بازدید 6119

بانکی که بیش از ۲۶۸ هزار یورو دولتی دریافت کرد و صورت‌های مالی خود را منتشر نکرد!

بررسی فهرست شرکت‌های ارزبگیر دولتی و نیمایی که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، نشان می‌دهد بانک ملی ایران در هفت فقره، در مجموع موفق به دریافت ۲۶۸ هزار و ۸۱۶ یورو ارز دولتی شده است. همچنین این بانک توانسته است در مجموع ۲۰۶ هزار و ۸۶۱ یورو ارز نیمایی و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۶۸ یوان ارز نیمایی دریافت کند.
کد خبر: ۹۳۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 22 October 2019
تابناک اقتصادیبررسی فهرست شرکت‌های ارزبگیر دولتی و نیمایی که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، نشان می‌دهد که بانک ملی ایران در هفت فقره، در مجموع موفق به دریافت ۲۶۸ هزار و ۸۱۶ یورو ارز دولتی شده است. همچنین این بانک توانسته است در مجموع ۲۰۶ هزار و ۸۶۱ یورو ارز نیمایی و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۶۸ یوان ارز نیمایی دریافت کند.

به گزارش تابناک اقتصادی، بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک دولتی ایران شناخته می‌شود. اولین مدیرعامل بانک ملی ایران یک آلمانی به نام دکتر لنیدن بلات بود و نخستین نمایندگی بانک در خارج از کشور نیز در سال ۱۳۲۷ و در شهر هامبورگ آلمان تأسیس شد. این بانک را بسیاری از کارشناسان بزرگترین بانک جهان اسلام و خاورمیانه می‌شناسند.
 
بانک ملی تا قبل از سال ۱۳۳۸ وظایف بانک مرکزی از جمله حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور را به عهده داشت. در سال ۱۳۳۸ لایحه اساسنامه بانکی و پولی ایران در مجلس به تصویب رسید و از هجدهم مرداد ۱۳۳۹ وظایف بانک مرکزی از بانک ملی جدا شد. بانک ملی طبق آخرین اطلاعات موجود، دارای ۳۳۲۸ شعبه فعال در داخل و ۱۴ شعبه فعال در خارج از کشور می‌باشد. همچنین تعداد کارکنان این بانک بیش از ۳۷ هزار تن اعلام شده است.

بانکی با چنین قدمت و اعتبار، هم اکنون پنج سال است صورت‌های مالی خود را منتشر نکرده است. هنگامی که به سایت بانک ملی ایران مراجعه کنید متوجه خواهید شد آخرین باری که گزارش‌های مالی این بانک منتشر و در معرض دید عموم قرار داده شده در سال ۱۳۹۳ و مربوط به زمانی است که عبدالناصر همتی رئیس فعلی بانک مرکزی، ریاست بانک ملی را بر عهده داشته است.
 
نکته جالب‌تر اینکه، قبل از انتشار گزارش‌های مالی بانک ملی در سال ۱۳۹۳ آخرین باری که این گزارش‌ها منتشر شده بود به سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. این نشان از آن دارد در دهه ۹۰ شمسی که هم اکنون هشت سال از آن را سپری کرده ایم، تنها در دو سال صورت‌های مالی بانک ملی منتشر شده است.


بانکی که بیش از ۲۶۸ هزار یورو دولتی دریافت کرد و صورت‌های مالی خود را منتشر نکرد!
این در حالی است که هر ساله صورت‌های مالی بانک ملی در مجمع عادی سالانه این بانک که به ریاست وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار می‌شود مورد بررسی و تأیید قرار می‌گیرد، ولی این صورت‌های مالی منتشر نمی‌شود.
 
آخرین صورت‌های مالی این بانک که مربوط سال ۱۳۹۷ می‌باشد در مجمع عادی سالانه که در مورخه ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و نیز معاونان وزارت جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و نماینده سازمان برنامه و بودجه در محل بانک ملی ایران برگزار شد، به تصویب رسید.

به هر صورت به نظر می‌رسد بانکی به قدمت بانک ملی ایران که باید در انتشار صورت‌های مالی خود در نظام بانکی سردمدار باشد، تمایلی به انتشار صورت‌های مالی و شفافیت بیشتر ندارد. اینکه چرا ۵ سال است صورت‌های مالی بانک ملی ایران که ریاست مجمع آن به عهده شخص وزیر امور اقتصاد و دارایی است، منتشر نمی‌شود سئوالی است که باید از فرهاد دژپسند پرسید.

نکته دیگر در مورد بانک ملی این که بررسی فهرست شرکت‌های ارزبگیر دولتی و نیمایی که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، نشان می‌دهد که این بانک در هفت فقره، در مجموع موفق به دریافت ۲۶۸ هزار و ۸۱۶ یورو ارز دولتی شده است.

بانکی که بیش از ۲۶۸ هزار یورو دولتی دریافت کرد و صورت‌های مالی خود را منتشر نکرد!
همچنین این بانک توانسته است در مجموع ۲۰۶ هزار و ۸۶۱ یورو ارز نیمایی دریافت کند. در یک فقره نیز یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۶۸ یوان ارز نیمایی به این بانک پرداخت شده است.

بانکی که بیش از ۲۶۸ هزار یورو دولتی دریافت کرد و صورت‌های مالی خود را منتشر نکرد!
حالا پرسش دوم از وزیر امور اقتصاد و دارایی و مدیر عامل بانک ملی ایران این است که این بانک دولتی به چه منظور و برای خرید چه کالا یا ارائه چه خدمتی، این ارز‌های دولتی و نیمایی را دریافت کرده است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
بانک سپه قدیمی ترین بانک ایرانی است نه بانک ملی. البته قبل از آن هم بانک هایی در ایران بودند اما تماما ایرانی نبودند
تابناک محترم
شماکه رسانه هستید می توانستید یقه بگیریدونگذارید حیات وزندگی ملت شریف ایران چپاول شود
ولی افسوس که نکردید
سپاه طی یک عملیات ساده پشت پردشو افشا کنه
فقط و فقط برای پوشش زیان های انباشته و هنگفت بانک ملی
دیشب اقای تاج در کانال ۳ از وضع بد ارزی برای فوتبال و مربی های تیم ملی و جورکردن بازی تدارکاتی برای تیم ملی صحبت میکرد.
خودرو سازاها هم که میگویند ارزی بانک مرکزی به انها نداده .
دارو هم که میگویند ارز برایش اختصاص نیافته؟؟؟؟؟
میشود اقای همتی و اقای جهانگیری مدام‌میفرمایند ۲۰ میلیارد دلار ارز اختصاص یافته امسال کجاها مصرف شده؟؟؟
هر فدراسیون و مدیری را که می بینید میگوید وضع ارزی افتضاح و فقط اقای همتی میفرمایند به همه ارز اختصاص داده ایم!!!!!!
اقای تاج میگفتند برای بازی با برزیل ۵۰۰ هزار دلار ارز میخواستیم جور نشد !!!!!!!
یک کمیته مستقل از اقتصاددانهای غیر دولتی امارهای عجیب رییس بانک مرکزی را راستی ازمایی کنند نه اینکه ایشان متکلم وحده بفرمایند ارز دادیم به همه ولی همه سازمانهای شمول دریافت ارز بگویند ارزی به ما نداده اند
به تو چه مگه مامور خزانه داری امریکا هستی ، اینور اونور سرک میکشی ،بانک اینهمه تجهیزات الکترونیک و سیستمهای مختلف برای ارائه خدمت به مردم نیاز داره اون هم با این تحریمهای مختلف ، جدا تو چه کاره ای ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
...شما که طرفداری میکنی بفرمایید 5 سال چرا صورت های مالی رو افشا نکرده...
بانک ملی بازوی اجرایی بانک مرکزیست وعمده سیاسیون اگر ارزی دریافت نمایند از طریق این کانال است حالا چرا صورتهای مالی فوق اجازه انتشار ندارند باید از اهل سیاست پرسید
برای پرداخت وام به آقازاده ها با ضمانت یک پروانه کسب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی تراز مالی آن منتشر نمی شود به معنای منفی بودن آن است و یقین بدانید که اگر مثبت بود آنرا در بوق و کرنا می کردند و این چیزی است که در کشور ما بسیار مرسوم است اگر ما در جایی خرابکاری داشته باشیم ابتدا مخفی کاری می کنیم و در صورت فشار زیاد فریبکاری می کنیم و در در شرایط بسیار بحرانی دست به دروغ می زنیم. گاهاً افراد اختلاس گر را در مقابل قاضی دیده اید که چگونه از خود دفاع می کنند. اما در ژاپن اگر خرابکاری شود ابتدا مدیر استعفا می کند و اگر خیلی بحرانی باشد خودکشی می کند.
بانک ملی بزرگترین بانک خاور میانه است و این رقم پول خرید یک خودروی لوکس در امریکا
هرجاسخن از اعتماد است....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار