بازدید 3947

آزادی نخست وزیر سابق پاکستان

کد خبر: ۹۳۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 29 October 2019
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ دادگاه عالی اسلام آباد پاکستان امروز سه شنبه با آزادی «نواز شریف» نخست وزیر سابق این کشور به علت ملاحظات پزشکی به مدت هشت هفته رای داد.

دادگاه عالی اسلام آباد امروز برای بررسی دادخواست حزب مسلم لیگ نواز برای آزادی رهبر این حزب با توجه به ملاحظات پزشکی، تشکیل جلسه داد.

در طول این نشست پرونده پزشکی «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان بررسی شد و گروه معالج وی در نشست دادگاه حضور یافت.

در آغاز این نشست، «عثمان بزدار» سروزیر ایالت پنجاب پاکستان با ارائه گزارش کاملی از پرونده پزشکی و عملکرد دولت ایالتی برای رسیدگی به آن، دادگاه را از اقدامات انجام داده شده توسط دولت محلی آگاه ساخت.

در ادامه این نشست، پزشکان معالج «نواز شریف» نیز توضیحاتی در زمینه وضعیت جسمی وی به دادگاه ارائه کرد و اعلام داشت که «نواز شریف» دارای وضع جسمی نامساعد و بیماری‌های مختلفی گریبان گیر وی شده است.

در ادامه این دادگاه، قاضی پرونده با موافقت با آزادی هشت هفته‌ای «نواز شریف» اعلام کرد: با توجه به وضع جسمی «نواز شریف» این دادگاه با لغو هشت هفته‌ای و آزادی مشروط وی موافقت می‌کند.

این دادگاه اعلام کرد: پس از هشت هفته در صورت بهبودی نیافتن «نواز شریف» می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی، برای تمدید مدت آزادی خود، اقدام کند.

«نواز شریف» در حال گذراندن دوره ۷ ساله زندانش به دلیل فساد مالی در یکی از پرونده‌های جاری علیه خود موسوم به «العزیزیه» است.

«نواز شریف» ۶۹ ساله چند روز پیش به علت بیماری از زندان «کوت لکپت» شهر لاهور به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

«نواز شریف» که سه دوره نخست وزیر پاکستان بود و در اواخر دوره سوم نخست وزیری خود، پس از انتشار اسناد مالی پاناما گیت، توسط دیوان عالی پاکستان از سمت اش برکنار شد و پرونده‌های فساد مالی مختلف علیه وی توسط دیوان محاسبات ملی این کشور، تشکیل شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل