بازدید 3045

پس لرزه‌های تنش در جلسه دبیران کل احزاب

کد خبر: ۹۳۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 26 October 2019
سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه قائم مقام این حزب با دعوت نامه وزات کشور در این نشست حضور یافته بود، گفت: هفته گذشته کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مصوب کرده بود که قائم مقامان سه حزبی که دبیران کل آن‌ها امکان حضور در انتخابات را ندارند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در جلسه حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی، درباره حواشی تنش در نشست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، گفت: هم در اساسنامه قدیم و هم اساسنامه جدید حزب اعتماد ملی که به تصویب وزارت کشور رسیده؛ تصریح شده است که قائم مقام در بود و نبود دبیرکل تمامی اختیارات او را دارد. این موضوع نُرم بسیاری از احزاب و تشکل‌ها و به ویژه حزب اعتماد ملی بوده و روشن است که احزابی که قائم مقام و جانشین دبیر کل در اساسنامه آن‌ها تعریف شده است، می‌توانند در غیاب دبیرکل تمام وظایف او را انجام دهند.

وی افزود: این موضوع که ممکن است زمانی جلسه‌ای تشکیل و یا همایشی برگزار شود که دبیرکل به هر دلیلی نتواند در آن حضور داشته باشد، در اساسنامه که همان قانون حزب است، در نظر گرفته شده و قائم مقام و یا جانشین دبیرکل می‌تواند قانونا در این همایش‌ها و نشست‌ها شرکت کند.

گرامی مقدم با اشاره به اینکه الیاس حضرتی به عنوان قائم مقام و با دعوت نامه وزات کشور در این نشست حضور یافته، تصریح کرد: هفته گذشته کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مصوب کرده و رای داده بود که قائم مقامان سه حزبی که دبیران کل آن‌ها امکان حضور در انتخابات را ندارند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در جلسه حضور داشته باشند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر و با توجه به اینکه در قانون مصوب احزاب حضور قائم مقام قانونی بوده و او مسئول اختیارات دبیرکل است، حتی به تصویب چنین مصوبه‌ای هم نیازی نبوده، اما با این وجود حضور قائم مقامان حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان به جای دبیران کل این احزاب جزو مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بوده و برای این افراد هم دعوت نامه ارسال شده است.

گرامی مقدم با اشاره به بداخلاقی‌های سیاسی صورت گرفته در جلسه گفت: برخی افراد شنا کردن خلاف جهت آب و مطرح شدن در رسانه‌ها را دوست دارند و این شخصیت آنهاست و از این بداخلاقی‌ها در عالم سیاست زیاد وجود دارد. انتظار آن بود که با توجه به سطح جلسه و حضور دبیران کلی که برخی از آن‌ها خود سابقه وزارت و نمایندگی مجلس دارند؛ وزیرکشور یا معاون ایشان حضور داشته باشند تا از چنین رویداد‌هایی پیشگیری می‌شد.

این فعال سیاسی افزود: با توجه به مصوبه‌ای که کمیسیون ماده ۱۰ درباره حضور دبیران کل سه حزب اشاره شده داشته، هیات اجرایی و نظارت می‌توانست اعتراضات فردی را نادیده گرفته و ادامه کار دهد.

گرامی مقدم با تاکید بر اینکه انتخابات به حد نصاب نرسید؛ گفت: ابتدا باید درباره حضور سه حزب اشاره شده تعیین تکلیف شود و حق رای آن‌ها محفوظ شمرده شود و در مرحله بعد به انتخابات و آرای کسب شده مشروعیت داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس