بازدید 4712

شریعتمداری: معوقات کارگران آذرآب پرداخت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصمیمات دولت درباره آذرآب و هپکو گفت: آذرآب و هپکو درگیر واگذاری و مالکیت‌های مکرر و اشتباه شدند.
کد خبر: ۹۳۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 21 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری در حاشیه سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس مجوزی که از مقام معظم رهبری دریافت شد و مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت در یک برنامه ایجاد اشتغال به صورت ویژه برای روستاییان و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر اقدام مطلوبی را آغاز کرده است.

وی افزود: براساس این برنامه یک و نیم میلیارد دلار با تبدیل به ارز نیمایی و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار کارآفرینان در سطوح مختلف بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر و روستاییان قرار گرفت که به دنبال احرای این طرح در جلسه اقتصادمقاومتی امروز گزارش عملکردی از استان مرکزی ارائه داده شد که بسیار ارزشمند و مطلوب بود که در مجموع بیش از ۷۰ درصد از اعتبارات اختصاص یافته به استان مرکزی در طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی جذب شده است و امیدواریم همواره این مسیر با قدرت پیش برود.

شریعتمداری بیان کرد: مقرر شد از محل منابع متمرکز نیز تامین کسری احتمالی تا تصویب مصوبه اصلاحیه جدید توسط مجلس شورای اسلامی منابعی در اختیار استان مرکزی قرار گیرد تا طرح‌های در نوبت نیز بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سفر امروز خود به استان مرکزی گفت: در سفر امروز از دو پروژه این طرح بازدید به عمل آمد که یکی از آن‌ها به منظور فعالیت در حوزه تامین مواد غذایی مورد مصرف میگو و آبزیان تاسیس شده که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح دیگر مرکز تولید ماهیان قزل‌آلا بود که به افتتاح رسید.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها که با منابع صندوق و با نرخ‌های مناسب در سطح کشور ایجاد شده اند در حال افتتاح هستند که مدت دریافت و بازپرداخت این تسهیلات به صندوق معادل ۹ سال تعیین شده که ۳ سال دوره تنفس دارد و سپس دوره بازپرداخت آغاز می‌شود که این طرح در حوزه ایجاد اشتغال شرایط ویژه‌ای را به وجود اورده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در منطقه مرکزی استان مرکزی و در نزدیکی شهر اراک با میزان آلایندگی بالایی مواجه بودیم که خوشبختانه به دنبال اقدامات به عمل امده و پیگیری‌های انجام شده میزان آلودگی هوای شهرستان‌های اراک و شازند به یک سوم آودگی گذشته کاهش یافته است که نشان می‌دهد صنایع گام مطلوبی در این عرصه برداشته‌اند که پتروشیمی یکی از این صنایع است که تلاش کرده در حوزه حفاظت از محیط زیست میزان آلایندگی خود را به حداقل برساند.

وی اضافه کرد: بخش‌های صنعتی گوناگون در این حوزه اقدامات مطلوبی را به انجام رسانده‌اند و امیدواریم این اقدامات همواره تداوم یابد تا به سطح آلایندگی شهری صفر برسیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات شرکت آذرآب گفت: شرکت آذر‌آب یکی از بهترین صنایع کشور و شرکت ارزشمندی است و با تمام افت و خیزی که این مجموعه در حوزه مالکیت داشته بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا و قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه درحال تنظیم دارد که این دو در مجموع یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه برای شرکت هستند که ذخیره مطلوبی است که بیان گر ایفای نقش شرکت در حوزه مهندسی کشور است.

وی عنوان کرد: این شرکت نباید در حوزه پرداخت دستمزد کارگرانش با مشکل مواجه شود و اتفاقاتی که در حوزه مالکیت این مجموعه رخ داده منجر به عقب افتادگی پرداختی‌های این مجموعه شده که به دنبال جلسه‌ای که با سهامدار این مجموعه داشته‌ایم مقرر شد معوقات مجموعه را منهای مطالبات مهرماه در اسرع وقت بپردازند، امیدواریم به دنبال پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استانی مدیریت این مجموعه نیز با تثبیت مواجه شود و این شرکت راه رشد و تعالی را بیش از پیش بپیماید.

شریعتمداری عنوان کرد: علت اصلی و ساختاری بروز مشکلات در هپکو مسئله واگذاری و تغییر مالکیت‌های مکرر است و با تصمیماتی که اخیرا توسط دولت و با همکاری نمایندگان مجلس استان مرکزی گرفته شد مالکیت این حوزه به سازمان خصوصی سازی بازگردانده شد و این رویداد آرامشی را در کارخانه به ارمغان آورده و واگذاری‌های بعدی با اتکا بر صلاحیت انجام می‌شود و باتوجه به اینکه بخش استفاده از ماشین الات در کشور ما فعال هستند به پشتیبانی عملیاتی و نوسازی ناوگان ماشین الات مهم راهداری کشور احتیاج داریم که به این وسیله شرکت هپکو نیز بتواند سفارش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باتوجه به وظایف حفظ حقوق کارگران در قانون کار داریم این مسیر را به دقت پیگیری می‌کنیم تا همه مسئولان وظایف خود را در تحقق این اهداف به انجام برسانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی