بازدید 4437

پربارش‌ترین و گرمترین شهر‌های کشور

کد خبر: ۹۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 02 November 2019
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میرجاوه با ۱۳.۸ میلی‌متر بارندگی در شبانه روز گذشته پربارش‌ترین شهر کشور و راسک با بیشینه دمای ۳۴.۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شدند.

محمود دیانتی روزشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر راسک، دلگان در غرب استان نیز با بیشینه دمای ۳۳.۷ درجه سلسیوس در شبانه روز گذشته سومین شهر گرم کشور شد.

وی ادامه داد: وضعیت دمایی در شهر‌های نیمه شمالی استان قدری متفاوت است به طوریکه امروز زاهدان با کمینه دمای ۱۰.۲ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در استان گفت: دومین سامانه بارشی پاییز که از پنجشنبه گذشته در استان فعال شده موجب بارندگی در بیش از ۵۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان شده است.

دیانتی افزود: بیشترین بارندگی‌های شب گذشته در حومه سراوان روی داد و از ایستگاه بارانسنجی «انجیرک» در این شهرستان ۲۸ میلی متر باران گزارش شد.

وی ادامه داد: علاوه بر سراوان از توابع شهرستان خاش نیز شب گذشته بارندگی‌های خوبی گزارش شد به طوریکه ارتفاع بارش‌های ایستگاه‌های بارانسنجی «مارندگان و نیلکان» این شهرستان به ترتیب به ۱۵ و ۱۱ میلی متر رسید.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در شمال استان نیز شاهد بارندگی بودیم به طوریکه بیشینه بارش‌های این منطقه در شهر بنجار با میزان ۶ میلی‌متر ثبت شد.

دیانتی با بیان اینکه این نخستین سامانه بارشی سال زراعی جدید در شمال استان است، افزود: از شهر زابل و روستا‌های «محمد شاه‌کرم، شهرک گلخانی، قلعه رستم، چرک، جزینک و دهنو میلک» در شمال استان نیز بارش‌های پراکنده گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز نیز در برخی نقاط استان شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، بارش‌های رگباری، تندباد موقتی و صاعقه مهیاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی