بازدید 13323

آمار شهدای ۴۰ سال مبارزه با موادمخدر+جدول

کد خبر: ۹۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 24 October 2019

شهادت سه هزار و ۸۱۵ نفر در طول چهل سال، تنها جزو بخشی از هزینه‌های جبران‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با پدیده شوم مبارزه با موادمخدر به شمار می‌آید.

به گزارش تسنیم، جهموری اسلامی ایران همواره از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار دارد و به نمایندگی از جامعه جهانی با این پدیده مبارزه می‌کند.

سودجویان و قاچاقچیان موادمخدر همواره کشور ایران را به عنوان مسیری برای انتقال و ترانزیت موادمخدر به کشورهای اروپایی استفاده می‌کنند.

براساس آمارهای استخراج شده توسط سازمان ملل، 75 درصد کشفیات تریاک جهان، 61 درصد مرفین جهان و 17 درصد هروئین جهان مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر از سال 1357 تا 1397، سه هزار و 815 نفر در راه مبارزه با این پدیده شوم در خاک جمهوری اسلامی ایران به فیض شهادت نائل آمدند.

بنابر این آمار بیشترین تعداد شهدای مبارزه مربوط به موادمخدر با عدد 268 شهید، مربوط به سال 1370 است.

در بازه مذکور هزار و 688 نفر در راه مبارزه با سودگران مرگ در استان سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل آمده‌اند و استان خراسان رضوی با نقدیم 371 شهید در رتبه بعدی تعداد شهدای مبارزه با موادمخدر قرار دارد.

بنابر این آمار هزار و 874 نفر از این شهدا متأهل و مابقی مجرد بوده‌اند همچنین نیروی انتظامی با دو هزار و 531 شهید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 437 شهید از جمله دستگاه‌هایی هستند که بیشترین تعداد شهید را در راه مبارزه با موادمخدر دارند.

آمار شهدای ۴۰ سال مبارزه با موادمخدر+جدول

آمار شهدای ۴۰ سال مبارزه با موادمخدر+جدول

آمار شهدای ۴۰ سال مبارزه با موادمخدر+جدول

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر