بازدید 7544
ماهاتیر محمد:

مجبور شدیم زندگی را بر مردم ایران دشوارتر کنیم!

کد خبر: ۹۳۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 31 October 2019

نخست وزیر مالزی با محکوم کردن "زورگویی برخی کشورهای قدرتمند" اعلام کرد که کشورش برای بستن حساب‌های بانکی اشخاص و شرکت‌های ایرانی تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش "مجبور شده تا زندگی را برای ایرانیان سخت کند."

تعداد متعددی از کسانی که حساب‌هایشان مسدود شده است به خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که بانک‌های مالزی در حال انسداد حساب‌های اشخاص و شرکت‌های ایرانی در این کشور هستند.

ماهاتیر محمد در این زمینه افزود: روابط ما با تهران بسیار حسنه است اما از برخی جهات فشارهایی بر ما اعمال شده است. اگر ما این کار را نمی‌کردیم، بانک‌های ما در سایر کشورها بسته می‌شد. برخی قدرتمندان در حال زورگویی به ما هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۶
تنها کشوری ‌که در تحریم ها کنار ایران ایستاد و ایستاده ترکیه هست. بقیه فقط شعار میدن. مالزی خودش نمی تونه برای خودش تصمیم‌بگیره با کی در ارتباط باشه با کی نباشه؟ فقط دارن کار غیر اخلاقی خودشون را توجیه میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
سلام دوست عزیز.
همه کشورهافقط دنبال منافع خودشون هستندحتی ترکیه.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
با رفتن اردوغان در آینده مطمئن باشید سیاست ترکیه در قبال ایران هم دچار چرخش اساسی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ترکیه ؟ ترکیه از خداش هم باشه . کن توریست میره ترکیه ؟ کم خونه خریدن ملت اونجا . تو همون قضیه قیمت دلار چند ده میلیارد دلار رفت ترکیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
قربون لوله های گازی برم که گاز زیر قیمت میفرستن ترکیه
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اشتباه نکن. هر کشوری دنبال منفعت خودشه. همه که ایران نیستند مرور مرور پول مردمشون را بدن سوریه و عراق و لبنان. هر کشوری غیر ایران حافظ منافع مردمشه و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
البانی نشین ۱۵:۱۶
برو به همون اربابانت بکو این جا را ترک کنند تا مجبور نشویم برای منافع ایران به این کشورها برویم
افتاد؟
تحریم اخیر مشترک بین امریکا و شش کشور خلیج فارس علیه ایران، تبعیت مالزی و سایر کشورهای مسلمان از تحریمهای ضدبشری امریکا علیه مردم ایرانزمین (حتا به طور غیر مستقیم در زمینه غذا و دارو)، بیانیه های غیرحقوقی و بی پایه و زشتکارانه هرباره علیه تمامیت ارضی ایران در اتحادیه عرب و چشمداشت این اهریمنان به خاک ایران، تبعیت کشورهای آسیای میانه از منافع روسیه در مباحث مربوط به دریای کاسپین و نیز رابطه نزدیک سیاسی و نظامی و اقتصادی آنان با دشمنان ایران، و ..... اینها همه دلایل متقن و محکمی هستند برای هر خردمند که وجود برادری و امکان همکاری ویژه و همگرایانه میان کشورهای مسلمان توهمی بیش نیست. بهتر است هرچه زودتر از چنین توهم خانمانسوزی بیرون آییم و با تامین منافع ملی خویش میهنمان را بسازیم و زمینه برخورداری و رفاه مردمانمان را فراهم کنیم.
به مالزی بگید زیاد نارحت نباشه مردم عادی اونجا حساب ندارند کار خودش رو بکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
پس بالاخره قبول کردی عوام بودن را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
احسنت
این هم از مسلمین
مجبور شدید چون منافعتان در خطر میفتاد. ای کاش مسوولان ما هم در برخورد با مسایل سیاست بین الملل و به ویژه منطقه خاورمیانه همین راهکار را انتخاب کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آره واقعاً.
پس فردا عراق و سوریه هم همین کارو می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آره واقعاً
دیگه عاغازاده ها جایی برای فرار ندارن غیر از عراق و سوریه و افغانستان...
تیترو که خوندم اولش فکر کردم شاید خدای نکرده یکی از مسئولان خودمان این حرف رو زده ولی بعد دیدم مقام مالزیایی بوده!!!! مسئلوان کشورهای دیگر بیشتر دلشان برای مردم ایران می سوزد تا مسئولان خودمان چون مسئولان که فقط می گویند مردم مقاومت کنند تا ما و خانواده هایمان در رفاه باشیم.
والا چین به اون بزرگی و قدرت مجبور به همکاری شد شما که جای خود دارید
جناب روحانی چند روز پیش در جلسه هیات دولت با خنده فرمودند : اکثر کشورها در ظاهر با آمریکا هستند ولی در خفا با ما همکاری می کنند . الان من تازه دارم حرف ایشان را استدراک می کنم . علی برکت الله
اگه حسابهای افشاگرانه در باره حساب های ارزی برخی مقامات بلند پایه و فرزندانشان را بسته باشد که عدالت را در باره مردم ایران اجرا کرده است ودستش درد نکند.
محض اطلاع عرض شود اینجا هم بدو ن فشار خارجی ها، حساب غیرایرانی ها را مسدود می کنند، به آنها کارت بانکی نمی دهند و سیمکارتهایشان را قطع می کنند.
چرا مذاکره نمی کنیم؟ همه کشورها منفعت ملی خود را می بینند الا ما که منفعت کاسبان تحریم و مافیای قدرت را می بینیم
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
برادر حاکمیت الان در حدود 20 سال هست که مذاکره کرده که نتیجه آن هم شد برجام ( تو بگو فرجام ) آخرش یک شبه زدن زیرش الا این بود ؟ باید یادبگیریم روی پای خودمان بایستیم ( در اقتصاد) تاباعث سربلندی ایران و ایرانی شویم . تمام
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آخه ما خوبیم باقی دنیا همه بد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
چون ما مردم مثل شما دنبال باج دادن نیستیم یعنی در رگ ما این چیزها وجود ندارد
پس چه شد اون همه ادعای عدم تعهد شما؟؟؟
درسته تحریم ها برای مردم رنج آور شده ولی برخی مواقع مثل اینکه بد هم نیست. خصوصا در مواقعی که اموال مردم تو بانکهای خارجی انباشته شده باشد.
جنگ و مشکل و حسادتو بخل شدید و کینه و پدر کشتگی شدید آمریکایی ها و انگلیسی ها فقط و فقط و فقط با مردم ایران است،ان شاالله خداوند چهره ایشان و فرزندانشان را مسخ گرداند من که دیگر از این همه ظلم نمیگذرم،به مردم بی گناه شیعه چه ربطی دارد بیشرف ها انقدر آزار میدهید،به خدا اگر یک میوه از درختی الان میروید بخاطر وجود همین بچه شیعه ها و وجود پاک بعضیاست،چرا بعضیا انقدر رذل و کثافت شدند مگه میشه یه نفر انسان زاده بشه از شیطان پست تر بشه ان شاالله خداوند لطفی که به این سگ های ساکسون کرده بود از ایشان پس بگیرد و چهره ایشان را نیز همچون برادران یهودیشان مسخ گرداند.(یقین کنید توبه نکنند همین شود.) (ای آمریکاییل از حسادت دندانهایت را انقدر بهم فشار بده تا در دهانت خورد شوند،این تازه اولشه)
پول آقازاده های یا اونهاییکه خوردن و رانت کردن کار خوبی کردی محمد جان
بايد تمام پروازها به سمت مالزي لغو شود
دست کشور مالزی درد نکنه
از اینکه از مسئولین کشورمون بیشتر نگران ملت ایران هستید بسیار ممنون ولی شما خودتون رو ناراحت نکنید ما مردم بیچاره اونجا حسابی نداریم و اگه حسابی هم باشه مسئولین و آقازاده ها اونجا حساب دارن و شما کارت رو بکن
واقعیت تلخی از طرف ایشان بیان شد!!!!
مجبور شدند!!
جهان امروز و نظام بین الملل بر اساس واقعگرایی و و حتی نوواقعگرایی اداره میشود
نه عزیزم شما مجبور نشدید، تحریمها حداکثر ۱۰ درصد رو کشور اثر داره، مشکل اصلی داخلیه، مسئولینی که ناکارآمد هستن
کشور اسلامی مالزی
چقدر نفت مفت ریختیم تو شکم این وهابی های مالزی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها