بازدید 3211

توقف فعالیت مراکز‌آموزش‌عالی که استاندارد لازم را ندارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت مراکز آموزش عالی که استاندارد لازم را ندارند متوقف می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 26 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از همدان، دکتر منصور غلامی عصر امروز در نشست با مدیران ادارات، روسا و معاونین آموزش عالی شهرستان اسدآباد اظهارداشت: طرح ساماندهی آموزش عالی در وزارتخانه با مصوبه شورای عالی فرهنگی در حال انجام است.

وی افزود:برنامه اصلی این طرح استاندارد سازی و کیفی سازی آموزش عالی است و در همین راستا نیز مراکزی که امکانات و تجهیزات کافی نداشته باشند یا باید ضعف و کمبود‌ها را جبران کنند یا اینکه فعالیت آن‌ها متوقف می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به گسترش آموزش عالی در کشور در یک مقطع زمانی تصریح کرد: حسن این اقدام این است که دسترسی کل کشور در تک تک شهر‌ها و مناطق برای استفاده از مراکز آموزش عالی فراهم می‌شود هرچند با این کار وظیفه ما سنگین‌تر میشود.

وی با تاکید براینکه نباید هر جایی را به عنوان دانشگاه و مراکز آموزش عالی برای مردم تعریف کنیم، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که در ساماندهی دانشگاه‌ها، استاندارد‌ها در مراکز آموزش عالی رعایت شود.

غلامی با بیان اینکه قرار نیست همه دانشگاه‌های موجود در کشور در سطح دانشگاه تهران شوند، چرا که این کار عملی نیست گفت: آموزش عالی در استان‌ها به صورت شبکه علمی تعریف شده است تا در یک طرح منظم شبکه‌ای امکانات هم را به اشتراک بگذارند و از ظرفیت امکانات رفاهی، علمی و تحقیقاتی و تجهیزات و حتی اساتید یکدیگر استفاده کنند.

غلامی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را ظرفیتی مهم برای اشتغال عنوان کرد و افزود:در حال حاضر شرکت‌های کوچک مراکز رشد دارای درآمد‌های بالایی بوده و افراد تحصیل کرده بسیاری را به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در دوره مهارتی به دلیل اینکه افراد زودتر به اشتغال می‌رسند برای جویندگان شغل نیز جایگاه ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: باید استخدام و به کارگیری نیرو‌های تحصیل کرده کاردانی در رشته‌های مهارتی در اولویت قرار گیرد چرا که یک سرمایه و نیروی انسانی خوب برای هر مجموعه به شمار می‌روند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان برای خوابگاه دانشکده فنی و حرفه‌ای اسدآبادهزینه شده است، افزود: باید ظرفیت دانشگاه‌های شهر‌های کوچک مورد توجه قرار گرفته و حمایت شوند به همین دلیل نیز در این شهرستان رشته‌های کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی دانشگاهی به دیگر مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های شهرستان اضافه می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل