بازدید 2772

طلا تکان نخورد

کد خبر: ۹۳۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 28 October 2019

قیمت طلا پس از رشد حدود یک درصدی در معاملات قبلی، روز دوشنبه که سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۵۰۴ دلار و ۴۲ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۰۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، همه چشمها اکنون به نشست بانک مرکزی آمریکا دوخته شده است اما آنچه که سرمایه گذاران می خواهند بدانند، شفافیت درباره موضع سیاست پولی تسهیلی بانک مرکزی آمریکا است.

بانک مرکزی آمریکا قرار است در ۲۹ و ۳۰ اکتبر نشست خود را برگزار کند و ابزار دیده بان فدرال شرکت CME Group نشان می دهد که معامله گران احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخهای بهره را ۹۰.۴ درصد ارزیابی می کنند.

در این بین نشانه های پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را محدود کرده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد آمریکا در مذاکرات تجاری با چین عملکرد خوبی داشته و چین به شدت خواهان یک توافق است.

این اظهارات ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرد و بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه به بالاترین حد در سه ماه اخیر صعود کردند.

آمریکا و چین در مدت بیش از ۱۵ ماه روی میلیاردها دلار صادرات یکدیگر تعرفه تلافی جویانه وضع کردند که باعث برانگیخته شدن نگرانیهای رکود جهانی شد و به رشد بیش از ۱۷ درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون کمک کرد اما تحولات اخیر، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا همچنین تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار قرار گرفت که این فلز ارزشمند را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ پس از رشد حدود ۰.۶ درصدی در هفته گذشته، در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش پیدا کرد.

در این بین، اتحادیه اروپا روز جمعه با درخواست لندن برای تمدید مهلت خروج از این بلوک موافقت کرد اما هیچ تاریخ خروجی اعلام نکرد و به پارلمان انگلیس فرصت داد تا درباره درخواست بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای انتخابات تصمیم بگیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد رشد، به ۱۸ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و ۹۲۵ دلار و ۹۲ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۷۷۷ دلار و ۶۵ سنت بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر