بازدید 3709

وزیر دفاع آمریکا: انتقال ۱۰۰۰ سرباز از سوریه به عراق

کد خبر: ۹۳۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 20 October 2019

وزیر دفاع آمریکا از انتقال ۱۰۰۰ سرباز کشورش از شمال سوریه به غرب عراق خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: آتش‌بس در شمال شرق سوریه همچنان ساری و جاری است.

وی قبل از این گفته بود، آمریکا به خارج کردن نیروهایش از شمال سوریه ادامه می‌دهد و هیچ سرباز آمریکایی در ایجاد منطقه امن بین نیرو‌های کرد سوری و ترکیه نقشی ندارد.

مارک اسپر تصریح کرد، نیرو‌های آمریکایی با ترکیه و نیرو‌های دموکراتیک سوریه که مورد حمایت واشنگتن بودند، در تماس خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰ سربازی که از سوریه خارج شده‌اند به غرب عراق بروند.

وی خاطرنشان کرد، نیرو‌ها در غرب عراق بر کمک به دفاع از این کشور و مقابله با داعش متمرکز خواهند بود.

اسپر در مسیرش به خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه در جریان است و ما از هفته‌ها صحبت می‌کنیم نه از چند روز. طرح کنونی بر استقرار مجدد این نیرو‌ها در غرب عراق متمرکز است.

انهدام مقر‌ها و رادار‌های آمریکایی در حومه حسکه

در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، نیرو‌های آمریکایی رادار‌های خود در پایگاه جبل عبدالعزیز در حومه غربی حسکه را قبل عقب‌نشینی منهدم کردند.

به گزارش این خبرگزاری، نیرو‌های آمریکایی همچنین اقدام به بمب‌گذاری مقر‌ها و انهدام آن در روستای "قصرک" در جاده تل تمر – قامشلی کردند تا آنجا را تخلیه کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز پیش از این گفته بود، نیرو‌های آمریکایی پایگاه‌های خود در روستای دادات در منبج در شمال شرق سوریه را ترک کرده و به سمت مرز‌های عراق رفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل