بازدید 5538

بازارهای اقلیم کردستان عراق در انتظار کالاهای ایرانی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید اقلیم اقلیم کردستان عراق بازار مناسبی برای فروش کالاهای ایرانی است و مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 02 November 2019

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بازارهای اقلیم کردستان، گفت: از آنجایی که اقلیم کردستانعراق بازار مناسبی برای فروش کالاهای ایرانی است، مسئولان باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم روند فعالیت تجار را تسهیل کرده و صادرات و ارزآوری را افزایش دهند.

از آنجایی که مرز باشماق مریوان دومین مرز صادراتی ایران است، وزیر راه و شهرسازی باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت را فراهم کند زیرا علیرغم اینکه جاده‌های این منطقه ترانزیتی و بین المللی هستند، طی 40 سال گذشته اقدامی برای تعمیر و به سازی آن صورت نگرفته است

تمایل اقلیم کردستان به خرید کالاهای ایرانی

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید سال گذشته استاندار کردستان، مسئولان و برخی از نمایندگان مجلس از اقلیم کردستان عراق، یادآور شد: مردم اقلیم کردستان عراق خواهان کالاهای ایرانی هستند و بیشتر مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی خود را از ایران تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازار اقلیم کردستان عراق ظرفیت خوبی برای افزایش صادرات ایران است، اظهار کرد: از آنجایی که مرز باشماق مریوان دومین مرز صادراتی ایران است، وزیر راه و شهرسازی باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت را فراهم کند زیرا علیرغم اینکه جاده‌های این منطقه ترانزیتی و بین المللی هستند، طی 40 سال گذشته اقدامی برای تعمیر و به سازی آن صورت نگرفته است.

حذف بوروکراسی اداری فعالیت تجار ایرانی را تسهیل می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به استفاده از پتانسیل‌های صادراتی اقلیم کردستان، اضافه کرد: حذف بوروکراسی اداری فعالیت تجار ایرانی را تسهیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم عوارض خروج از کشور را یکی از موانع افزایش صادرات کشور دانست و ادامه داد: بسیاری از نیروهای شاغل اقلیم کردستان عراق، ایرانی هستند اما به دلیل افزایش عوارض خروج از کشور تردد این افراد با مشکل روبه رو شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار