بازدید 4962

پلاک‌کوبی دام‌ها اجباری است

کد خبر: ۹۳۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 31 October 2019
رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: هویت گذاری برای همه دام‌ها اجباری است و کسانی که نسبت به پلاک کوبی دام‌ها کوتاهی کنند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ مختارعلی عباسی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح هویت گذاری دام در تبریز با بیان اینکه در این طرح پلاک کوب‌های معرفی شده از سوی مباشران نسبت به نصب پلاک و ثبت در سامانه هویت گذاری دام اقدام می‌کنند، افزود: بدون نصب پلاک، هرگونه جابجائی و خرید و فروش دام، قاچاق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پلاک‌های قدیمی ۸ رقمی به پلاک‌های ۱۵ رقمی تبدیل شده اند، ادامه داد: در سیستم قدیمی در هر نقطه از کشور هر کسی می‌توانست اقدام به تهیه پلاک کند، اما در حال حاضر فقط سازمان دامپزشکی و مباشران (تشکل‌های بخش دام) که نسبت به عقد تفاهم نامه اقدام کرده اند قادر به تهیه پلاک می‌باشند.

عباسی با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت طلب دام‌های خارجی را از مرز‌های شرقی به داخل کشور قاچاق کرده و به نام دام ایرانی و با قیمت‌های کلان به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: در فرآیند تولید و توزیع پلاک‌های دامی موارد امنیتی رعایت شده است.

رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: ثبت مشخصات دامی در سامانه هویت گذاری صورت می‌گیرد، با توجه به اینکه وظیفه اصلی دامپزشکی پلاک گذاری دام نمی‌باشد، اما برای انجام بهینه وظایف خود لازم است که دام‌ها را شماره گذاری کرده و شماره ۱۵ رقمی ثبت شود.

وی با اشا ه. به این که جهت بیمه کردن دام نیز باید طرح هویت گذاری دام‌ها انجام شود، تاکید کرد: طبق قانون شماره گذاری دام‌ها بر عهده جهادکشاورزی می‌باشد.

عباسی عنوان کرد: طی نامه‌ای به همه استان‌ها ابلاغ شده است که ارائه هرگونه خدمات منوط به هویت گذاری و پلاک کوبی دام می‌باشد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور، ردیابی دام، مالکیت دام و جلوگیری از قاچاق دام، بهبود مدیریت گله، کنترل سلامت دام و غذای انسان، امنیت سرمایه گذاری، بیمه دام و محصولات دامی، رعایت حقوق حیوانات و مطالعات علمی و تحقیقاتی و توسعه عملیات اصلاح نژاد را از مهم‌ترین دلایل و ضرورت هویت گذاری دام ها، بیان کرد.

عباسی با بیان اینکه جهت تهیه پلاک، ۶ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کسانی که در خصوص سامانه ثبت و پلاک کوبی دام‌ها کوتاهی کنند، براساس قوانین اداری و قضایی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی گفت: در راستای اجرای بهتر و بهینه این طرح اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های عمومی از قبیل: روزنامه ها، صدا و سیما و سیستم‌های پیامکی سازمان‌ها ضروری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار