بازدید 6785
انصارالله:

بن سلمان در جنگ عدن بر بن زاید پیروز شد

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نسبت به استقرار دوباره نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی به ریاست عربستان در عدن و بیانیه این ائتلاف واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 28 October 2019
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی گفت که استقرار دوباره نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی در عدن به ریاست عربستان نشان دهنده اختلاف شدید میان ابوظبی و ریاض است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نسبت به استقرار دوباره نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی به ریاست عربستان در عدن و بیانیه این ائتلاف واکنش نشان داد.

وی نوشت: بیانیه ائتلاف متجاوز "آمریکایی ـ. سعودی ـ. اماراتی" مبنی بر اینکه ریاض به جای ابوظبی نیرو‌های ائتلاف در عدن را رهبری می‌کند، اختلاف شدید میان آن‌ها را ثابت می‌کند.

الحوثی افزود: اگر اینطور نبود، نیرو‌های امارات تحت فرمان عربستان قرار می‌گرفتند و اعلام عدم نیاز به آن‌ها نمی‌شد و قدردانی از خدمات گذشته امارات در بیانیه ائتلاف ثابت کننده این اختلاف است.

وی در توییت دیگری تأکید کرد: آمدن نیرو‌های عربستان سعودی به عدن، جنگ و درگیری میان نیرو‌های هم‌پیمان را ثابت می‌کند و جهش شبه نظامیان مزدور به سمت جنگ و بمباران برخی از آن‌ها در نتیجه اختلاف میان رهبران آنهاست.

این مقام یمنی ادامه داد: در جنگ عدن، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر محمد بن زاید، همتای اماراتی خود پیروز شد و امارات باید برای آینده درس بگیرد.

این در حالی است که عبدالله العلیمی، مدیر دفتر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن از دستیابی به یک "فرمول ملی" برای حل و فصل بحران شورش در عدن خبر داد.

وی در این باره ادعا کرد: عربستان از طریق توافقنامه ریاض از یمن یکپارچه، نهادها، "مشروعیت"، امنیت، ثبات و متحد کردن تلاش‌ها برای بازگرداندن حکومت جانبداری کرد.

فرماندهی ائتلاف متجاوز عربی یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال عقب‌نشینی نیرو‌های امارات از مواضع مهم شهر عدن، نیرو‌های ائتلاف بار دیگر به فرماندهی عربستان در این شهر مستقر شدند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که این اقدام در چارچوب تلاش‌های مستمر برای هماهنگی برنامه‌های عملیات نظامی و امنیتی در یمن، تشدید تلاش‌های انسانی و کمک‌رسانی، افزایش تلاش‌ها برای تأمین آبراهه‌های سواحل یمن و مقابله با تروریسم در تمام اراضی یمن صورت گرفته است.

از سوی دیگر، صبح امروز دوشنبه، احمد المیسری، وزیر کشور و صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل در دولت مستعفی یمن از تلاش ترور جان سالم به در بردند. دو تن قصد داشتند بمبی را در نزدیکی مقر اقامت این دو در استان شبوه در شرق کشور کار بگذارند که نیرو‌های امنیتی آن‌ها را بازداشت کردند.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: دو تن بمبی را در کنار ساختمان استانداری که المیسری و الجبوانی در آنجا اقامت داشتند کار گذاشته بودند که نیرو‌های امنیتی قبل از اتمام کار آن دو را بازداشت کردند و به مراجع قضایی تحویل دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل