بازدید 4555

شرط اعطای بورس مقطع‌ارشد به دانشجویان‌خارجی

کد خبر: ۹۳۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 23 October 2019

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: درباره قطع بورسیه تحصیلی دانشجویان افغانی رتبه برتر کنکور سوء برداشت شده، طرح حمایت از نخبگان اتباع خارجی همچنان برقرار است.

به گزارش مهر، عبدالحمید علیزاده درباره قطع بورسیه تحصیلی دانشجویان افغانی رتبه برتر کنکور گفت: از این موضوع سوء برداشت شده است به این دلیل که ما طرح حمایت از نخبگان اتباع خارجی را همچنان در دستور کاری خود داریم و به دانشگاه ها نیز ابلاغ کرده ایم.

وی ادامه داد: متقاضیان خارجی که در کنکور سراسری کارشناسی، رتبه یک تا ۱۰۰ را کسب کنند به صورت خودکار در دانشگاه هایی که پذیرش شده‌اند، تحت حمایت بورسیه تحصیلی وزارت علوم قرار می گیرند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به شرایط بورسیه رتبه های برتر در مقاطع ارشد و دکتری ادامه داد: در مقاطع بالاتر یک شرایطی وجود دارد که این افراد از آن غافل هستند، دانشجو ممکن است رتبه یک تا ۱۰۰ را در آن مقطع کسب کند، اما باید مشخص شود که وی در کدام دانشگاه، در بین چه تعداد شرکت کننده و در چه ظرفیتی این رتبه را کسب کرده است.

وی ادامه داد: ما دانشجویی داشته ایم که رتبه ۷۳ کارشناسی ارشد در دوره شبانه را کسب کرده ولی به وی بورسیه تعلق نمی گیرد. زیرا این رتبه نسبت به تعداد شرکت کننده و ظرفیت در این رشته رتبه خوبی نبوده است و بورسیه در این رشته شامل افرادی که رتبه های یک تا ۳ کارشناسی ارشد را کسب کنند، می شود.

علیزاده گفت: در خصوص مقطع کارشناسی ارشد اولین موضوعی که برای مهم است این بوده که این دانشجویان در بین چه تعداد شرکت کننده و در چه دانشگاهی پذیرفته شده اند. رتبه در مرحله بعد مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: بنابراین باید گفت، این اختلاف برداشت است که دانشجویان فکر می کنند رتبه برتر یک تا ۱۰۰ در کارشناسی و کارشناسی ارشد اتوماتیک و مستقیم می توانند ثبت نام کنند، خیر بدین صورت نیست، ما افرادی در کارشناسی ارشد داشته ایم که رتبه یک تا ۱۰۰ داشته ولی بورسیه نشده، اما دانشجویانی نیز بوده اند که در رشته و گرایش دیگری همین رتبه را کسب کرده اند و بورسیه شده اند.

به گزارش مهر اخیرا عنوان شده بود، نزدیک به چهل دانشجوی افغان در نامه ای به وزارت علوم از قطع بورسیه تحصیلی رتبه های برتر کنکور گلایه کرده اند. این دانشجویان که به گفته خودشان در کنکور کارشناسی ارشد امسال، رتبه های یک و دو رقمی آورده اند، می گویند توان پرداخت شهریه دانشگاه را ندارند و اگر نتوانند بورسیه بگیرند، از ادامه تحصیل انصراف می دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر