بازدید 2228

توصیه کوشنر به گانتز و نتانیاهو برای تشکیل کابینه

کد خبر: ۹۳۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 30 October 2019
داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا که اخیرا به فلسطین اشغالی سفر کرده، به «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» توصیه کرد با یکدیگر توافق کرده و کابینه تشکیل دهند.

به گزارش فارس «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به «بنی گانتز» و «بنیامین نتانیاهو» رؤسای دو ائتلاف اصلی پارلمان جدید رژیم صهیونیستی توصیه کرد برای خروج از بن‌بست فعلی در روند تشکیل کابینه، با یکدیگر توافق کرده و کابینه تشکیل دهند.

کوشنر که به فلسطین اشغالی سفر کرده، دیروز به صورت جداگانه با گانتز و نتانیاهو دیدار داشت. به نوشته پایگاه «آکسیوس»، واشنگتن نگران است که ادامه وضعیت فعلی و احتمال برگزاری انتخابات سوم، روند سازش را که واشنگتن از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌کند، مختل کند.

کوشنر در مورد محتوای دیدارهایش و همچنین پیامش به نتانیاهو و گانتز به آکسیوس گفت: «اکنون در این منطقه فرصت‌های واقعا فوق‌العاده‌ای وجود دارد... بنابراین، به نفع اسرائیل است که نحوه تشکیل دولت را حل کند تا بتوانیم روی اولویت‌ها و فرصت‌های بزرگی که وجود دارد کار کنیم.»

وی افزود: «آن‌ها (گانتز و نتانیاهو) در نحوه حل و فصل این موضوع کارشناس هستند و امیدوارم که بتوانند راهی برای این کار بیابند.»

دولت آمریکا ماه‌هاست که قصد دارد از طرح معامله قرن رونمایی کند، اما اختلافات مکرر میان احزب رژیم صهیونیستی و دو انتخابات بی‌نتیجه پارلمانی، چندین بار موجب به تعویق افتادن رونمایی از این طرح شده است.

کوشنر در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «شما الان در منطقه لحن متفاوتی را از کشور‌هایی شاهد هستید که می‌خواهند با اسرائیل کار اقتصادی کنند. میل زیادی به مشارکت نظامی با اسرائیل وجود دارد، اما برای استفاده از برخی از این فرصت‌هایی که من معتقدم امروز وجود دارد، ابتدا باید کابینه‌ای داشته باشید.»

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اگر شرایط فراهم باشد، احتمال دارد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تا پیش از آغاز سال جدید میلادی، از طرح معامله قرن رونمایی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل