بازدید 28801
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۲۱ مهرماه؛

توضیح کیهان درباره عکسِ یکِ جنجالی شماره دیروز درباره زنان در ورزشگاه/خطر دوقطبی آزادی و آزادگی؛ انتقاد روزنامه ایران از کیهان/چهار رویداد مؤثر بر نرخ دلار در ایران

زیردریایی آمریکا، عامل حمله احتمالی به نفتکش ایرانی، اشتباه استراتژیک ترکیه در حمله به سوریه، نفوذ فساد به بخش‌های نظارتی، انتقاد‌ها به تیتر دوقطبی ساز کیهان، «برادری» در سایه سار اربعین، بازگشت غول‌های موسیقی سنتی به سینما، حذف صوری نفت از بودجه، افزایش ذخایر اسکناس ارزی ایران و میانجیگری عمران خان میان ایران و عربستان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷ 13 October 2019

زیردریایی آمریکا، عامل حمله احتمالی به نفتکش ایرانی، اشتباه استراتژیک ترکیه در حمله به سوریه، نفوذ فساد به بخش‌های نظارتی، انتقاد‌ها به تیتر دوقطبی ساز کیهان، «برادری» در سایه سار اربعین، بازگشت غول‌های موسیقی سنتی به سینما، حذف صوری نفت از بودجه، افزایش ذخایر اسکناس ارزی ایران و میانجیگری عمران خان میان ایران و عربستان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۱ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شدند که تیتر گزارش‌هایی با موضوع میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان، آوارگی کُردها؛ اصرار اردوغان به جنگ، تحلیلی از درون و بیرون بازار سرمایه کشور و انتقاد‌ها از دوقطبی سازی توسط یک روزنامه از سوی تحلیلگران مسائل داخلی، در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

توضیح کیهان درباره عکسِ یکِ جنجالی شماره دیروز درباره زنان در ورزشگاه


روزنامه کیهان در شماره امروز خود، توضیحی درباره عکس یک جنجالی روز گذشته خود با موضوع زنان در استادیوم آزادی و کاروان زنان درپیاده روی اربعین نوشت: ۱- به اعتراف مسئولان امر تعداد زنانی که در استادیوم حضور داشتند کمتر از ۴ هزار نفر بوده است. بلیت های در نظر گرفته شده برای زنان ۴۶۰۰ عدد بوده و تنها ۳۵۰۰ بلیت فروش رفته است. همین موضوع به روشنی گویای میزان استقبال زنان از این نمایش سیاسی- ورزشی است. اگر جمعیت کشور را ۸۰ میلیون نفر فرض کنیم که بیش از این است و زنان نیمی از جمعیت کشور باشند، نسبت حاضران در ورزشگاه با کل زنان کشور چقدر است؟ کمتر از یک‌ده‌هزارم! بله همین‌قدر اندک و ناچیز. عده‌ای می‌کوشند این جمع کوچک و اندک را جامعه زنان کشور جا بزنند. دغدغه و علاقه آنان را دغدغه و علاقه همه زنان کشور معرفی کنند و می‌کنند. چنین برخوردی جز فریب‌کاری است؟ و آیا آن زنان و دختران محترم، ابزار این فریب نیستند؟
توضیح کیهان درباره عکس یک جنجالی شماره دیروز درباره زنان در ورزشگاه/خطر دوقطبی آزادی و آزادگی؛ انتقاد روزنامه ایران از کیهان/چهار رویداد مؤثر بر نرخ دلار در ایران
۲- در روز‌های پیش از بازی، کیهان در چند شماره متوالی گزارش‌هایی را با این مضمون منتشر کرد که مشکلات و مطالبات واقعی زنان و دختران کشور، آنچه برخی مدعیان اصلاحات و اعتدال می‌گویند نیست. آنان که سال‌هاست مصادر اجرایی را قبضه کرده و هزار و یک وعده و وعید به جامعه دادند، اینک باید پاسخگوی وعده‌های خود باشند. وقتی دست و کارنامه خالی است، چه باید کرد؟ حاشیه‌سازی و جنجال‌آفرینی! یک روز موتورسواری زنان، یک روز غائله کودک همسری، یک روز رفتن به ورزشگاه و ... .
با این توصیف، آن زنان و دخترانی که پنجشنبه به استادیوم رفتند و کلاه بر سر گذاشتند و بوق به دست گرفتند، آیا قربانی این سیاست‌بازان و کاسبان حقوق زنان و شارلاتان‌های رسانه‌ای نیستند؟


۳- فریب‌کاری و شارلاتان‌بازی این دغلکاران به همین‌جا ختم نمی‌شود. بیش از یک و نیم میلیون زن و دختر ایرانی عازم پیاده‌روی اربعین شده و در راه کربلای معلی هستند. سهم این زنان در اخبار و رسانه‌های این جریان مدعی حمایت از زنان چیست و کجاست؟ چگونه می‌شود کمتر از ۴ هزار زن را در بوق و کرنا کرد و بر صفحه اول روزنامه‌ها نشاند و آن زنان میلیونی را ندید و سانسور کرد؟ بی‌بی‌سی طی حدود دو هفته اخیر ده‌ها گزارش و تحلیل و خبر درباره حضور زنان در ورزشگاه منتشر کرده است. طوری که اگر کسی فقط بی‌بی‌سی را ببیند و بخواند گمان می‌کند همه زنان ایرانی در چهارگوشه این سرزمین پهناور در فراق ورزشگاه رفتن می‌سوزند و آرزویی جز این ندارند! حذف اکثریت به نفع اقلیتی محض و مهندسی‌شده را چه باید نامید؟ فاشیسم سیاسی-اجتماعی؟ شعبده‌بازی رسانه ای؟!


۴- آنان که با خوش‌خیالی و حسن ظن به چنین نمایشی نگاه می‌کنند، پیام برایان هوک و فرح پهلوی را دیده‌اند و خوانده‌اند؟ رئیس گروه اقدام علیه ایران که مامور مستقیم آمریکا برای ضربه زدن به این ملت و کشور است، به این مناسبت پیامی صادر کرده و گفته است؛ «اینجا در آمریکا ما شعار‌های شما را شنیدیم که جای دختر آبی را خالی کردید.»


فرح پهلوی هم که در لاقیدی و بی‌بندوباری چنان پیشتاز و خبرساز بود که صدای شوهر عیاشش هم در این زمینه درآمده بود، چند روز پیش از بازی پیامی منتشر و افاضه کرده بود؛ «جان روشن و آگاه دختر آبی، در کنار ما در راه دستیابی به برابری حقوق زنان و مردان که حضور زنان در ورزشگاه‌ها تنها بخشی از آن است، گام برمی‌دارد.» آن دیپلمات آمریکا و این پیرزن رسوا، دلشان برای زنان ایران سوخته است؟ این چه حرکت و اقدامی است که دشمنان قسم‌خورده کشور را هم شاد و مسرور می‌کند؟!

خطر دوقطبی آزادی و آزادگی؛ انتقاد روزنامه ایران از کیهان


جواد دلیری، سردبیر روزنامه ایران طی یادداشتی در شماره امروز این روزنامه با عنوان خطر دوقطبی آزادی و آزادگی با انتقاد از دو قطبی سازی روزنامه کیهان نوشت؛

یک
ما در روزگار پرتنشی به سرمی بریم. عرصه عمومی و فضایی که برخی رسانه‌ها می‌آفرینند یا آن را بازتاب می‌دهند، پر از تنش و نزاع است. گفتار جناح‌های سیاسی- دینی و ادبیات رسانه‌ها، اغلب خصمانه و آمیخته با عناصر تنش‌زا و نزاع انگیز شده است. آنچه امروز سیاست ایران را به آسیب و آفت کشانده، بیمارى شایع «تغافل» است، خود را در آغوش غفلت غلتاندن تا هیچ سپیدى در سیاهه رفتار ایرانیان به چشم نیاید. دیروز روزنامه کیهان در اقدامی عجیب با ایجاد یک دوقطبی خطرناک و مذموم میان بانوانی که به راهپیمایی اربعین می‌روند و زنانی که به ورزشگاه آزادی و برای تماشای تیم ملی فوتبال ایران رفته‌اند، کوشیده است جامعه ایران را دوپاره کند آنجا که بخشی از بانوان را «راهیان آزادگی» و بخشی دیگر را «قربانیان آزادی» قلمداد کرده است. از منظر کیهان، آن‌ها که به ورزشگاه‌ها می‌روند، بی‌دین هستند و آن‌ها که پای به این مکان‌ها نمی‌گذارند، متدین هستند. چنین ادعایی نه بر اساس بیانات علمای دین و نه بر اساس شناختی که هر کس می‌تواند از رفتار و سلوک ایرانیان داشته باشد با واقعیت جامعه همخوان نیست. آنچه کیهان در آن دمیده، شیپور ناصواب دوقطبی و دامن زدن به «هراس‌آفرینی اجتماعی» است. جامعه ایرانی همانند بسیاری از جوامع دیگر متنوع است و با وجود اختلاف سلایق و دیدگاه‌ها، در کلیت منسجم است. نباید به هر بهانه‌ای این کلیت منسجم را چند پاره کرد و خدای ناکرده مقابل هم قرار داد.

توضیح کیهان درباره عکس یک جنجالی شماره دیروز درباره زنان در ورزشگاه/خطر دوقطبی آزادی و آزادگی؛ انتقاد روزنامه ایران از کیهان/چهار رویداد مؤثر بر نرخ دلار در ایران
دو
رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر جلوگیری از دوقطبی‌سازی در کشور تأکید کرده‌اند. ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند: «مرتباً در رادیو‌ها و در تلویزیون‌ها و در رسانه‌های گوناگونشان خبر از دوقطبی شدن ملّت ایران -یعنی دودستگی‌ای که با همدیگر دشمنند و علیه هم تلاش می‌کنند- می‌دهند. بله، در ایران اسلامی یک دوقطبی‌ای وجود دارد؛ دوقطبی انقلاب و استکبار. آن کسانی که تفاله‌های بازمانده از دوران غلبه استکبارند و هر کسی که دنبال آن‌ها است، همفکر آن‌ها است، بله، این‌ها با انقلاب بدند؛ این دوقطبی هست، اما قاطبه ملت ایران، قاطبه انقلابی، علاقه‌مند به نظام اسلامی، عاشق امام و خاطرات امام -آن‌هایی که امام را حتی یک لحظه هم ندیدند و بعد از رحلت امام به دنیا آمدند- و فرمایشات امام، صدای امام، توصیه‌های امام و اصولی که امام پایه‌گذاری کرده [هستند]؛ قاطبه ملت ایران به این‌ها علاقه‌مندند؛ بله، [بین] آن کسانی که به امام علاقه‌مندند، به انقلاب علاقه‌مندند، با کسانی که اصل انقلاب را قبول ندارند، اصل نظام را قبول ندارند، البته یک دوقطبی این‌جوری هست. من البتّه به آن‌هایی که حتّی نظام را هم قبول ندارند، گفتم ایران را که قبول دارید؛ [پس]برای عزّت ایران بیایید؛ حالا بعضی گوش می‌کنند و بعضی هم گوش نمی‌کنند.»


سه

اگر در کاستن نزاع و تنش باید کوشید، گام نخست، یافتن کانون‌ها و مجرا‌های زایش و تولید تنش است. رسانه‌ها اگرچه می‌توانند چنین کارکردی یعنی یافتن کانون‌های تنش‌زا را داشته باشند، اما بعضاً خود نیز به ضد این کارکرد بدل می‌شوند. بعضی از رسانه‌های سنتی و مدرن خواسته یا ناخواسته بار انتقال و گسترش تنش‌ها و نزاع‌های موجود در صحنه قدرت را به دوش می‌کشند و یا فراتر از آن خود دست اندرکار تولید تنش و تزریق آن به جامعه و لایه‌های اجتماعی و سیاسی‌اند. در حقیقت رسانه‌ها گاهی خود، آتش نزاع را برپا می‌کنند و آن را شعله‌ور نگاه می‌دارند و گاهی دامنه نزاع‌های موجود در سطوح قدرت را بازتاب می‌دهند، وسعت می‌بخشند و آتش منازعه را داغ تر می‌کنند. از رفتارشناسی مدیریت رسانه‌ها هم می‌توان دریافت که پاره‌ای از آن‌ها رونق بازار مخاطب‌یابی را وامدار استمرار تنش‌ها و شعله‌ور نگه داشتن منازعات می‌بینند. رفتار مستمر و فراگیر چنین رسانه‌هایی در ذائقه برخی مخاطبان البته تأثیر گذاشته است.

چهار رویداد مؤثر بر نرخ دلار در ایران
محمدحسین ادیب اقتصاددان و استاد دانشگاه طی یادداشتی با عنوان چهار رویداد مؤثر بر نرخ دلار در ایران در شماره امروز روزنامه آرمان ملی نوشت: تا سه ماه آینده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا آنچنان درگیر نبرد با مجلس نمایندگان است که فرصت پرداختن به ایران را ندارد در نتیجه از دامنه فشــار آمریکا به ایران کاسته می‌شود. اسرائیل تا ســه ماه آینده آنچنان درگیر انتخاب دولت جدید است که تمرکز بر سیاست خارجی از دستور کار دولت خارج می شود؛ خروجی این روند، کم فعال شدن این دولت در ارتباط با ایران در برش ســه ماه آینده است. عربستان سعودی به درستی فهمید با اوج گیری بحران با ایران، نه می تواند روی ایالات متحده آمریکا حساب کند و نه امارات متحده عربی. عربستان قبال تصور میکرد می‌تواند مشکلاتش را در ارتباط با ایران با آمریکا به اشتراک بگذارد.
عربستان در حال فهمیدن این نکته است که نمی تواند با پول، آمریکا را در درگیری با ایران به دنبال خود بکشاند. حسنین هیکل، سردبیر فقید روزنامه الهرام، بیست سال قبل نوشت عربستان درگیر جنگ با یمن می‌شــود و در این جنگ شکست می‌خورد.
توضیح کیهان درباره عکس یک جنجالی شماره دیروز درباره زنان در ورزشگاه/خطر دوقطبی آزادی و آزادگی؛ انتقاد روزنامه ایران از کیهان/چهار رویداد مؤثر بر نرخ دلار در ایران
 جنگ یمن دارد فاز تاز‌ه ای می‌شــود. در سه سال اول جنگ یمن ابتکار عمل در دست عربستان بود و در فاز دوم، ابتکار عمل در دست شیعیان یمن خواهد بود. فضای شبکه‌های اجتماعی در ایران انتظار چهار رویداد فوق را نداشــت و هیچ کدام را نتوانست پیشبینی کند. فضای شــبکه‌های اجتماعی در ایران در حوزه سیاست نگاه ژئوپلیتیک به روز ندارد لذا به شدت عقب افتاده است و اقتصاد را با نگاه «اخبار محور» به سیاست و نه «ژئوپلیتیک محور» به مسیر‌های خطا هدایت می‌کند. پیش‌بینی نادرست از تحولات منطقه در کانال‌های تلگرامی، مردم ایران را در پیشبینی نرخ ارز از ۱۶ اردیبهشت به بعد دچار خطا کرده است. چهار رویداد فوق، بر نرخ ارز در ایران مؤثر است. روند چهار رویداد فوق، انتظارات تورمی در ایران را از حرکت به سمت ارز، دور می‌کند. تحلیل‌های سیاسی موجود در کانال‌های تلگرامی در خصوص تحولات منطقه، خیلی ضعیف است، اما این تحلیل‌های بنجل، مبنای پیشبینی نرخ ارز در بدنه افکار عمومی شد و هزاران نفر از دهم شهریور ۹۷ تا کنون در حوزه ارز به خاک سیاه کشاند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۸۳
یکی از خطرناکترین وضعیت دادن اطلاعات غلط و تحلیل امور بر اساس این اطلاعات غلط و سپس تصمیم گیزگری بر اساس ایت تحلیل ها است. واقعا تحلیل کیهان مصداق بارز این است.
اولا اعلام کروند که 3500 بلیط برای بانوان در نظر گرفتن نه 4500 . واین بلط ها در ساعت اولیه بفروش رفت وسایت بسته شد. احتمالا 1000 بلیط ادعای کیهان برای افراد خاصی بود که در داخل بانوان حضور داشتند.
ثانیا این مسابقه انقدر بی جذاب بود که حتی اقایان به این اندازه هم استقبال نکرده بودند.
ثالثا این ایتقبال بانوان را در مسابقات لیگ باید دید. وسنجید. تحلیل کرد .
رابعا 18 میلیون فالوور تتلو ایا همه مردان هستند؟مطمئنا بیش از 50 درصد دختران هستد.
خامسا برای شرکت در استادیوم باید خانمها علاوه بر هزینه کردن . محتمل سختیها واحتمالا برخوردهای غیر منتظره نیز می شدند. ومعلوم نبود برای اولین بار شرکت در مسابقه که پیامدهایی را باید اناظار می داشتند. وبرای همین علت خیلی از خانواده ها اجازه ندادند
خطاب به روزنامه کیهان:
درصد زنانی که با تورهای شما بعنوان راهیان نور میروند را هم محاسبه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
احسنت. این اولین خواسته ایه که به ذهن خواننده مطلب میاد.
معروفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
اینهایی که به متن کیهان توپیدند تقاضا میکنم یه بار هم شده بخونند.اتفاقا صحبت خلافی انجام نداده.خواهش میکنم بدون کینه وغرض به قضیه نگاه کنید.روزنامه کیهان به جامعه زنان حمله نکرده بلکه به روزنامه های زرد انتقاد کرده که میخواهند از سیاست بازی برای خود کارنامه اجرایی درست کنند.
حقیر همین الان در راهپیمایی اربعین مابین نجف به کربلا عمود ۵۳۰ نایب الزیاره هستم.در ضمن موافق رفتن زنان به ورزشگاه و رسیدن به حقوق قانونی انها نیز هستم .روزنامه کیهان دست از این بازیها بردارد.چون دستش مدتهاست که رو شده
حسين خان شريعتمداري! اگر فقط ٠/٠٠٠٠٠١ زنان ما دوستدار فوتبال هستند پس چرا ٤٠ سال از ورودشان به استاديوم ها جلوگيري كرديد؟ ضمنا در اين ٤٠ سال آيا با نرفتن آنها به استاديوم ها تونستين مشكل جهيزيه و ازدواج و غيره شون رو حل كنين ؟
حداقل يكبار هم كه شده با ملت همصدا شو و يا اصلا حرف نزن
در پاسخ به اصطلاح تحلیلی کیهان بابستی گفت: مگر تعداد آقایان حاضر در استادیوم چند نفر بود؟ مگر تعداد افرادی که به سینما میروند چند دهم جمعیت کشور هستند؟ نوشتن تحلیل های آبکی مملکت رو ببچاره کرد و بدتر از آن وجود برخی مسئولین که تمیتوانند در مقابل طیف مسلمان نمای بی مسئولیت حرفی برای گفتن داشته باشند و اجازه دادند هر تفکری در کشور اجرایی شود.
کیهان تعداد آقایون را ورزشگاه آمدن را هم در نظر بگیره و اینکه بیش از ۹۰ درصد ورزشگاه خالی بود و درنهایت نتیجه گیری بکنه که استادیوم آزادی را تخریب کنه تا صورت مسله پاک بشه
ماکه جنجالی ندیدیم و نشنیدیم. کی به کیهان اهمیت میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
برو از اربابات بپرس كیهان چه اهمیت و وزنی داره بچه
كيهان شريعتمداري شما ٣٥٠٠ تا بليط زنان را كردي چهار هزارتا تا بگي اين سقف ورود خانم ها به ورزشگاه هست يعني همين وبس بعد يه نتيجه گيري غلط از يك آمار غلط هم كردي اونم اينكه فقط ٣٥٠٠ خانم آمدند پس با اين استدلال ٣٠٠٠ آقايي كه آمدند هم از جمعيت چند ميلوني آقايان هم به همين معني است كه فقط يك ده هزارم آقايان هم فوتبالي هستند پس چطور است كلا فوتبال و ورزش و جمع كنيم تا شما آسوده باشيد
جناب کیهانیان شما سالهاست در فصا سیر میکنید تفکر اقلیت ۱۰ درصدی رو بر اکثریت ۹۰ درصدی تحمیل میکنی ، حالا مدعی هم شدی ؟؟ ا
اقای شریعتمداری بنده پزشک وخواهر یک شهید مفقودالاثر ,هستم .60 سال هم ازخدا عمر گرفته ام .دوسال پیش عازم کربلاشدم ولی دراین دوسال به علت بیماری نتونستم در راه پیمایی اربعین شرکت کنم.ولی دل وروح من انجاست.اقای شریعتمداری بنده همین جا به عنوان عضو کوچکی از خانواده شهدا اعلام میکنم که ازافکار واندیشه های شما که متاسفانه دراین سالها باعث ضربات بیشماری به پیکره جامعه ایرانی شده اعلام برائت میکنم..
کیهان جان می خوای بگی این جمعیت زنان اصلا چیزی نیست و در مقابل جامعه به هیچ وجه به حساب نمی آد، باشه خیلی هم خوب! پس چرا خودتون رو این همه اذیت می کنید و موضع می گیرید؟
درود بر کیهان که بدور از تملق و خود شیرینی واقعیات موجود را به نفع عده ای وطن فروش قربانی نمی کند.
اقای کیهان ، یک لطفی درحق ملت ایران بکن ، دیگه حرف نزن
کیهان تاکی میخواهد این رفتارها راداشته باشد ایابازی ایران وکامبوج ارزش رفتن به استادیوم راداشت اگر راست می گویید دربازی ابی وقرمزها تعداد بانوان راشمارش کنید بعد اظهارنظر کنید کیهان روزنامتان راتعطیل کیند تامردم نفسی بکشند
"اگر جمعیت کشور را ۸۰ میلیون نفر فرض کنیم که بیش از این است و زنان نیمی از جمعیت کشور باشند، نسبت حاضران در ورزشگاه با کل زنان کشور چقدر است؟ کمتر از یک‌ده‌هزارم! بله همین‌قدر اندک و ناچیز. عده‌ای می‌کوشند این جمع کوچک و اندک را جامعه زنان کشور جا بزنند. دغدغه و علاقه آنان را دغدغه و علاقه همه زنان کشور معرفی کنند و می‌کنند. چنین برخوردی جز فریب‌کاری است؟ و آیا آن زنان و دختران محترم، ابزار این فریب نیستند؟"
اگر روزنامه کیهان واقعا به این گفته هایش اعتقاد راسخ دارد پس چرا این یک در هزارم صفحه اول روزنامه را به خود اختصاص داده است ایا مطالب مهمتر از حضور این بانوان در ورزشگاه آزادی وجود نداشت؟
آقای کیهان با همه آسمون ریسمانهایی که به هم بافتی تو میتوانی از انچه اعتقاد داری تبلیغ صد در صدی بکنی ولی حق نداری افاردی که طبق قانون کشور به ورزشگاه رفتن مسخره و نسبت ناروا به آنها بزنی
آقای شریعتمداری چرا در افکار عمومی برایان هوک از شما محبوب تر است؟
کیهان چرت و پرت میگی چرا.تمام بلیطهای زنان فروش رفته
لطفا سوبسید کاغذ و سایر حمایت های مالی و انتشار برخی آگهی ها و اطلاعیه ها و خریدهای سفارشی نسخه کاغذی برخی نهاد ها و ادارات و شرکت های دولتی و غیره را از روزنامه کیهان بردارید انوقت ببینیم ان اماری که کیهان از آن دم می زند دو زار پول به این روزنامه را می دهند.
بالاخره روزنامه کیهان تکلیف خودرو با مردم روشن نمیکند
که مطالبات زنان چیست
میلیونرها زن را که به زعم روزنامه کیهان دارای حجاب مناسب نیستند با رکیک ترین الفاظ مورد خطاب قرار می‌دهد استادیوم رفتن آنها را عوام فریبی میخواند
خود آقای شریعتمداری بفرمایند مالیات زنان ایران چیست؟
استدلال روزنامه کیهان درباره عدم استقبال خانمها از تماشای بازی ایران و کامبوج چندان دقیق نیست. اولا این نخستین باری بود که رسما (هرچند به صورت محدود) به خانمها اجازه داده شد که برای تماشای یک بازی فوتبال بلیت تهیه کنند. قطعا بسیاری از خانمهای فوتبال دوست کشورمان به همین دلیل دچار تردید بوده اند و صبر کرده اند که این مسئله به اصطلاح جا بیفتد تا در بازی های آینده برای تماشای مسابقات به استادیوم بروند. دوما همه میدانستند که این بازی، بازی جذابی نخواهد بود. مثلا اگر بازی بین ایران و کره جنوبی یا ژاپن یا بحرین برگزار میشد، بدون شک حتی چند برابر این مقدار بلیت نیز برای خانمها کافی نبود. سوما اصولا بحث بر سر استقبال یا عدم استقبال خانمها از فوتبال نیست، بحث بر سر تیتر عجیب روزنامه کیهان و مقایسه غیرمنصفانه و بی دلیل طیفهای مختلف جامعه است.
کیهان زنانی که به سفر راهیان نور رفتند چند درصد کل زنان جامعه هستند.
واقعا مشکل زنان ایران رفتن به استادیوم است ، هر چند وقت یکبار افکار عمومی را با چنین موضوعاتی مشغول می کنند کاش کمی روی فرهنگمون دلسوزانه کار کنیم.
کیهان کاملا درست می گوید و حرف حق جواب ندارد
کیهان را به حال خودش رها کنید

کیهان نباید و نمیتواند مانعی در مقابل رسالت نسل جوان و سوخته و فراموش شده ایرانی برای پیشرفت باشد .
كيهان ! اب رو بريز اونجايي كه ميسوزه .
اگر یک روزنامه دیگر مشابه همین تیتر روزنامه کیهان را، منتها طبق دیدگاه خود منتشر میکرد و مثلا خانمهای حاضر در استادیوم را روشنفکر و مدرن و باسواد و آن چهل پنجاه نفری را که در مخالفت با حضور خانمها در استادیوم تجمع کرده بودند متحجر و امل معرفی میکرد، عکس العمل روزنامه کیهان چه بود؟ روزنامه کیهان در کل کار بدی نکرده و نظرش را درمورد دو گروه مختلف با سلیقه های مختلف در جامعه ایرانی بیان کرده که قطعا در فضای باز رسانه ای بدون مشکل است. اما مسئله اینجاست که این فضای باز رسانه ای معمولا مختص جریانات خودی است، و در همین فضای باز رسانه ای ایران است که سریالی مانند گاندو ساخته میشود!!!
جناب شریعتمداری آب رو بریزید جایی که میسوزه !!!! یه عمر شما این جمله رو به دیگران گفتید وحالا نوبت خودته که بشنوی !!!!!
مواظب باش دماغت مثل پينوكيو نشه .
حالا از ٩٥٥٠٠ سهم بليط برأي مردان چه تعدادى به فروش رفته
بعد درصدشو حساب كنيد
چند درصد استاديوم را زنان اشغال كرده بودند؟
خیلی جالبه، اونایی که رفتن ورزشگاه رو بازیچه معرفی کرده ،
پس اونایی که میرن عراق چی؟
با سلام واحترام
مطالب روزنامه کیهان عمدتا درمیان مردم طرفداری ندارد. زیرا بیان کننده تفکر گروه خاصی است با حداقل طرفدار مردمی. اگر شک دارید میتوانید نظرسنجی کنید
جناب كيهان ! شما با كدام يك از مطالبات واقعي بانوان اشنا هستيد ؟ اشتباه شما اين است كه استنباط خودتان از حقوق زنان را با مطالبات واقعي انها اشتباه مي گيريد . شما و چند نفر دور و برتان حقوق زن را در مطبخي بودن زنان و زاييدن هاي مكرر و سكوت در برابر چند همسري مي بينيد . اينها حقوق زن نيست .
پاسخ به استدلال عجیب کیهان:
اولا حق اقلیت و اکثریت ندارد، حتی یک خانوم هم اگر دلش خواست باید بتواند از حق خودش استفاده کند ولو بقیه نخواهند، مثل تک طرفدار تیم کامبوج با این که فقط یک نفر بود، اما از حق ورود به ورزشگاه برخوردار بود.
دوما گنجایش ورزشگاه آزادی برای مردان هم هشتاد هزار نفر است، یعنی دو ده هزارم، اما همین ظرفیت هم تکمیل نشد و تنها دو هزار نفر به ورزشگاه رفتن از این موضوع نتیجه بگیریم مردها هم دوست ندارن به ورزشگاه بروند و این مردانی که رفتند فریب خورده بودند و از فردا ورود مردها رو به ورزشگاه ممنوع کنیم؟

سوما بلیت در نظر گرفته شده برای خانوم ها همان ۳۵۰۰ بلیط بود، عده زیادی که بلیت بهشون نرسیده بود، بدون بلیت جلوی ورزشگاه تجمع کردن و مسولین مجبور شدند یک جایگاه دیگر به خانوم ها اختصاص بدهند. بر خلاف تصور کیهان، اگر بلیت بیشتری به خانوم ها اختصاص می یافت، ممکن بود کل ورزشگاه رو هم پر کنند.
كيهان ! شما بگو ١٠ ميليون زن رفتن كربلا !!! مگه كنتور داره ؟
به حسین شریعتمداری بگین یک نفر از یک کشور زمان انتخابات نقش مهمی برای کشورش داره بعد تو داری از درصد صحبت میکنی بس کن این همه بغض و کینه برای چیه آخه
تذکر یک نکته به کیهان ضروری است. وقتی قبول داریم اصولا زنان استقبال چندانی از تماشای مسابقه فوتبال نمی گنند چه دلیلی دارد که ورودشان را برای 40 سال به ورزشگاه ممنوع کرده ایم تا محملی برای معارضان بسازیم ؟؟ آنچه اکنون اتفاق افتاده می توانست سالها قبل اتفاق بیفتد و امروز شاید به صورت طبیعی جز انک شماری از زنان به استادیومها نمی رفتند.
هميشه با خيلي از مطالب كيهان مخالف بودم ولي واقعا در مورد حضور زنان در ورزشگاه درست گفته!
درسته، مگر چند درصد از زنان علاقه مند به تماشاي مسابقات در ورزشگاه هستند؟ واقعا اين مطلب شده ابزار سياسي و سرگرم كردن مردم.
این که به استادیوم نمی رن دلیل بر استنتاج و برداشتی که شما از مساله دارید نیست. اینقدر زدید توی سر این ملت، حتی از تفریح رفتن و لذت بردن هم می ترسند. با زدن فنس توی ورزشگاه سطح شعور ملت رو تا حد حیوان کاهش دادید. هیچ عقل سلیمی به خودش اجازه نمیده وارد چنین فضایی بشه. مردم نه تنها از تفریح رفتن می ترسند، از مطالبه ی حق و حقوق طبیعی خود واهمه دارند.
يعني كيهان خبر نداره كه به خاطر ترس از بعضي اتفاقات بليت فروشي محدود انجام شد . اگه راست ميگي به صورت نامحدود بليت بفروش تا جوابت رو بگيري .
نفتکش ایران باموشک هدف قرارمیگیرد در عکس العمل کاملا طبیعی!!! بورس رکورد ۹۰۰۰ واحدی میزنه !!! باادامه این روند احتمالا تااخرسال شاخص کل ازمرز یک میلیون واحدهم عبورخواهدکرد !!!
سلام
به دوستان کیهانی بگویید مگر مردان چقدر از مسابقه ایران - کامبوج استقبال کرده اند که زنان بخواهند استقبال کنند؟ آیا اگر مسابقه ایران و کره هم باشد به نظر ایشان استقبال این گونه خواهد بود؟ چرا سر خود را در برف فرو برده اید؟
روزی در دادگاهی ، قلم از دست قاضی زمین افتاد ، متهم گفت آقای قاضی : کلنگت افتاد ! قاضی گفت ابله ! این قلم هست نه کلنگ ، متهم گفت هر چه هست با همون وسیله خانه خرابم کردی . حالا این حکایت جناب شریعتمداری کیهانه ، کلنگش رو زمین بذاره مملکت به آرامش میرسه. شک نکنید.
این کیهان که دم از امار و ارقام میزنه اینو جواب بده که از تیراژ بیست هزار عددی که چاپ میکنه و با توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران،ضریب نفوذش چقدر هست و با توجه به اینکه برگشتی ها را جساب نکردیم.بفرماید با توجه به اینکه اگهی هم ندارد هزینه این موسسه چگونه و از کجا تامین میشود و نکته اخر اینکه مقداری از اخبار کیهان گاه گاهی به گوش مردم میرسد بدلیل درج ان اخبار در سایت های خبری است که کمک حال کیهان شده اند وگرنه در بایکوت خبری میماند.دیدی اقای کیهان که میشه مثل خودت استدلال کرد؟!ا
اصلاحات یک دروغ بود . به نظر من افرادی که به نام اصلاحات آمدند و از مردم رای گرفتند و نه اعتقادی به اصلاحات داشتند و نه کاری اصلاحی انجام دادند بهتر است مردانه جلو بیایند و از رای دهندگان عذر خواهی کنند
٣٠٠ ميليون يورو دادي به اضافه صبحانه ، ناهار و شام مجاني ذوق هم مي كني ؟
کیهان جان! نسبت تعداد مردان حاضر در استادیوم به کل جمعیت مردان کشور چند درصد بود؟ چرا مغالطه می‌کنی گرامی؟ چرا همین تعداد -به قول شما- اندک زنان ، اینقدر شما را عصبانی کرده و ترسانده؟
تابناک عزیز! چرا کامنت ها در مورد کیهان را منتشر نمیکنی؟ از چه میترسی؟
تفکرات کیهانی جایگاهی بین عموم مردم نداره. هر کسی آزاده خر جوری دلش میخواد زندگی کنه، مادامی که نوع زندگی و تفکرش به جامعه و مردم اطرافش آسیب نزنه. دوران اجباری بودن در نوع زندگی برای افراد جامعه گذشته
با توجه به نظر کیهان که می گه زنان آزادی خواه کشور درکل 4000هزار نفرند! پیشنهاد می کنم که این 4000 هزار نفر را هم دستگیر کنید و خیال خودتون را راحت کنید. در ورزشگاه ها را هم برای زن ها بازکنید. دیگه کسی نمی ره!
تکلیف بعضی ها در قضاوت معلوم است، چرا عکس آقایان حاضر در استادیوم را نیانداختند؟! خب معلوم است این بازی که از اهمیت خاصی برخوردار نبوده اینهمه خانوم رفته اند، وای به حال دربی آن روز خبرنگارتان را بفرستید، آقای کیهان!
در متنهای کیهان، عصبانی مزاجی ، تند خویی وتهمت زدن به هرکسی که مخاطبشان باشد به وفور پیدا می شود . جالبه که اینها خود را یک مسلمان شیعه علی می دانند .
چرا کیهان جمعیت کل زنان کشور را در نظر گرفته؟!... تهران 8 میلیون جمعیت دارد، 4 میلیون نفر خانم ها ، 2 میلیون نفر بالای 18 سال فرض کنیم و 1 میلیون نفر علاقمند به فوتبال. حالا حساب کند چند درصد در ورزشگاه حاضر شدند! ..
نگران نباشید امروز دیگه کسی کیهان نمیخونه
روزنامه کیهان وظیفۀ ذاتی خودت را انجام بده. به جای اینکه روزنامه نگاری کنی داری نسخه می پیچی؟ جمهوریت و دموکراسی باید تضمین کننده حقوق اقلیت (حتی یک نفری) باشند نه تحمیل علایق اکثریت به اقلیت. این را می فهمی یا نه؟ آماری هم که تو می دهی من خواننده نمی پذیرم چون واقعیت جامعه را ما هر روز داریم می بینم. آنچه که تو می گویی واقعیت جامعۀ ایرانی نیست بلکه آنچیزی است که تو دوست داری باشد.
دو قطبی که تنها کمی خوب است. ملت برای رشد فرهنگی و ذهنی و تضارب آراء باید چند قطبی باشد و فقط در پرستش خداوند عالم یک قطب داشته باشد. یک قطبی در زندگی اجتماعی را نمی فهمم. لطفا یکی توضیح بدهد.
از آقای کیهان باید پرسید آیا شما وکیل وصی کل مردم ایران هستید؟ یکی می خواهد از جبهه ها بازدید کند یکی هم می خواهد به ورزشگاه برود. شما این وسط چه کاره اید؟ شما نمی توانید برای مردم تعیین تکلیف کنید به کجا بروند و به کجا نروند. مگر اختیار همه ی مردم ایران دست آقای کیهان است؟
کیهان اومد ابروش درست کنه زد چشش هم کور کرد آخه این چه ادبیات و منطقیه کیهان
كسانيكه رفتند كربلا مخالف رفتن به استاديوم نيستند و همچنين كسانيكه به استاديوم رفتند مخالف رفتن به كربلا نيستند .اين حرفها فقط دكان و كاسبي برخي افراد سود جو بيش نيست .هر چيزي كه باعث ظلم و بي عدالتي به انسان و انسانيت شود خطا خواهد بود . اربعين و ورزش خواهان عدالت و دوستي براي تمام انسانها در طول تاريخ خواهند بود .
به نظر من كيهان توضيح نميداد سنگين تر بود
كيهان را در يك عبارت ميشه اين روزها تعبير كرد
"دشمن مردم "
هزاران احسنت به کیهان و هزاران رحمت و برکت و خیر نصیبشان باد .
حتی با فرض اینکه تعداد خانم های علاقمند به تماشای مسابقات کمتر از این تعداد باشد که بازی اخیر رو رفتن و دیدند دلیلی برای نتیجه گیری که این همه قیل و قال و سیاسی کردن بخاطر این اندک نفرات بوده نیست.
اگر مشکلی هست در سیستم ورزشی و محیط های همگانی بایدجست و اصلاح کرد. منع خانم ها که بقول کیهان 50% جمعیت کشور رو تشکیل میدهند راه بجایی نمیبرد.
کیهان ديگه حتی به دردشیشه پاک کردن هم نميخوره
کیفیت کاغذهاش آمده پایین
كيهان نقش خودش رو در جهت نفاق به خوبي داره ايفا مي كنه . ولي به كوري چشمش ملت ايران فريب او را نخواهند خورد . ملت ايران در جهت دموكراسي حركت مي كنند و هيچ عاملي جلودار انها نخواهد بود .
چرا کیهان را توقیف نمی‌کنند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
خب معلومه چرا توقیف نمیشه؟ چه کسی میخواد توقیفش کنه؟؟
هدف امام حسین دقیقا مبارزه با تندروها ومنحرفینی مانند کیهان بود
امروز رادیو اعلام کرد 2 میلیون رفتن کربلا.حالا چجوری 1/5 میلیون زن بودن!!!!
آیا کیهان نویسان خودشان به راهپیمایی اربعین رفته اند؟
آقای کیهان اولا باری ناجوانمردانه دیدن ندارد ثانیا مگر مردان چقدر به ورزشگاه رفته بودند. سایت فروش بلیط را برای خانمها سریع بستند. اگر کل ورزشگاه پر از زن و مرد شود باز درصد کمی از مردم ایران است واین چه مقیاسی است که شما می کنید
میدونید ؟ کیهان هر چی بگه حتی اگر راست باشه هیچ کس باور نمی کنه ، دومن ببینید تو این متن چقدر توهین !! والا غیر مسلمونا هم اینطوری مطلب نمی نویسن !
روزنامه کیهان مدعیست که تعداد صندلی های زنان 4600 عدد بوده که معلوم نیست این عدد را از کدام منبع به دست آورده است.
در این مسابقه فوتبال 2500 نفر مرد بیشتر حضور نداشتند و با استدلال کیهان باید علاقه ایرانیها را به فوتبال زیر سوال برد چرا که از حدود 80 هزار صندلی که برای مردان ذخیره شده بود تنها 2500 عدد (کمتر از یک درصد جمعیت ایران) نسبت به خرید یکی از این صندلی ها ابراز علاقه کرده بودند.
کیهان و هوادارانش اگر راست می گویند این فرصت را با 50 درصد صندلی های استادیوم، در بازی استقلال و پرسپولیس (نماد فوتبال دوستی ایرانیان) در اختیار زنان قرار دهند
روزنامه کیهان عزیز شما اینقدر قشنگ آمار سازی می کنید و بر مبنای آن به نتیجه گیری می رسید بهتر است به تیراژ روزنامه خود هم نگاه کنید تا متوجه بشید چقدر مخاطب همفکر دارید! التماس تفکر...
كلاً غير قابل انتشار
این که عذر بدتر از گناهه. مثلا اگر در یک راهپیمایی که برای ایران حساسیت داره ، یک میلیون نفر شرکت کنند. این یعنی عدم مشروعیت این راهپیمایی؟ چون میزان شرکت 1 به هشتاد و 3 هست.
شما اگر مطالب كيهان را منتشر نكنيدديگر كسي ديگر از دكه ها كيهان نميخرد
حرف بد زدن و نسبت صفات زشت به دختران ایرانی جرم ندارد که آقای شریعت مداری فقط با دشنام مخالفانش را هدف قرار می دهد و قوه قضاییه پیگیر دشنام های این آقا و توهین هاش نیست
کیهان حیف از خاک
شریعتمداری چرا خودت نرفتی راهپیمایی اربعین؟ چند روزی مملکت از دست تو آرام باشد
به روزنامه کیهان، این روزنامه از دو واژه ی آزادی و آزادگی استفاده کرده است که این واژگان نیازمند تعریف هستند. آیا دختری که به سفر اربعین می رود فردی آزاده است و دختری که به تماشای فوتبال برود فردی فریب خورده؟ آیا این فرمول فقط در خصوص زنان صادق است یا مردان را هم شامل می شود و هر مردی هم که به تماشای فوتبال برود یا حتی در خانه وقتش را صرف تماشای فوتبال کند فردی فریب خورده است؟ در خصوص سایر ورزشها این فرمول چگونه است مثلا کسی به تماشای کشتی برود و یا سایر ورزشها...
الان و در روزهای کنونی این امکان وجود داشته که افراد بین این دو گزینه (تماشای فوتبال و پیاده روی اربعین) یا برنامه ریزی برای حضور در هر دو، برنامه ریزی کنند اما برای بازیهای بعدی فوتبال حضور زنان در استادیوم را با چه میخواهید مقایسه کنید؟ کلا زنها باید خانه بنشینند و سالی یکبار منتظر محرم و عاشورا و اربعین باشند تا اجازه پیدا کنند کاری انجام دهند که هم خدا راضی باشد هم خودشان و هم روزنامه کیهان؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی