بازدید 4933

چرا برخی از قطعات در خودرو‌های صفر حذف شد؟

در خصوص حذف برخی از قطعات در خودرو‌های صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات، اظهار داشت: دو عامل باعث شده که این قطعات در خورود‌های صفر کم شود. نخستین مورد کمبود قطعات است امروز خودروسازان حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد بدهی به قطعه‌سازان دارند که معادل همین رقم در سال گذشته و شش ماهه امسال زیان خودروسازان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری است.
کد خبر: ۹۳۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 15 October 2019
دبیر انجمن خودروسازان در خصوص حذف برخی از قطعات در خودرو‌های صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش «تابناک» احمد نعمت بخش در گفتگو با تسنیم، در خصوص حذف برخی از قطعات در خودرو‌های صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات، اظهار داشت: دو عامل باعث شده که این قطعات در خورود‌های صفر کم شود. نخستین مورد کمبود قطعات است امروز خودروسازان حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد بدهی به قطعه‌سازان دارند که معادل همین رقم در سال گذشته و شش ماهه امسال زیان خودروسازان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری است.

وی با اعلام اینکه وقتی پول قطعه ساز پرداخت نمی‌شود آن‌ها تمایلی به ارائه قطعه به خودروسازان ندارند، افزود: اگر تحمیل قیمت‌های دستوری به خودروسازان نبود آن‌ها می‌توانستند خودرو را با قیمتی معقول به فروش رسانده و بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کنند، اما امروز مشکلات عاملی شده تا برخی از قطعات در خودرو‌های صفر که مربوط به ایمنی خودرو نیستند حذف شود.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: به عنوان نمونه کروز کنترل و دیسک آلومینیومی حذف و به دیسک فولادی تغییر کرده است. البته این قطعات مربوط به ایمنی نبوده و حذف آن‌ها موردی در خودرو بوجود نمی‌آورد و فقط خودرو از حالت لوکسی خارج می‌شود.

نعمت بخش در ادامه صحبت‌های خود با تأکید براینکه در شش ماهه امسال افت تولید خودرو بسیار محسوس بوده است، گفت: در شش ماهه امسال دو خودروساز هر کدام حدود ۴ هزار میلیارد تومان زیان داشتند و همچنان خودرو‌ها را با زیان تولید می‌کنند. قرار بود دولت زیان خودروسازان را پرداخت و حتی به آن‌ها وام بدهد، ولی هیچ کدام از این موضوعات اجرایی نشده و کمبود نقدینگی و مشکلات تولیدی عاملی شده تا شاهد افت تولید در صنعت خودروسازی کشور باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
قیمت دستوری؟؟؟!!!
به نظرم بهتره واردات خودرو (بدون تعرفه گمرکی) آزاد بشه و قیمت گذاری خودروهای داخلی هم به خود خودروسازهای داخلی(ابو قراضه سازهای داخلی) واگذار بشه.
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
خخخخخ
تولید ملی
قیمت دستوری؟؟؟!!!
پراید 40 میلیونی فقط با دستور می تونه 40 میلیون باشه و الا 4 میلیونم زیادشه !

به خدا ، آدم هرچی ضرب المثل برای پررویی از ننه جون خدابیامرزش شنیده تو یک ثانیه میاد جلو چشمش !
خیلی پررو شدن .. هم میخان بازار انحصاری داشته باشن هم قیمت گذاری دست خودشون باشه .. قیمت یک بنز دست دوم تمیز در امارات معادل قیمت یک پراید دست دومه .. اگه واردات خودرو نو و دست دوم با تعرفه های جهانی آزاد می شد اونوقت حال و روز این ها دیدنی میشد .. دیگه کسی حاضر نبود حتی 10 میلیون هم بابت فرغون (ببخشید پراید) ، پول بده
جم کنید این بساط خودسازی بنجل اشغال را !چندتا بی سواد آقا زاده همه چیز را به ریختند.
زيان شما بابت هزينه ساخت نيست ، بابت زياده خواهي بخشهاي مختلف اين مجموعه هست كه با انحصاري كه بوجود آورديد ميخواهيد آنرا از جيب ملت تامين كنيد
وگرنه چرا بايد اتومبيلي كه در خارج كشور با حقوق ١٠ برابري نسبت به ايران ، هزينه انرژي ١٢ برابري نسبت به ايران ، مواد اوليه وارداتي ، هزينه ماليات بالا و حفظ محيط زيست .... از ايران ارزانتر توليد شود!؟!؟!؟ واقعاً نمايندگان مجلس ، رسانه هاي مردمي!؟!؟! چرا واكنش نشان نميدهند؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
هرکی واکنش نشون نمیده حتما ذینفعه
منظور رینگ آلومینیومی بوده قربان سر مبارک. یا دبیر انجمن قطعه سازان گاف داده یا نویسنده حواسش نبوده
میگه قرار بود دولت زیان خودرو سازها را پرداخت کنه؟!!!!!!!!واردات خودرو رو آزاد کنید به این درشکه سازها هم بگید به هر قیمتی دوست دارید بفروشید
باز هم توهین همیشگی به شعور مردم.جیب گشاد شما اقاین پر شدنی نیست....و البته مقصر 100 درصد خود ما مردمیم...
باشه شما درست می گی ملت هم دیوار
بعد 14 ماه ثبت نام و با 10 ما تاخیر ساینا رو تحویل گرفتم که اچار چرخ و شبنما و انتن و فندک و زاپاس نداشت
اینا هم تحریمه؟
اچار چرخ چه تکنولوژی داره که نتونستن روی ماشین بزارن؟
سنسور عقب ماشین رو هم ندادن البته
خلاصه خورد خورد دارن از جیب مردم میدزدن
چه روی دارد این آقای نعمت بخش این خودروهای بنجل را تا سه برابر افزایش قیمت دادند آنوقت میگوید قیمت دستوری
خودزوسازهای دیگه دنیا تکنولوژی های جدید روی خودروها میزارن و تولیداتشون رو نسبت به سالهای گذشته با قیمت مناسبتر و کیفیت بهتر در اختیار مصرف کنندگان قرار میدن، اونوقت این دوتا کارخونه گاری سازی هر روز از یه جای تولیدشون با یه بهانه دزدی میکنن و کسی هم که اعتراض میکنه میگن داریم تولید ملی میکنیم و چند صد هزار تا شاغل داریم و حق ندارید به ما نزدیک بشید!!
نمیدونم آیا واقعا از بیکار شدن چند هزار نفر نمیشه در برابر حفظ جان ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر گذشت؟ این فکر به ذهن آدم میاد که حتما سه قوه از این کارخونه ها نفع خیلی زیادی میبرند که صدای کسی در نمیاد...
کروز کنترل باعث لوکسی اتوموبیل میشه؟ اف بر شما!
راستی هنوز مگان سوار میشید و مردم رو به پراید حواله میدین؟!
دبیر انجمن خودروسازان ما که از قضا خودش هم کارخونه دار هست این باشه دیگه انتظاری نمیشه داشت.
کاملا مشخصه نویسنده فنی نبوده ! اگر دیسک ترمز الومینیومی باشه که بسیار خطرناکه!! منظور رینگ الومینیومی بوده که شده رینگ فولادی ! و بعد هم اینکه در اکثر خودرهای جدید ترمز عقب دیسکی به کاسه ای تعییر کرده که باعث کاهش قدرت ترمز در سرعت های بالا میشه .....
آگر هییت مدیره ومدیر عامل توان کاهش هزینه های انچنانی نداشته باشند پس امیدواریم روزی شاهد ورشکستگی این دو خودرو ساز باشیم. اصطلاح جلو ضرر را هرجا بگیری منفغت است مدیریت این دوگروه خودرو ساز ضررهای هنگفتی بجان ومال ملت نموده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل