بازدید 21453
پیمانه اقتصادی؛

قیمت خودروی جایگزین پراید و پژو ۴۰۵/ کند شدن اقتصاد چین، نفت را ارزان کرد/ جدیدترین قیمت خودرو‌های پرفروش/ بنگلادش و نپال رکورددار رشد اقتصادی آسیا/ صندوق بین‌المللی پول: ایران به نفت ۱۹۵ دلاری نیاز دارد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس با برتری تقاضا بر عرضه، رشد سهام آسیایی به بالاترین سطح سه ماهه رسید، خسارت گرجستان از توقف ارتباط هوایی با روسیه اعلام شد، بانک مرکزی آرژانتین میزان مجاز خرید دلار را به شدت کاهش داد، قیمت طلا تغییر چندانی نداشت، گرانی‌های کنونی هیچ توجیهی ندارد، جز یله و رها ماندن بازار و تفاوت ۱۰۰ تومانی دلار بانکی و آزاد را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 29 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس با برتری تقاضا بر عرضه، رشد سهام آسیایی به بالاترین سطح سه ماهه رسید، خسارت گرجستان از توقف ارتباط هوایی با روسیه اعلام شد، بانک مرکزی آرژانتین میزان مجاز خرید دلار را به شدت کاهش داد، قیمت طلا تغییر چندانی نداشت، گرانی‌های کنونی هیچ توجیهی ندارد، جز یله و رها ماندن بازار و تفاوت ۱۰۰ تومانی دلار بانکی و آزاد را در بر دارد.

قیمت خودروی جایگزین پراید و پژو ۴۰۵

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره توقف خط تولید پراید در ماه‌های آینده و ضرورت معرفی خودروی جایگزین با قیمت مشابه، گفت: خودروی جایگزین پراید و پژو 405 باید با قیمت مشابه به بازار عرضه شود تا قشرهای کم درآمد نیز توان خرید خودرو را داشته باشند. وی با بیان اینکه تولیدات خودروسازان ایرانی متناسب با توان مالی قشرهای مختلف جامعه نیست، افزود: نباید مردم را مجبور به خرید تیبا با قیمتی بیش از پراید کرد، زیرا این امر اجحاف در حق مردم است. وی با بیان اینکه خودروهای شهری باید کوچک، کم مصرف و ارزان قیمت بوده و حتی در برخی موارد برقی باشد، افزود: در سال‌های اخیر خودروسازان برنامه جدی برای تولید خودروهای هیبریدی نداشتند. این در حالی است که می‌توان با کاهش بهای تمام شده، خودروهای برقی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار داد. /خانه ملت

سبزپوشی بورس تهران با برتری تقاضا بر عرضه

همه شاخص های اصلی بورس تهران دیروز در حالی سبزپوش بودند که برتری تقاضا بر عرضه مسلم بود و معاملات متعادل آن هم در روزهای بین دو تعطیلی نوید بازگشت رونق به تالار جنب پل حافظ است. به نقل از نبض بورس، شاخص کل با رشد 2520 واحدی معادل 0.83 درصد، کانال 305 هزار و 969 واحدی را پس گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 675 واحدی معادل 0.83 درصد، در ارتفاع 81 هزار و 978 واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن با رشد 1786 واحدی برابر با 2.23 درصد رقم 81 هزار و 948 واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 1195 واحدی معادل با 2.23 درصد به کانال 54 هزار و 816 واحدی صعود کرد، شاخص آزاد شناور با افزایش 4005 واحدی برابر با 1.16 درصد، رقم 348 هزار و 88 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار اول با رشد 1726 واحدی معادل 0.78 درصد در ارتفاع 222 هزار و 877 واحدی ایستاد، شاخص بازار دوم نیز با جهش 5598 واحدی برابر با 0.91 درصد به کانال 619 هزار و 970 واحدی بازگشت. ارزش کل معاملات بورس تهران بالغ بر 1178.9 میلیارد تومان بود که از جابجایی بیش از 2 میلیارد و 669 میلیون سهم طی 342 هزار و 796 نوبت معاملاتی رقم خورد. گروه مواد دارویی با 118.1 میلیارد تومان، شیمیایی ها با 115.2 میلیارد تومان، خودرویی ها با 108.8 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

رشد سهام آسیایی به بالاترین سطح سه ماهه رسید

روز دوشنبه، در حالی که امید به این که توافق تجاری چین و آمریکا تا همین یک ماه آینده امضا خواهد شد، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۳ ماهه خود رسیدند. این در حالی بود که با تغییر تمرکز بازارهای ارز به سوی جلسه تصمیم‌گیری فدرال‌رزرو در مورد نرخ بهره آمریکا، دلار رشد کرد. بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه پس از آن رشد کردند که روز جمعه بازارهای آمریکا و اروپا، با نتایج مثبتی به کار خود پایان دادند. دفتر نماینده تجاری آمریکا و وزارت تجارت چین روز جمعه اعلام کردند که دو کشور به نهایی کردن برخی بخش‌های توافق تجاری خود نزدیک شده‌اند. رییس‌جمهور چین، دونالد ترامپ، گفت که امیدوار است ماه آینده در اجلاس شیلی، توافق تجاری خود با چین را به امضا برساند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن در سومین جلسه رشد پیاپی خود، ۰.۳ درصد بالا آمد و به بالاترین سطح خود از اواخر جولای تا کنون رسید. نیکی ژاپن ۰.۳۰ درصد رشد کرد. کامپوزیت شانگهای چین ۰.۸۵ درصد به ارزش خود افزود، در حالی که هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۸۴ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا به رشد اندک ۰.۰۲ درصدی بسنده کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۷ درصد بالا آمد. در بازار ارز، دلار پیش از آغاز جلسه فدرال‌رزرو ۰.۰۷ درصد در برابر ین ژاپن رشد کرد و به نرخ برابری ۱۰۸.۷۲ رسید. در برابر یوآن چین، دلار ۰.۰۸۲ درصد تضعیف شد و به نرخ برابری ۷.۰۵۹۹ واحد رسید.

صندوق بین‌المللی پول: ایران به نفت ۱۹۵ دلاری نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ایران برای ایجاد توازن در بودجه خود سال آینده به نفت ۱۹۵ دلاری نیاز خواهد داشت. صندوق بین‌المللی پول در گزارشی که دوشنبه (امروز) منتشر شده است، اعلام کرد که انتظار می‌رود ایران که یکی از اعضای کلیدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است امسال با کسری ۴.۵ درصدی و سال آینده با کسری ۵.۱ درصدی در بودجه خود مواجه باشد.IMF  در تازه‌ترین گزارش خود درباره ایران نوشت که برای ایجاد توازن در بودجه سال آینده، ایران به نفت ۱۹۴.۶ دلاری در هر بشکه نیاز دارد. 

خسارت گرجستان از توقف ارتباط هوایی با روسیه اعلام شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پی تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در تابستان سال جاری در تفلیس به سفر هیأت پارلمانی این کشور به گرجستان، دستور توقف پروازهایی مستقیم میان دو کشور را صادر کرد. همچنین به آژانس‌های مسافرتی و مراکز گردشگری روسیه نیز توصیه شد تا در زمان اجرای این ممنوعیت از هر نوع اقدام گردشگری در جهت انتقال شهروندان روسی به گرجستان جلوگیری کنند. توقف پروهازهای مستقیم هواپیماها از روسیه به گرجستان موجب کاهش قابل توجه سفرهای گردشگری بین دو کشور شد. گاخاریا در این ارتباط گفت: در پی توقف پروازهای مستقیم از روسیه، بودجه عمومی گرجستان در پنج ماه  اخیر سال جاری 350 میلیون دلار خسارت دیده است. وی در عین حال، مجموع درآمد سالانه حوزه گردشگری گرجستان را بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرد. /ایرنا

تفاوت ۱۰۰ تومانی دلار بانکی و آزاد

در معاملات روز دوشنبه ششم آبان ماه ۹۸؛ بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به نرخ ۱۱۰۵۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۱۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز شنبه، تغییری نداشت. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۲۳۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. نرخ‌های بالا در حالی از ثبات شاخص ارزی در صرافی‌های بانکی سطح کشور خبر می‌دهد که در بازار آزاد تهران؛ هر اسکناس دلار آمریکا، به نرخ ۱۱۲۴۰ تا ۱۱۲۶۰ تومان فروخته شد. دلار سلیمانیه نیز ۱۱۳۰۰ تا ۱۱۳۱۰ تومان قیمت گذاری شد.

بانک مرکزی آرژانتین میزان مجاز خرید دلار را به شدت کاهش داد

به دنبال رأی‌گیری روز یکشنبه آرژانتین که منجر به خروج رئیس‌جمهور، مائوریسیو ماکری، از قدرت شد، بانک مرکزی آرژانتین با نگرانی از کاهش شدید ذخایر ارزی و افت ارزش پزو، میزان مجاز خرید دلار را به طور قابل‌توجهی کاهش داد. 

این بانک اعلام کرد، تا ماه دسامبر میزان مجاز خرید دلار در هر ماه (برای هر فرد) از طریق حساب بانکی به ۲۰۰ دلار محدود می‌شود و میزان خرید نقدی تنها ۱۰۰ دلار خواهد بود. این تغییری بسیار شدید نسبت به محدوده قبلی ۱۰ هزار دلار در ماه، که در ابتدای سپتامبر تعیین شده بود، به حساب می‌آید. از ماه آگوست که نتایج اولیه انتخابات نشان داد، آلبرتو فرناندز (فردی که دیروز در انتخابات پیروز شد) در انتخابات پیشتاز است، سقوط ارزش پزو، اوراق قرضه و سهام آرژانتین، آغاز شد. سقوط ارزش پزو باعث شد تا دولت وقت ماکری برای حمایت از آن نرخ ارز را کنترل کند. با این حال، میزان ذخایر ارزی خارجی آرژانتین از آن زمان تا کنون ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کند شدن اقتصاد چین، نفت را ارزان کرد

در حالی که قیمت نفت هفته گذشته را با رشدی ۵ درصدی به پایان برد، ‌امروز و در آغاز معاملات، بیش از هر چیز تحت تأثیر کند شدن رشد اقتصادی در چین،‌۱۱ سنت از ارزش خود را از دست داد و ارزان شد. بر این اساس نفت برنت هرچند امروز را با کاهشی ۱۱ سنتی پشت سر گذاشت، همچنان بالای ۶۰ دلار در هر بشکه ماند. هر بشکه نفت برنت با این کاهش ۶۱ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. نفت شاخص آمریکا نیز ۱۱ سنت ارزان‌تر از روز جمعه قیمت خورد و ۵۶ دلار و ۵۵ سنت قیمت خورد. انتشار آمارهایی درباره افت سوددهی شرکت‌های صنعتی در چین باعث نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد این کشور و در نتیجه احتمال کاهش تقاضا در بازار شده است. با این حال، پیشرفت در گفت و گوهای آمریکا و چین بر سر تعرفه‌ها اجازه کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار نفت را نداد و این امر به عنوان حامی اصلی بازار عمل کرده است.

قیمت طلا تغییر چندانی نداشت

قیمت طلا پس از رشد حدود یک درصدی در معاملات قبلی، روز دوشنبه که سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند تغییر چندانی نداشت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۵۰۴ دلار و ۴۲ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۰۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

جدیدترین قیمت خودرو‌های پرفروش

بر اساس معاملات انجام شده روز ششم آبان ۹۸ قیمت اکثر خودرو‌های پرفروش در بازار آزاد نسبت به شنبه (چهارم آبان) با ثبات نسبی  همراه بود.

قیمت خودروی جایگزین پراید و پژو ۴۰۵/ کند شدن اقتصاد چین، نفت را ارزان کرد/ جدیدترین قیمت خودرو‌های پرفروش/ بنگلادش و نپال رکورددار رشد اقتصادی آسیا/ صندوق بین‌المللی پول: ایران به نفت ۱۹۵ دلاری نیاز دارد

گرانی‌های کنونی هیچ توجیهی ندارد، جز یله و رها ماندن بازار

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از افزایش تدریجی قیمت اقلام خوراکی باوجود ثابت شدن قیمت دلار، گفت: به رغم ثبات قیمت ارز و بالا نرفتن قیمت سوخت، عده‌ای بی‌توجه به فشارهای وارده به مردم در پی تحریم همچنان خون مردم را می‌مکند به همین دلیل افزایش قیمت‌ها تدریجی ادامه دارد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته سالی یک تا دو مرتبه قیمت کالاها به ویژه اقلام خوراکی افزایش پیدا می‌کرد اما اکنون هرچند روز یکبار شاهد این اتفاق خانمان‌سوز هستیم، افزود: اتفاق جدیدی به لحاظ اقتصادی و سیاسی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای که دلیلی بر ادامه گرانی‌ها در ایران باشد رخ نداده است به‌همین دلیل گرانی‌های کنونی هیچ توجیهی ندارد، جز یله و رها ماندن بازار. وی با اشاره به اینکه کشور به ثبات رسیده و توانسته دیواره عظیمی از تحریم را بشکند اما سودجویان و ادامه بی‌نظارت کار را خراب کرده است، اضافه کرد: علاوه‌بر ضرورت افزایش نظارت بر بازار تولید و توزیع باید با فرهنگ‌سازی ولع خرید را از مردم ستاند تا در مواقع گرانی خرید نکنند. /خانه ملت  

بنگلادش و نپال رکورددار رشد اقتصادی آسیا

نکته جالب گزارش جدید صندوق بین المللی پول، پیشی گرفتن رشد اقتصادی بنگلادش و نپال از چین و هند در سال جاری خواهد بود. نپال که سال گذشته را با رشد ۰.۶ درصدی به پایان برده بود، دارای تولید ناخالص داخلی به ارزش حدود ۲۵ میلیارد دلار است. بنگلادش نیز دارای اقتصادی حدودا ۲۵۰ میلیارد دلاری است. 

۱- بنگلادش

نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین المللی پول: ۷.۸ درصد

۲- نپال

نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین المللی پول: ۷.۱ درصد

۳- ویتنام

نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین المللی پول: ۶.۵ درصد

۴-لائوس

نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین المللی پول: ۶.۴ درصد

۵-چین و هند

نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین المللی پول: ۶.۱ درصد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۶
بنگلادش نپال ویتنام چین و هند هیچکدوم نفت 195 دلاری ندارن ولی مدیرای دانا دارن
پاسخ ها
مردم ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
البته مدیران دلسوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
و البته پاک دست
همین الان هم پراید 40 تومنی رو اقشار ضعیف نمیتونند بخرند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
مگر قرار اقشار فقیر بتوانند همه چیز را بخرند؟در اون صورت دیگر ضعیف نیستند اگر میشد که عالی بود اما دنیا عرصه بروز واقعیت هاست و نه رویاها
زمانی بود بیشتر مردم ایران خودرو نداشتند، زندگی هم بهتر و راحت تر بود. حالا چه اصراری است که همه مردم خودرو داشته باشند آن هم لگنی به نامه پراید که نعش کش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
زمانی بود که مردم جهان گوشی تلفن همراه نداشتن و کامپیوتر هم فقط در دسترس دانشمندان بود
بیدار شو اون زمان تموم شده
الان همه جای جهان یک دانشجو با حقوق دانشجوییش به راحتی یک خودرو بیست هزار دلاری ایمن میخره
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
دوست عزيز زماني تركيه حتي سر جاده مي ايستادند واز ايراني ها سيگار تكي وچاي خشك ميخواستند حالا وضعشان چقدر تغيير كرده كل دنيا عوض شده چرا ما پسرفت بكنيم
رضا
| Germany |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
اخوی توهم میزنی الان شب که ما می خوابیم ۲ میلیارد نفر در دنیا گرسنه می خوابند و بزرگترین ارزویشان سیر خوابیدن است خودرو داشتن پیش کش متاسفانه پوپولیست ها با پول کلان نفت در مقطعی از زمان فرهنگ مصرف گرایی را به جای فرهنگ تولید ،کار و تلاش ترویج کردند که با پایان ماه عسل نفتی همه چیز برگشت سر جای اولش و مردم چه بخواهند و چه نخواهند باید بپذیرند که باید بسیار فقیرانه تر از تسل قبل خودشان زندگی کنند و داشتن خودروی ۲۰ هزار دلاری برای یک دانشجو زمانی میسر است که درامد سرانه مملکت ۵۰ هزار دلار باشد نه ۵ هزار دلار
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
زمانی مردم بدون آب لوله کشی ، بدون برق بدون بیمارستان و دارو بدون کتاب ، بدون خیلی چیزهای دیگه زندگی میکردند . خوب میتونی از اینها صرفنظر کنی؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
در جواب رضا
اولا فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ مصرف گرایی در تقابل نیست. مردم وقتی حاضر به کار سنگین هستند که نتیجه کارشون را بتوانند مصرف کنند نه نتیجه کارشون صرف ناکارامدی دولت ها بشه
دوما نفت ایران تمام نشده است و تا پانصد سال دیگه با تولید روزی سه میلیون بشکه تمام نخواهد شد مشکل انزوای اقتصادی ایران به دلایل سیاسی است که مانع فروش نفت شده
سوما با انزوای اقتصادی در جهان امکان پیشرفت اقتصادی در زمینه های غیر نفتی هم نیست یعنی اگر مردم کار و تلاش کنند و محصولات زیادی هم تولید بشه امکان صادرات اون ها مثل نفت موجود نیست و در نتیجه فقط ماه عسل نفتی تمام نشده و ماه عسل همه محصولات تمام شده
چهارما اگر محصول غیر نفتی بخش بزرگی از اقتصاد ایران بشه اون را هم تحریم می کنند
پنجما فرضا آمار گرسنگان شما درست باشه مردم ایران باید به سمت گرسنگی حرکت کنند و یا اینکه به سمت تایوان و کره که در سی سال گذشته از یک کشور فقیر به غول های صنعتی جهان تبدیل شدند؟
ششما خرید خودرو بیست هزار دلار با حقوق دانشجویی در کشورهای آمریکا، کانادا، اغلب کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، اندونزی ، مالزی، برزیل، روسیه و غیره کافیه حقوق دانشجو های دکتری را سرچ کنید
در نهایت ما نمیخواهیم که فقیرترین ملت دنیا باشیم ،
حسن زاده
| Czechia |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
رضا جان شما همونی نیستی که سعادت آباد خونه هزار متری داره و بی ام و سوار میشه و به مردم میگه مقاوت کنن؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
حسن جان چه بخواهی و چه نخواهی کشوری که درامد سرانه اش ۵۰۰۰ دلار است و صادرات و خلق ثروت ندارد کشور فقیری است .شما هم هنوز در توهم دلار نفتی هستی که دورانش تمام شده حتی بدون تحریم در چنین کشوری ۹۰ درصد مردم در هر حالتی در فقر هستند و شما یا باید جزو ۱۰ درصد باشی یا سرنوشتت را بپذیری
ایران شده مرکز تولید یه مشت کالاهای بنجل و گران که به خرد ملت میدن.این کار هن نتیجه مدیریت کلنگی آقایون مدعی کاربلد
والا بخدا من نفهمیدم این مدیران چه نقشی دارند؟ چین. هند. برزیل. با چه سرعتی دارن پبشرفت میکنن. یک نمونه ظلم همین ایران خودرو و سایپاست که 40 ساله مردمو تحت سلطه خودشون دراوردن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
نه دیگه نشد
اصلی ترین. موئلفه ظلم اینه که اونور مرز باشه بمخض اینکه پاسو بزار اینور مرز دیگه ظلم نیست نهایت یجور من نبودم دستم بوده
منابع ایران و بنگلادش و نپال رو مقایسه کنیم و بعد رشد اقتصادیش ن رو هم بذاریم کنار هم و یک دنیا تاسف و حسرت به دنبالش.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
اتفاقا فقر انها باعث شده قدر عافیت را بدانند و مثل مردمان ما توقع بالا و تنبلی نداشته باشند و به حای آن قانع و سخت کوش و کم توقع باشند
به جاش خودمان چندین ماهواره هوا کردیم که مزارع را نشان میدهد و کیک زرد داریم که همه مردم خوشحال و سیر و سالم و در رفاه و آزادی و استقلال و اسلام هم کاملا سایه عدالت علی ع بر تمام کشور سایه انداخته و همه دنیا حسرت ما را میخورند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
راست میگه منم مثبت دادم
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.............
جوابي براي اقا رضا دوست وهموطن گرامي زماني كه انسان ميتواند بهتر زندگي كند نكند به خودش ظلم كرده است گرسنگي براي استقلال وشكوفايي كشور خوب است درست مثل زمان جنگ كه مردم همه داراييشان كه جانشانبود را هم نثار كردند گرسنگي نبايد كه تنها براي قشر پايين باشد اگر براي همه باشد تحمل كردنش درراه كشور نوش است
بزودی پشت شیشه ماشین های جایگزین خواهیم دید:

آن روزهای خوش همراه با پرایدم آرزوست.
دولت ومجلس چنان از گرانی ابراز نگرانی می‌کنند که آدم کیف میکنه ولی موقع عمل که میشه از هیچ کدوم کاری نمی کنند!! همون ساکت باشند خیلی بهتره
ما باید از مظلومین جهان دفاع کنیم و نیازی به امپریالیسم جهانی نداریم
مثل ال ۹۰ که قرار بود برای اقشار کم درآمد باشه بعد که اومد دیدن کیفیتش خوبه شد هم قیمت شاسی
خیلی از مدیرا که با واسطه و رانت و پارتی اومدن مدیر شدن رو باید از کار برکنار کرد و فرستادشون خونه. اینا اگه هیچ کاری نکنن بهتره.
تنها راه برون رفت از این اوضاع و احوال به خدمت گرفتن افراد متخصص و با تجربه هستش نه از اون مدیرا که مدارکشون رو از هاوایی و ... گرفتن منظورم مدیرای متخصص که از دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی فارغ التحصیل شده باشن.
فقط جدول قیمت خودروهای وطنی
خدا ی پولی بده با این حقوق ی 111 بخریم راضی ایم
از بالا تا پایین دولت و وزارت صمت و مجلس باید عوض بشوند. ۶ سال است اقتصاد مملکت را معطل برجام کردند.
سازمان عریض و طویل حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان سارمانی بی خاصیت البته یک خاصیت دارد مصرف بودجه بیت المال و نتیجه هیچ .
قدرت خرید را مقایسه کنید. یک کارگر ساده در کشور اروپای یا آمریکایی با حقوق 5، شش ماهش می تواند بهترین خودرو را خریداری نماید. متوسط قیمت خودرو 8 تا 10 هزار دلار و متوسط درامد یک کارگر 2 تا 3 هزار دلار در ماه است!
ایا در دنیا کسی مثل ما پیدا میشود که به این ارابه های مرگ حتا یک میلیون بدهد...
تو ایران با بالا و پایین رفتن دلار، ارزش سهام نوسان می‌کنه تو بقیه کشورها با تولیدات شرکتا و رشد اقتصادیشون. وگرنه شرکتای ما سوددهی ندارن که بخواد سهامش رشد کنه. فقط شرکتایی سوددهی دارن که وام میگیرن میلیاردی، میرن شمال تهران ملک میخرن و میخورن و یه آبم روش‌.
بورس آسیا چه ربطی به ایران داره‌.
دنیا شده پنج قاره به اضافه ایران.
هرنفس اوازعشق میرسداز چپ و راست
ما به فلک می رویم عزم تماشا که راست
ما به فلک بوده ایم یار ملک بوده ایم
باز همانجا رویم جمله که ان شهر ماست
"خودروهای برقی (یا هیبریدی) ارزان قیمت"
اونم جانشین قیمتی و تیراژی پراید و پژو 405
الان همین پراید به پول ما تو عزاق 250000تومنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل