بازدید 7868
۹

هزینه هر دانشجوی دکتری در دانشگاه‌های دولتی

کد خبر: ۹۳۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 30 October 2019
رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: هزینه هر دانشجوی دکتری برای دانشگاه سالیانه ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان و در مقطع کارشناسی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

به گزارش مهر سید احمد معتمدی با اشاره به تغییرات آیین نامه در خصوص افزایش سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی، گفت: دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از گذشته، از پرداخت شهریه نیمسال نهم کارشناسی معاف بوده اند و اکنون بچه‌ها خواستار معافیت شهریه نیمسال دهم هستند که پاسخ مثبت به این خواسته، عملا ممکن نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بودجه‌ای که دولت به واسطه سازمان برنامه و بودجه به ما پرداخت می‌کند، بر اساس ۴ سال (هشت نیمسال) کارشناسی، ۲ سال (چهار نیمسال) ارشد و ۴ سال (هشت نیمسال) دکتری است. این بدان معناست که ما برای مازاد این سنوات، باید بودجه را از محل خود دانشگاه تامین کنیم که کار بسیار سختی است.

وی اضافه کرد: با این وجود، ما قبلا با تقبل هزینه ها، با معافیت شهریه نیمسال نهم موافقت کردیم، ولی در صورت موافقت با معافیت شهریه ترم دهم، قطعا با مشکلات فراوان روبه رو خواهیم شد.

معتمدی با بیان اینکه هزینه‌های هر دانشجو، فقط محدود به کلاس درس نبوده و شامل موارد دیگری همچون؛ خوابگاه و تغذیه و ... می‌شود، افزود: براساس برآورد‌های سازمان برنامه، هزینه سالیانه هر دانشجوی ما، به‌طور میانگین حدود ۲۰ میلیون تومان است؛ این یعنی میانگین هر نیمسال مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان.

وی ادامه داد: البته این رقم ۲۰ میلیون تومانی یک معدل است. در واقع در مقطع کارشناسی این هزینه چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان و در مقطع دکتری، رقمی بین ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه امیرکبیر توجه ویژه‌ای به علوم پایه داریم، گفت: این رشته‌ها مثل؛ فیزیک، ریاضی، شیمی و ... در واقع اساس و پایه همه رشته‌های دیگر محسوب می‌شوند و ما بر این باور هستیم که اگر دانش آموخته در این رشته‌ها تربیت نشود، در حقیقت مهندسی ما تضعیف خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ایکاش این اعداد و ارقام بصورت ریز هزینه ها اعلام میشد تا مشحص شود چطور و کجا هزینه میشود که برای دو ترم میانگین هزینه کارشناسی ماهی دو میلیون و دکتری ماهی ۳.۵ میلیون میشود؟
برای ماهی چند ساعت درس؟ و برای هر ساعت درس، سرانه هر دانشجو چقدر میشود؟
متاسفانه همه عادت کردن بدون اعداد و ارقام و غیر مسولانه حرف بزنن!!! و مردم رو مدیون اعداد ساختگی خود کنن
خدا شاهده مردم از دروغگویی مسولان ریز و درشت خسته شدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
حقوق مفت به اعضای هیئت علمی و کارمندای دوقرونی دانشگاه دادن، همین عددها رو هم ایجاد می کنه
خوش بحال کشور های کانادا و اروپایی و امریکا،خرج از ملت ایران استفاده برای آنها.
من دانشجوی دکتری دانشگاه دولتی بودم نه خوابگاه داشتم نه از سلف استفاده میکردم نه سرویس رفت و آمد نه هزینه آزمایشگاه. تمام هزینه آزمایشگاه رو هم از جیب خودم پرداخت کردم هیچ کدومشو از دانشگاه نگرفتم که تمامی فاکتورهای آن موجود بود بابت هر نیمسال اضافه در آخر مجبور شدم کلی پرداخت کنم چون گفتن اگه تسویه نکنی مدرک نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
میخواستی نخونی. به زور که نرفتی دکترا
بجای شما دانشگاههای آزاد پدر دانشجویان دکتری رو درآوردند!! هر نیمسال هم که عقب بیفتی باید شهریه بدی!
معلوم نیست چه کسانی این پولها رو میخورن؟!
دانشجو ناراضی
استاد ناراضی
کارمندان دانشگاه ناراضی
.
.
.
ریز هزینه ها بسیار بلند بالا می شود و از هزینه های مشهود و مستقیم مانند هزینه استاد و کلاس و نور و گرمایش و سرمایش و تغذیه و خوابگاه گرفته تا هزینه های نگهبانی و اداری و حراست و فضای سبز و هزینه های کتابخانه و .... را هم شامل می شود و برخی بسیار کمر شکن و هنگفت هست . به عنوان مثثال هزینه برق و اب و گاز یک دانشگاه در یک ماه ساختمانها و خوابگاهها و ... میلیاردی هست و یا هزینه اینترنت دانشگاه و یا اشتراک در بانکهای اطلاعاتی دنیا که بر اساس دانشجو هست بسیار هنگفت هست . . بنابر این اعداد و ارقام گفته شده دور از واقعیت نیست . بنابر این هرکاری که بشود تا دانشجو مجبور به کم کردن ترمهای تحصیلی اش بشود . به نظر من خوب هست . البته در کنار رعایت اخلاقیات
خرج می کنندوعده ای استفاده اش رامی برند.نتیجه چیست؟
لزومی نداشت ظرفیت تحصیلات تکمیلی را در برهه ای از زمان چند برابر کنید.وقتی پیش بینی ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاه را نداشته آید چرا اینقدر دانشجو گرفتید؟ وقتی بودجه ناکافی برای تحقیق و پژوهش ندارید و تخصیص نمیدید، بیجا میکنید هر سال ظرفیتها را بالا میبرید و یک عده جوان را امیدوار به پوچی میکنید. این نتیجه مدیریت و برنامه ریزی ناصحیح برای خیل عظیم جوانان مستعد و نخبه ای هست که جویای کار هستند ولی به ناچار مجبورن به مدارج بالای علمی با هزینه شخصی روی آورند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر