بازدید 4748

تحلیل سردار جعفری از ناآرامی‌های عراق

کد خبر: ۹۳۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 02 November 2019
فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله حضور آمریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست گفت: سرنخ مشکلات امروز عراق بدون‌شک به آمریکا و عربستان سعودی بازمی‌گردد.

به گزارش مهر سرشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) در گفتگویی، در خصوص حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: این اقدام مصداق حرکت خودجوش و آتش به اختیار دانشجویان بود؛ حرکتی که از پیش هماهنگ نشده بود، اما باتوجه به روحیه ضدآمریکایی و ضداستکباری امام خمینی (ره) دانشجویان اطمینان داشتند که ایشان با این اقدام موافقت می‌کنند.

وی افزود: البته دلهره‌ای هم نسبت به مخالفت حضرت امام (ره) با این حرکت خودجوش انقلابی وجود داشت و برخی نیز معتقد بودند باید پیش از این اقدام، هماهنگی‌های لازم به عمل می‌آمد، اما دانشجویان با اطمینان به تایید امام خمینی (ره) این اقدام را انجام دادند و البته مورد تایید ایشان نیز قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) خاطرنشان کرد: گرچه رئیس دولت موقت و برخی از انقلابیون نگران یا کسانی که از ایمان انقلابی بالایی برخوردار نبودند، دانشجویان را از این حرکت منع می‌کردند، اما حضرت امام (ره) بلافاصله موضع گرفتند و فرمودند: خوب جایی را گرفتید، باید محکم نگهش دارید چراکه اینجا سفارتخانه آمریکا نیست بلکه جاسوس خانه این کشور است.

وی گفت: بسیاری از کشور‌ها در ایران سفارتخانه دارند، اما وضعیت آمریکا متفاوت بود چراکه انقلاب اسلامی ایران در اساس، علیه آمریکا و استکبار و همچنین رژیم منحوس پهلوی انجام گرفت و توطئه‌های آمریکایی‌ها در ایران و همچنین برنامه‌های آن‌ها برای چاپیدن منابع و ذخایر کشورمان بر کسی پوشیده نبوده و نیست.

سرلشکر جفری با اشاره به انتشار اسناد جاسوسی آمریکا در پی تسخیر سفارتخانه این کشور، یادآور شد: مشخص شد که کار دیپلماسی آمریکایی‌ها طبق عرف انجام نمی‌گیرد بلکه آن‌ها در پی توطئه چینی برای دخالت و اداره کشورمان بودند لذا اگر این سفارتخانه به کار خود در ایران ادامه می‌داد بدون تردید نمی‌توانستیم تا امروز انقلاب اسلامی را حفظ کنیم؛ بنابراین به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام (ره) درآمد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) تاکید کرد: نکته عبرت آموز آنکه آمریکایی‌ها به دنبال ارتباط گیری با افرادی بودند که خیلی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی اتکا نداشتند و نیم نگاهی به غرب، آمریکا و یا خارج از کشور داشتند و نگاهی لیبرالی با الگوگیری از غرب برای اداره کشور را می‌پسندیدند به همین جهت هر فردی که چنین زمینه‌هایی داشت آمریکایی‌ها به سراغ او می‌رفتند و مطمئن بودند که به اهدافشان می‌رسند.

سرنخ مشکلات امروز عراق به آمریکا باز می‌گردد

سرلشکر جعفری ابعاد حضور آمریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست گفت: بدون شک مشکلات امروز عراق به خاطر ابعاد حضور آمریکایی‌ها و سفارت این کشور در عراق است؛ ملت عراق باید بدانند تا زمانی که از دست آمریکایی‌ها خلاص نشوند و آن‌ها در عراق حضور داشته باشند، آمریکایی‌ها مداوم درحال برنامه ریزی، ارتباط گیری و تحریک عناصر فریب خورده و یا ناراضی هستند.

وی ابعاد حضور آمریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست و با بیان اینکه در هر کشوری مشکلات، نارضایتی، کمبود‌ها و نواقصی وجود دارد، تصریح کرد: آمریکا از هر کشوری که در آن منافعی داشته باشد به سادگی نمی‌گذرد و تمام سعی و تلاشش را برای روی کارآوردن عناصر هماهنگ با خود در آن کشور انجام می‌دهد تا منافع خود را تامین کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی