابط حماس با مصر هم اظهار داشت حماس طی برهه اخیر دستاورد بزرگی با برادران مصری در حل برخی مشکلات سیاسی کسب کرده و برای توسعه روابط با مصر تلاش می‌کند. وی از برطرف شدن معضلات و مشکلات با طرف‌های عربی و منطقه‌ای و گشودن کانال‌های ارتباطی جدید خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار