بازدید 4814
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب نشینی بورس در اولین روز هفته/ تاثیر منفی نماد‌های بانکی و خودرویی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه یازدهم آبان ماه ۹۸)، با کاهش ۹۳۱ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۷۳۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۱ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۳۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 02 November 2019

عقب نشینی بورس در اولین روز هفته/ تاثیر منفی نماد‌های بانکی و خودرویی

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه یازدهم آبان ماه ۹۸)، با کاهش 931 واحدی معادل 0.30 درصد به رقم 308 هزار و 730 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 11 واحدی به رقم ۳ هزار و 916 واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند کاهشی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 249 واحدی معادل 0.30 درصد به رقم ۸۲ هزار و 715 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 534 واحدی معادل 0.63 درصد، عدد 85 هزار و 96 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 357 واحدی معادل 0.63 درصد به رقم ۵۶ هزار و 903 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 1014 واحد کاهش معادل 0.29 درصد را رقم زد و به سطح 352 هزار و 747 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1156 واحد کاهش معادل 0.51 درصد به رقم 224 هزار و 336 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 268 واحد افزایش معادل 0.04 درصد همراه بود و عدد 628 هزار و 49 واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانك ملت با 176 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 156 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 136 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 116 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 88 واحد، نماد خودرو متعلق به ايران‌ خودرو با 77 واحد، نماد وپاسار متعلق به بانك پاسارگاد با 69 واحد و نماد خساپا متعلق به سايپا با 58 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 115 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 90 واحد، نماد شیران متعلق به س. صنايع‌شيميايي‌ايران با 59 واحد و نماد فباهنر متعلق به مس‌ شهيدباهنر با 48 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران نسبت به روزهای گذشته رشد داشت و رقم 1442.3 میلیارد تومان را به نمایش گذاشت که ناشی از داد و ستد تقریبی 3 میلیارد برگه سهم طی 498 هزار و 56 نوبت معاملاتی بود.

نمادهای شیمایی با ثبت رقم 174.1 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را د رتالار حافظ به خود اختصاص دادند و پس از آن نمادهای دارویی با 151.7 میلیارد تومان ، فلزات اساسی با 141.3 میلیارد تومان و خودوریی ها با 116.4 میلیارد تومان بیشترین ارزش را داشتند.

شاخص محصولات چرمی و وسایل ارتباطی، ذغال سنگ و انتشار و چاپ در راس شاخص های صنعت قرار داتند و تمامی نمادهای این گروه ها سبزپوش بودند.

به گزارش نبض بورس؛ امروز صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه1 (سپاس)، مس‌ شهيدباهنر (فباهنر)، توليدي فولاد سپيد فراب كوير (كوير)، ايران‌ ترانسفو (بترانس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، كاشي‌ وسراميك‌ حافظ‌ (كحافظ) و سرمايه‌ گذاري‌ ساختمان‌ايران‌ (وساخت) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه بودند.

در مقابل صكوك اجاره خليج فارس (صفارس412)، مس‌ شهيدباهنر (فباهنر)، فولاد كاوه جنوب كيش (كاوه)، پارس‌سويچ‌ (بسويچ)، شيرپاستوريزه‌پگاه‌خراسان‌ (غشان)، كالسيمين‌ (فاسمين) و كابل‌ البرز (بالبر) با بیشترین صفوف عرضه مواجه شدند.

رفت و آمدها

در معاملات امروز سيمان‌ شرق‌ (سشرق1) و آلومراد (فمراد1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، مس‌ شهيدباهنر (فباهنر1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، حق تقدم شركت صنايع خاك چيني ايران(كخاكح)باتوجه به پايان دوره پذيره نويسي متوقف شدند.

درمقابل نماد معاملاتي حق تقدم شركت فنرسازي زر(خزرح)جهت عرضه حق تقدم استفاده نشده ، كالسيمين(فاسمين)،حمل و نقل بين المللي خليج فارس(حفارس) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف بدون محدوديت نوسان قيمت صنايع مس شهيد باهنر(فباهنر)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب با محدوديت نوسان قيمت بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتي حق تقدم استفاده نشده شركت هاي سيمان فارس نو(سفانوح)، پارس سويچ(بسويچح)با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل بدون محدوديت نوسان قیمت حراج شدند و نماد سيمان‌ بهبهان‌ (سبهان1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام با وقفه همراه شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی