بازدید 2318

میشل عون: باید با تظاهرکنندگان به تفاهم رسید

کد خبر: ۹۳۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 04 November 2019
رئیس‌جمهوری لبنان اظهار کرد، اولین وظیفه دولت جدید پیگیری روند مبارزه با فساد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد لبنان، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان امروز، دوشنبه گفت، باید با تظاهرکنندگان به منظور دستیابی به تفاهم بر سر مسائل مطرح شده مذاکره کرد.

میشل عون تاکید کرد: اصلاحاتی که پیشنهاد دادم منجر به تصحیح روند اداره کشور و تکیه بر شفافیت در عملکرد موسسات دولتی می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌های دولتی گزارش دادند، درگیری‌هایی بین ارتش لبنان و معترضانی که اتوبان البحصاص - بیروت را مسدود کردند رخ داد و ارتش به سمت معترضان گلوله مشقی شلیک کرد.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد، تظاهرکنندگان اتوبان (القلمون - بیروت) را با کامیون‌ها بستند، همچنین پل الزینغ و دو مسیر الزوق و جل الدیب در شمال بیروت و چند مسیر در البقاع، عکار و صیدا را به رغم تدابیر شدید برای ممانعت از این کار مسدود شدند.

اداره راهنمایی و رانندگی لبنان از مسدود بودن مسیر خلده به جنوب لبنان، مسیر بیت الدین و شحیم در الشوف در جبل لبنان و مسیر الجیه و الناعمه و خلده و الشویفات و مسیر صیدا در جنوب لبنان خبر داد.

معترضان همچنین مسیر نهر الکلب و نیز خیابان‌های اصلی پایتخت را بستند.

تظاهرکنندگان تمام لبنانی‌ها را به تحصن سراسری و تعطیل کردن ادارات دولتی و خصوصی فراخواندند.

در این راستا منابع نزدیک به جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان گفتند، نام سعد حریری مانند دیگر اسامی نامزد برای تشکیل دولت جدید ثبت شده است.

سعدی حریری اخیرا استعفای خود را در پی اعتراضات مردمی تقدیم کرد.

لبنان از ۱۷ اکتبر شاهد اعتراض لبنانی‌ها با درخواست برای براندازی دولت و پایان دادن به سهمیه‌بندی طایفه‌ای در کشور و مجازات فاسدان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر