بازدید 19023
۱

عکس زیبای هابل از برخورد دو کهکشان

کد خبر: ۹۳۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 30 October 2019

تلسکوپ فضایی هابل با تصویربرداری از برخورد دو کهکشان بزرگ با یکدیگر که به دنبال این تصادم در یکدیگر ادغام شده اند، جلوه زیبای دیگری از دنیای آفرینش را به تصویر کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تصویر هابل از این دو کهکشان فرورفته در یکدیگر به گونه ای است که بیننده تصور می کند چهره فردی را در آسمان مشاهده می کند، زیرا مرکز این دو کهکشان که زرد رنگ و درخشان و کروی شکل هستند مانند چشمان یک انسان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و دیگر ستاره ها نیز گردی چهره یک شخص را در قلب آسمان شکل داده اند.

تصویر یادشده در ۱۹ ژوئن سال جاری میلادی توسط هابل تهیه شده و مربوط به کهکشان هایی است که در فاصله ۷۰۴ میلیون سال نوری از زمین قرار دارند.

باید توجه داشت که برخورد و ادغام کهکشان های مختلف با یکدیگر پدیده تازه ای در جهان نیست و حتی کهکشان راه شیری نیز ۴ میلیارد سال قبل با کهکشان های دیگری برخورد کرده و به علت ادغام در آنها بزرگتر و حجیم تر شده است. در اثر این برخوردها و تحت تاثیر نیروی جاذبه هر دو کهکشان شکل و ظاهر آنها نیز تغییر کرده و شرایط بسیاری از ستاره های در حال چرخش در این کهکشان ها دچار تغییر می شود.

بررسی ها نشان می دهد این دو کهکشان برخورد کرده با یکدیگر کم و بیش شرایط مشابه و ابعاد یکسانی داشته اند و البته بررسی ها برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
به چشمان قورباغه بیشتر شبیه است تا انسان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر