بازدید 41473

تجربه تلخ ضرر ۱۰۰ میلیونی در خرید خودرو

کد خبر: ۹۳۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 30 October 2019

خرید خودرو از ملزومات اولیه زندگی است. فرقی نمی‌کند که شما درآمد چند صد میلیونی داشته باشید و یا یک‌میلیونی، در هر صورت به یک وسیله‌ی نقلیه برای گذران زندگی نیاز دارید. بدیهی است که با پرداخت پول بیشتر، و خرید خودروهای باکیفیت‌تر و یا صفرکیلومتر می‌توان چندین سال با آسودگی خاطر از خودرو استفاده کرد؛ اما با گرانی‌های موجود، امکان خرید خودروی صفرکیلومتر برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست و باید به خرید خودرو دست‌دوم رضایت داد.

به گزارش «تابناک»، اما خرید خودرو  به صورت کارکرده یا دست دوم نیز بسیار پرخطر به نظر می‌رسد. آگاهی نداشتن از نحوه استفاده مالک قبلی خودرو، تعداد تصادفات، قیمت‌گذاری دقیق خودرو با توجه میزان آسیب‌های فنی و بدنه و درنهایت ترس از پرداخت هزینه و زمان گزاف برای تعمیر خودرو از مواردی است که بر استرس خرید خودرو دست‌دوم می‌افزاید.

البته تلخی اشتباهات خرید خودرو، به خسارت مالی بسنده نمی‌شود. در خیلی از مواقع این زمان است که به‌وفور هدر می‌رود. کافیست سری به دادگاه‌ بزنید و از عمق کلاهبرداری‌های معاملات خودرو باخبر شوید. روش‌های کلاهبرداری که روز به روز جدیدتر می‌شوند و خریدارانی که بدون آگاهی در دام کلاهبرداران می‌افتند و در نهایت ماه‌ها زمان صرف می‌کنند تا بلکه به حق خود در دادگاه برسند. در ادامه به یکی از این موارد کلاهبرداری در خرید خودرو اشاره می‌کنیم که خریدار را با ضرر 100 میلیون تومانی روبرو کرده است.

تجربه تلخ خرید خودرو با 100 میلیون ضرر!

بنده بودجه‌ای نزدیک به 300 میلیون داشتم و می‌خواستم مزدا 3 نیوفیس مدل 96 خریداری کنم. به سایت‌های آگهی خودرو سر زدم و با مالک یک مزدا 3 قراری را برای بازدید خودرو تنظیم کردم. قیمت این خودرو 290 میلیون بود که رقمی معقولانه به‌نظر می‌رسید.

به‌گفته مالک این خودرو فقط یک درب رنگ شده داشت. در حال بررسی خودرو بودم که یک فرد شیک‌پوش با تویوتا لندکروز در محل قرار ما حاضر شد و گفت که آگهی را در سایت دیده و برای بازدید هماهنگ کرده است. این فرد به مالک خودرو گفت که مزدا 3 را برای فرزند خود می‌خواهم اما ماشین بدون کارشناسی نمی‌خرم. مالک هم مشکلی با حضور کارشناس نداشت. خریدار دوم به یک شرکت معتبر کارشناسی خودرو زنگ زد و درخواست کارشناسی در محل داد. کارشناس پس از نیم ساعت در محل حاضر شد و دقیقا تنها ایرادی که از خودرو گرفت، همان یک درب رنگ‌شده بود.

تا اینجای کار من ناظر قضیه بودم اما یک لحظه با خودم فکر کردم که هم هزینه کارشناسی را ندادم و هم با خودرویی سالم روبه‌رو هستم. در نتیجه به فرد مالک گفتم که بنده قبل از آن فرد شیک‌پوش در محل حاضر شدم پس این خودرو حق من است. خریدار دوم کمی سر این قضیه چانه زد اما مالک هم حق را به من داد و خودرو به من رسید!

با خرید وکالتی خودرو، اشتباهاتم را کامل کردم!

مالک مزدا 3 گفت که به دلیل پرمشغله بودن و داشتن سفر کاری نمی‌تواند در مرکز تعویض پلاک و ... حاضر شود. از طرفی دیگر هم به بنده یک تخفیف خوب داد تا به خرید وکالتی راضی شوم و برای عقد قولنامه به محضر نرویم. خودرو را خریدم و فردای آن روز با وکالتنامه به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده و بدون دردسر تعویض پلاک را انجام دادم.

با توجه به این که همواره محتاط‌ هستم، بلافاصله پس از تعویض پلاک برای تعویض روغن و فیلتر به مکانیک مراجعه کردم. پس از هم کلام شدن با مکانیک و تعریف تجربه خرید مزدا3، مکانیک در کمال ناباوری به من گفت که خودرو چندین قطعه تعویض شده دارد و مشکل موتوری هم دارد.

دنیا جلوی چشمانم تیره و تار شد؛ روز معامله را به خاطر آوردم و اولین کاری که کردم به شرکتی که خریدار دوم از آنها کارشناسی گرفته بود، مراجعه کردم. اما متوجه شدم که در روز معامله هیچ کارشناسی از طرف شرکت برای کارشناسی خودروی مزدا3 اعزام نشده است. نماینده شرکت گفت این یکی از شگردهای قدیمی کلاهبرداران است که در آن فروشنده، خریدار دوم و کارشناس همگی همدست هستند و متاسفانه از نام و اعتبار شرکت‌های معتبر کارشناسی هم سواستفاده می‌کنند.

این بار کارشناس شرکت، خودروی من را با دقت بررسی کرد و قیمت خودرو را 190 میلیون تومان برآورد کرد یعنی بنده 100 میلیون تومان از خرید این مزدا 3 ضرر کرده بودم. من یک مزدا 3 با یک لکه رنگ را نخریده‌بودم بلکه من خودرویی چپ شده با ایرادات متعدد فنی را خریده بودم. برای شکایت به کلانتری مراجعه کردم اما تازه به عمق فاجعه پی بردم چون خودرو را به صورت وکالتی و بدون قولنامه خریده بودم و این موضوع کار مرا در دادگاه برای احقاق حق سخت‌تر می‌کرد.

سپردن کار به کاردان

تنها مزیت این ماجرا آشنایی من با مجموعه همراه مکانیک بود. یعنی همان شرکتی که خریدار دوم به دروغ از آنها کارشناسی گرفته بود. همراه مکانیک اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که در زمینه کارشناسی تخصصی خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت، پا را از ارائه خدمات کارشناسی خودرو فراتر گذاشته و به فروش خودروهای کارشناسی شده هم می‌پردازد. نمایشگاه‌ خودرو همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با اطمینان خاطر خودروی کارشناسی شده را خریداری کنند.

تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است. این مجموعه توانسته با ارائه خدمت خرید خودروی کارشناسی شده تجربه خریدی مطمئن را برای خریداران خودرو ایجاد کند.

از مزایای خرید از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت مشاوره رایگان خرید خودرو بر اساس بودجه و شرایط
  • خرید خودروی کارشناسی شده (بخش‌های فنی، بدنه و آپشن‌ها)
  • قیمت‌گذاری دقیق خودرو بر اساس ارزش واقعی آن
  • ضمانت 7 روزه جبران خسارت
  • ارائه خدمات حقوقی و عقد قولنامه به صورت رایگان

برای استفاده از این خدمت کافی است به سایت همراه مکانیک به نشانی hamrah-mechanic.com/car-buy مراجعه کرده و از این طریق تجربه شیرینی از خرید خودرو را داشته باشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار