بازدید 4265

واشنگتن هرگز آرامش در مناطق مرزی آنکارا و دمشق را تاب نمی آورد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است دولت ترکیه باید به سمت انجام مذاکرات سیاسی و گفت‌وگوهای دیپلماتیک گام بردارد.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 02 November 2019

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به درگیری مبارزان ترکیه علیه کردهای شمال سوریه گفت: بعد از سرکوب داعش در سوریه و آزادسازی حداکثر خاک سوریه و تقویت دولت مرکزی سوریه ،کشورهای کمک کننده باید همه تلاششان را به کار بگیرند تا دولت مرکزی سوریه خودش تصمیم بگیرد.

ترکیه و کُردهای سوریه با استفاده از ظرفیت دیپلماسی باید اختلافات را کنار بگذارند

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی همیشه معتقد است که دولت مرکزی سوریه باید خودش کشور را اداره کرده و خودش مدیریت کند ؛دولت ترکیه و کُردهای سوریه با استناد به توافق‌های گذشته مانند توافق "آدانا" و استفاده از ظرفیت دیپلماسی باید مناقشات و اختلافات را کنار بگذارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه سوریه باید در سرزمین خودش وحدت ملی و وحدت سرزمینی ایجاد کند، تاکید کرد: کشورهای دیگر باید فقط به سوریه کمک کنند و نه دخالت. اگر نیاز به ارسال نیرو از دیگر کشورها است باید با موافقت دولت مرکزی سوریه باشد و اگر نیاز نیست نیروی نظامی برده نشود تا دولت قانونی سوریه بتواند وظایف حاکمیتی خود را اعمال کندو این دیدگاه کلی در موضوع سوریه است.

سیاست یک بام و دوهوای آمریکا در حمایت از کُردهای سوریه

نقوی حسینی با بیان اینکه واشنگتن هرگز نمی خواهد آرامش در مناطق مرزی ترکیه و سوریه وجود داشته باشد، تصریح کرد: خدشه به تمامیت ارضی سوریه، مشکلات مردم سوریه را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست یک بام و دوهوای آمریکا در حمایت از کردهای سوریه، مطرح کرد: دولت ترکیه باید به سمت برگزاری مذاکرات سیاسی و گفت‌وگوهای دیپلماتیک گام بردارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان یک موضع راهبردی ، جمهوری اسلامی ایران همیشه معتقد بوده که تمام مناقشات، تنش‌ها و اختلافات بین کشورهای منطقه با مذاکره قابل حل است و نیاز به کشمکش و دخالت نظامی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل