بازدید 8052

آمریکا سه وزارتخانه دفاع، کشور و انرژی ترکیه را تحریم کرد/ترامپ: برای نابود ساختن اقتصاد ترکیه کاملاً آماده ام

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه تصریح کرد: «به زودی با انتشار یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم‌هایی را علیه مقام‌های فعلی و سابق دولت ترکیه و اشخاصی که به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ترکیه در شمال سوریه کمک می‌کنند، صادر خواهم کرد.»
کد خبر: ۹۳۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱ 15 October 2019

رئیس جمهوری آمریکا با متهم ساختن ترکیه به اقدامات خطرناک علیه غیرنظامیان و تهدید صلح و امنیت بین المللی، اعلام کرد که علیه مقامات و اقتصاد ترکیه تحریم ها و تعرفه های جدیدی وضع می کند.

به گزارش «تابناک»؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای جزئیات تحریم‌های جدیدی که قرار است علیه ترکیه اعمال کند را اعلام کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه تصریح کرد: «به زودی با انتشار یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم‌هایی را علیه مقام‌های فعلی و سابق دولت ترکیه و اشخاصی که به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ترکیه در شمال سوریه کمک می‌کنند، صادر خواهم کرد.»

آمریکا سه وزارتخانه دفاع، کشور و انرژی ترکیه را تحریم کرد/ترامپ: برای نابود ساختن اقتصاد ترکیه کاملاً آماده ام

وی اضافه کرد: «مشابهاً تعرفه‌های فولاد تا ۵۰ درصد اضافه خواهند شد. ایالات متحده همچنین فوراً مذاکرات وزارت بازرگانی آمریکا با ترکیه بر سر یک توافق تجاری به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را متوقف خواهد کرد.» این فرمان اجرایی امکان اعمال تحریم‌هایی را به بهانه‌هایی مانند نقض حقوق بشر، ممانعت در آتش‌بس، جلوگیری از بازگشت آوارگان به کشورشان و یا تهدید صلح، ثبات و امنیت در سوریه فراهم خواهد کرد.

ترامپ در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد: «این فرمان، همچنین مجوز اعمال طیف وسیعی از تبعات شامل تحریم‌های مالی، مصادره اموال و جلوگیری از ورود به خاک ایالات متحده را فراهم می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه دولت ترکیه را به تهدید صلح، امنیت و ثبات منطقه و به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم کرده است.

علاوه بر تحریم‌های دولت آمریکا، کنگره این کشور هم در تلاش برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه است.

ترامپ همچنین گفت: «چنانچه رهبران ترکیه به طی این مسیر خطرناک و ویرانگر ادامه دهند، من کاملاً آماده ام که اقتصاد ترکیه را به سرعت نابود کنم».

«لیندسی گراهام»، قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه از موافقت رئیس این مجلس با اعمال تحریم‌های فراحزبی علیه ترکیه خبر داد.

گراهام گفت با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صحبت و او از اعمال تحریم‌های فراحزبی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در سوریه موافقت کرده است.

او در توئیتر نوشت: «هم اکنون با پلوسی درباره اقدام کنگره در خصوص هجوم ترکیه در سوریه صحبت کردم. رئیس مجلس با اعمال تحریم‌های فراحزبی بابت اقدام خشونت‌آمیز ترکیه در سوریه موافق و علاوه بر این بر این باور است که باید از متحدان کرد خودمان حمایت کنیم و نگران ظهور دوباره داعش است.»

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اما گفته که علی‌رغم فشارها قصد ندارد عملیات در شمال سوریه را متوقف کند.

او روز دوشنبه گفت: «ترکیه به این سخنان گوش نمی‌دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را کاملا از تروریست‌ها پاکسازی کند و کاری که شروع کرده را به پایان برساند.»

کاخ سفید هفته گذشته پس از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند؛ بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می‌کنند.

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیات نظامی انجام داده و در نوار مرزی با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به انتقادات از راهبردش در سوریه و رها کردن کردهای سوری، عملیات ترکیه را بخشی از «جنگ ۲۰۰ ساله» ترکیه با گروهی از کردها توصیف کرده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۹
یه نکته جالب
اکثر اون ۴ میلیون نفر پناهنده کرد هستن ! و تکریه ۹ سال هست که هزینه زندگیشون رو داره میده
و الان پژاکی ها بصورت کاملا مسخره ترکیه رو متهم به نسل کشی میکنن!!
اگه میخواست نسل کشی کنه چرا اصلا نزدیک ۴ میلیون کرد رو پناه میداد؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نابغه کل سوریه حدود 2 میلیون کرد داره. این 4 میلیون را از کجا اوردی. یه کم تعقل کن
تویت ترامپ فقط دو جمله بود نمی دانم تابی جون مابقی اش را از کجا نوشته.
وقتی گروه های مورد حمایت کشورهای غربی می جنگند، می کشند، پیشروی می کنند، پاکسازی قومی می کنند، ترور می کنند، مردم را آواره می کنند و ..... خبری در رسانه ها نیست سازمان ملل و حقوق بشری نیست اما بلافاصله بعد از اولین شکست و در معرض خطر قرار گرفتن آنها انواع تصاویر و فیلم های دردناک در تمام رسانه ها پیدا می شوند و نظم جهانی و حقوق بشر به خطر می افتد
ای ترامپ هیچ غلطی نمی توان بکنی.
ایرانی ها باید به تورکیا کمک کنند و نگذارند تنها شود.
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
شما كه تو ايران زندگي مي كني و سنگ اردوغان جنايتكار
،ترسو رو به سينه مي زني بهتره بري تركيه زندگي كني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اورمیا و عدالت هر دو باید به شمال شرق سوریه بروید احتمالا یک نفر هستید و هدف نفرت پراکنی است
ترامپ ماله نکش.ازت واقعا زده شدم.تو کاری کردی که آمریکا هم به نامردی و خالی کردن پشت دوستانش معروف بشه.تو چراغ سبز به عثمانیها دادی حالا می خوای تحریم کنی؟دیره خیلی دیره.اونجا با خون مردم عادی رنگین شده تو می خوای تحریم کنی؟
چهره واقعی خود را به دنیا نشان داد امریکا .......................از او مکار تر انگلیس است عین روباه می ماند
فیلم جدید ترامپ
مرگ بر ترکیه و مرگ بر اردوغان و مرگ بر آمریکای خائن
مرگ بر ترامپ
مرگ بر پوتین
مرگ بر اردوغان
عمر رجب به پایان به زودی گولن رهبر ترکیه خواهد شد
امریکا با عملی کردن این تحریمها، عملا ترکیه را برای انجام عملیات بیشتر تحریک خواهد کرد و آقا رجب احتمالا تا ته قضیه خواهد رفت تا یک بار برای همیشه تهدیدات علیه کشورش را منتفی سازد.
پاسخ ها
عداليت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
برعكس به زودي كم خواهد آورد و شرايط آمريكا رو قبول مي كنه
تحریمها باعث تشدید درگیریها خواهد شد.
اگر مداخله نظامی میکرد، احتمالا ترکیه کوتاه میومد اما با این کار، وضعیت بدتر خواهد شد.
ریاضت اقتصادی بکشند بهتر از اینه که امنیت ملی و خطر تجزیه رو تجربه کنند ترامپ هم زیاد تحریم کنه پاسگاههای ناتورچ رو ترکیه می بنده و با روس علیه غرب متحد میشه شاید ده سال سختی بکشند ولی به خاکشون ووطنشون ضربه نمی خوره
ایران ، ترکیه و پاکستان باید باید متحد هم باشند علیه آمریکا و اروپا، آنها می خواهند کشتار بشود و جنس بفروشند چون از آنها کسی نمی میرد. سیاستمداران با هم صحبت کنند در سه کشور. موضوع را با مردم خودشان طرح کنند. ژاپن هم خیلی دخالت دارد چون انها خودرو می فروشند به ترورست ها و نوشته شان در ظهر ماشین بزرگ می نویسند.
به گفته تحلیل گران برجسته دنیا آمریکا به فکر انتقام ازترکیه بخاطر خرید اس400 روسی وبرخی تک رویها بود.وچه بهتر از وارد کردن مرد دیوانه خاورمیانه اردوغان به باطلاق سوریه. وسریعا اقتصاد آن را بااجماع اروپایی هدف قرارداد.واحتمال خروج از ناتو ونابودی اقتصاد وحذف کلی اردوغان وحذبش درانتخابات پیش روی ترکیه وجود دارد.ماایرانیها ضرب المثلی داریم که میگه باطناب پوسیده وارد چاه نشو.انگار اردوغان متوجه نمیشه!!!!!!
الان وقتشه اتحادی قوی با ترکیه ببندیم بر علیه آمریکا و همکاری اقتصادی قوی رو شروع کنیم
مگه اوراگان سوری از مناطق کردنشین سوری اومدن که ادروغان میخاد با قتل و عام کردها، افراطی های تندور وابسته به خودشو در مرز اسکان بده و بین کردهای ترکیه و سوریه حایل ایجاد کنه.این همه دشمنی با کردها برای چیه؟ قبل اصلا هویت کردها را منکر میشدن بهشون میگفتن این ها ترک کوهستانی هستن. این ادم به اسم اسلام داره بدترین قتل و عام ها را انجام میده. الان پیاده نظامش تو جنگ با کردها گروه های تندوری هستند که قبلا اسمشون القاعده و احرار الشام وجبه التصره بود همشو یکی کرده اسمشو گذاشته ارتش ازاد سوریه. انشا.. به حق 14 معصوم خدا حق این زن و بچه ای که به خاک و خون میکشی را ازت میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
مگه اکراد سنی به 14 معصوم اعتقاد دارن که قسمشون میدی ؟؟؟؟
هیچ غلطی نمیتونی بکنی .
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اينجا جاي شما نيست برو تركيه زندگي كن هركي عاشق اردوغان و تركيه هست از ايران بره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
کسی که پول داشته باشه میره تو نگران نباش...بچه های اکثر مسولین تو آمریکا و کانادا هستن.چه ربطی داره..در ضمن فارس ها بیشتر از ترک ها در ترکیه خونه خریدن
به عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
شما ترسوها فکر میکنید ترامپ خداست . همین شما که ارزو داری ترامپ با تحریم ترکیه رو نابود کنه شک ندارم در مورد ایران هم همین ارزو رو داشتی. ولی میبینی که نه ایران نه هیچ کشوری رو ترامپ نتونست نابود کنه .
هر چقدر میخان تحریم کنن، تحریم ها بعد از مدتی با مذاکره برداشته میشن ولی یک دولت تروریستی در مجاورت مرزها تا ابد باعث بی ثباتی و ناامنی در داخل خواهد شد. تحمل اندکی فشار خارجی در کوتاه مدت در ازای تامین امنیت کشور و ملت در بلند مدت اشکالی نداره.
تحریم بر ترکها بی اثر است
درود بر ارتش ترکیه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان