بازدید 1691

رئیس جمهور لبنان: برای حل بحران، راه‌حل مطمئنی وجود خواهد داشت

رئیس جمهوری لبنان از وجود راه‌حل اطمینان بخش و قانع‌کننده برای حل بحران این کشور که از چهار روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده است، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 20 October 2019

رئیس جمهوری لبنان از وجود راه‌حل اطمینان بخش و قانع‌کننده برای حل بحران این کشور که از چهار روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، راهکار اطمینان‌بخشی برای بحرانی که کشورش پس از آغاز اعتراضات گسترده در تعدادی از شهرهای لبنان در اعتراض به مصوبه جدید مالیات‌ها است، وجود خواهد داشت.

در همین راستا، علی حسن خلیل، وزیر دارایی لبنان اعلام کرد: بودجه جدید شامل اتخاذ اقداماتی در مسیر اصلاحات جدی در بخش بانکی خواهد بود تا هیچ مالیاتی حتی اندک بر مردم تحمیل نشود.

شهروندان لبنانی پنج‌شنبه در بیروت و تعدادی از مناطق دیگر در اعتراض به اوضاع اقتصادی، مصوبه اعمال مالیات‌های جدید و اوضاع نابسامان معیشتی تظاهرات کردند و جمعه با ادامه دادن اعتراضات خود خواستار استعفای دولت سعد حریری، نخست وزیر این کشور شدند.

وی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: در دیدار با سعد الحریری تاکید شد، بودجه کشور بدون هیچگونه مالیات و یا عوارض جدید تنظیم شود و تمامی طرح‌هایی که در این خصوص از سوی هر طرفی ارائه شده بود، لغو می‌شود.

مناطق جبل لبنان، البقاع، جنوب و شمال لبنان نیز طی روزهای اخیر شاهد تجمع صدها فعال بود که با آتش زدن تایر و ایجاد موانع راه‌های اصلی منتهی به بیروت را مسدود کردند.

تظاهرات مردمی لبنان به خارج از این کشور نیز کشیده شد، طوری که شهروندان این کشور در واشنگتن نیز به منظور اعلام همبستگی با معترضان در داخل لبنان در مقابل سفارت کشورشان در آمریکا تجمع کردند.

از سوی دیگر، دستگاه امنیتی لبنان از آزادی تمامی بازداشت شدگان در پی تظاهرات اخیر به جز دو تن از آنها خبر داد.

دستگاه امنیتی لبنان در  توییتر اعلام کرد: طبق گفته مقامات قضایی، تمامی بازداشتی‌ها در تظاهرات اخیر لبنان به استثنای دو تن از آنها آزاد شده‌اند. یکی از آنها طبق حکم کیفری باید غرامت بپردازد و دیگری نیز در حال بازجویی و تحقیق در مورد احتمال ارتکاب جرم‌هایی در زمینه مواد مخدر است.

دستگاه امنیتی لبنان تعداد بازداشت شدگانی که آزاد شده‌اند را اعلام نکرد.

در همین راستا، نهاد "ایده حقوقی" (نهاد غیردولتی پیگیر اخبار حقوقی) در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: با همکاری مرکز حقوق بشری لبنان و گروهی از حقوقدانان و وکلاء، ۱۳۲ تن طی تظاهرات پیاپی که از چهار روز پیش در بیروت آغاز شده، بازداشت شده‌اند و شش تن از بازداشت شدگان کم سن و سال بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل