بازدید 2905

روس‌ها سند همکاری بلندمدت با اوپک پلاس را امضا کردند

در سفر رئیس جمهور روسیه به عربستان بیش از 20 قرارداد و توافق تجاری بین دو کشور امضا شده است، روس‌ها سند همکاری بلندمدت با اوپک پلاس را امضا کردند.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 15 October 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز گذشته طی تشریفاتی قابل توجه وارد عربستان شد و تاکنون بیش از 20 قرارداد و توافق تجاری در حاشیه این سفر بین دو کشور امضا شده است.

رئیس‌جمهور روسیه در این سفر چارت همکاری بلند مدت بین اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت را نیز امضا کرد. دو کشور همچنین پروتکل همکاری دو جانبه در حوزه انرژی را نیز نهایی کرده و به امضا رساندند. 

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، گروه صنایع مادر عربستان و گروه ESN نیز توافق کردند تا در منطقه آمور روسیه در شرق دور این کشور یک تاسیسات بزرگ تولید متانول طراحی کرده و اجرا کنند. انتظار می‌رود ظرفیت تولید این تاسیسات 2 میلیون اتانول در سال باشد. 

یکی دیگر از توافقات انجام شده بین دو کشور سرمایه‌گذاری 600 میلیون دلاری صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان با یک شرکت آلمانی برای تامین اعتبار و لیزینگ فروش هواپیماهای مسافربری در روسیه است.

در این سفر دو طرف همچنین توافق کردند تا همکاری‌های خود در زمینه تولید محصولات کشاورزی و صادرات مواد غذایی را نیز افزایش دهند. 

بر اساس یک تفاهمنامه همکاری که بین سازمان فضایی روسیه و کمیسیون فضایی عربستان امضا شده است دو طرف در زمین تامین مالی تحقیقات فضایی و ایجاد سیستم هدایت ماهواره‌ای جهانی گلوناس همکاری خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر