بازدید 4484

قیمت سکه پنج شنبه 25 مهر ۹۸/ قیمت جهانی طلا افزایش یافت

در معاملات امروز پنج شنبه بیست و پنجم مهرماه ۹۸، با توجه به رشد اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد رشد نسبی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بودیم.
کد خبر: ۹۳۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ 17 October 2019
در معاملات امروز پنج شنبه بیست و پنجم مهرماه ۹۸، با توجه به رشد اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد رشد نسبی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بودیم.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ هرچند با توجه به کاهش داد و ستد‌ها و افت تقاضا و همچنین نوسان اندک در بازار ارز، سیگنال افزایشی نرخ جهانی، تا حدودی اثرگذاری کمتری داشت، اما رشد بهای سکه امامی را در بازار شاهد بودیم.

بر این اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) امروز به رقم ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی بدون تغییر، ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، بدون تغییر، ۸۲۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۰۴ هزار و ۶۰۰ تومان ارزشگذاری شد.  

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۷۵۳ هزار تومان رسیده است که نسبت به آخرین قیمت، رشد داشته است.  

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

امروز در بازار‌های جهانی قیمت طلا افزایش یافت، هر اونس طلا با ۱.۵ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۴۹۱.۵ دلار معامله شد.  

قیمت طلای زرد امروز در کمترین زمان ۱۴۸۳ دلار و در بیشترین زمان ۱۴۹۵ دلار معامله شد. قیمت این فلز گران‌بها نسبت به یک ماه گذشته ۹.۴ دلار کاهش داشت، اما در مقایسه با یک سال گذشته ۲۶۹.۶ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

در گروه سایر فلزات گران‌بها هم نقره با ۱۴ سنت افزایش در هر اونس به قیمت ۱۷.۵ دلار به فروش رفت. فلزات گران‌بهای پلاتینیوم و پالادیوم افزایش‌هایی به ترتیب یک و ۴ دلار را داشتند.

خبرگزاری رویترز، نوشت: پس از آنکه سرمایه‌گذاران آمار‌های فروش خرده‌فروشی در آمریکا را ضعیف دیدند به سمت سرمایه‌گذاری در این بخش رغبت بیشتری پیدا کردند و همین مسئله قیمت را در بازار‌های جهانی تقویت کرد.  

فیلور بولیون مدیر فروش وینسنت تای گفت: «طلا سطح مقاومتی را در چند وقت اخیر چندین بار شکسته است و اکنون ما شاهد اصلاح قیمت هستیم.» 

«با این وجود آمار‌های جهانی نگرانی‌هایی را درباره کاهش اقتصاد جهان بیشتر کرده و تا حدودی به تقویت سرمایه‌گذاری روی فلز زرد تأثیر گذاشته است».

رویترز می‌نویسد با این حال سرمایه‌گذاران طلا به دنبال اخبار‌های جدیدی از مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند.  

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار و رصد گفتگو‌های برگزیت هم نشسته‌اند که نشان خواهد داد انگلیس چگونه با اتحادیه اروپا به توافق خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار