بازدید 2350

نقض آتش‌بس آنکارا و واشنگتن در شهرک راس العین/ اخباری از کشته شدن ۷ غیرنظامی توسط ترکیه‌

با وجود موافقت آنکارا برای توقف حملاتش به کردهای سوریه به مدت پنج روز درگیری‌های پراکنده در مناطق مرزی شمال این کشور همچنان ادامه دارد. خبرنگار رویترز اعلام کرد، صبح امروز (جمعه) از حومه راس‌العین در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه، صدای شلیک توپخانه و گلوله باران شنیده است.
کد خبر: ۹۳۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 18 October 2019

با وجود موافقت آنکارا برای توقف حملاتش به کردهای سوریه به مدت پنج روز درگیری‌های پراکنده در مناطق مرزی شمال این کشور همچنان ادامه دارد. خبرنگار رویترز اعلام کرد، صبح امروز (جمعه) از حومه راس‌العین در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه، صدای شلیک توپخانه و گلوله باران شنیده است.

به گزارش تابناک، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گروه‌های کرد سوریه اعلام کردند، ارتش ترکیه شهرهای واقع در شمال شرق سوریه را هدف گرفتند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، امروز هفت غیرنظامی در حمله ارتش ترکیه کشته شدند. نیروهای ترکیه منطقه ابو راسین و روستاهای باب الخیر و ام عشبه و مضبعه را هدف گرفتند و همچنین در حملات هوایی چهار نیروی کرد سوریه کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه شب گذشته اعلام کرد، حمله راکتی نیروهای ترکیه و مخالفان سوری هم‌پیمانش علیه شهر راس العین (سری کانییه) در نوار مرزی را رصد کرده است. این به رغم توافق آمریکا و ترکیه درباره توقف درگیری و عملیات نظامی در کل منطقه شرق فرات بود.

بر اساس توافقی که روز پنج‌شنبه بین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دست آمد، آنکارا با آتش بس پنج روزه در شمال سوریه موافقت کرد.

بر اساس این توافق نیروهای کرد پنج روز فرصت دارند که از منطقه امن مورد نظر آنکارا به شعاع ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه، خارج شوند. توافقی که کاملا در جهت خواسته آنکارا ارزیابی شده است.

بر اساس تازه ترین گزارش‌ها درگیری‌های پراکنده در راس العین، یکی از شهرهای مرزی شمال سوریه یک روز پس از حصول توافق آتش بس میان آمریکا و ترکیه ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، سازمانی مستقل که به واسطه شبکه گسترده‌ای منابع محلی مخالف تحولات مناقشه سوریه را رصد می‌کند گزارش داده که صدای انفجارهای پراکنده در این شهر همچنان به گوش می‌رسد.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه صبح امروز (جمعه) به خبرگزاری فرانسه گفت: «گزارش‌هایی از شلیک پراکنده توپخانه و شنیده شدن صدای شلیک گلوله در راس العین دریافت شده است.»

از سوی دیگر به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، صدای شلیک توپخانه از آنسوی مرز در خاک ترکیه نیز به گوش می‌رسد و دود سفید از بخش سوری آنسوی مرز به هوا برخاسته است.

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در عین حال گفته است که در دیگر مناطق مرزی شمال سوریه آرامش نسبی برقرار است و هنوز نشانه‌هایی از وقوع درگیری و یا شلیک گلوله مشاهده نشده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده آرامش شکننده و نسبی بر محورهای خطوط تماس در اطراف شهرک عین عیسی در شمال شهر رقه برقرار شده است.

توافق آتش‌بس که آنکارا از آن به عنوان توقف موقت حملات نظامی یاد می‌کند در حالی شامگاه روز پنج‌شنبه میان ترکیه و آمریکا نهایی شد که نظامیان ترکیه در نهمین روز عملیات «چشمه صلح» راس العین را کانون اصلی حملات قرار داده بودند.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه نیروهای نظامی ترکیه و متحدان آنها در ارتش ملی سوریه روز پنج‌شنبه کنترل نیمی از شهر راس العین را بدست گرفته بودند.

در این راستا نیروهای دموکراتیک سوریه پنج‌شنبه آغاز اجرای آتش‌بس بین ترکیه و آمریکا در شمال شرق سوریه را اعلام کردند.

نیروهای قسد اعلام کردند، این آتش‌بس از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی شروع شد. این گروه متعهد به رعایت آتش‌بس شده و امیدوار بود دولت ترکیه نیز به آن پایبند باشد.

امجد عثمان،‌ سخنگوی شورای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد، در حال حاضر تلاش برای نشان دادن واکنش مناسب به توافق ترکیه و آمریکا در حال انجام است.

وی افزود، رهبران کرد سوریه قبل از ارائه پاسخ مناسب به توافق ترکیه و آمریکا تماس‌های متعددی را با هم برقرار کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر