بازدید 10402

مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا

کد خبر: ۹۲۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 12 October 2019

کانادا کشوری قدرتمند در رابطه با آموزش و پرورش نیروی جوان است. دانشگاه های کشور کانادا از نظر جایگاه علمی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند و همین مسئله تحصیل در کانادا را به یک روش مهاجرتی رایج تبدیل کرده است. مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا دارای شرایط نسبتا متفاوتی از کشورهای مطرح اروپایی است و محدودیت های سنی برای اخذ پذیرش و همچنین دریافت ویزای تحصیلی این کشور در نظر گرفته شده است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانش آموزان باید در سال آخر دوره دبیرستان اقدامات اولیه مهاجرت را انجام دهند تا بتوانند در زمان مناسب خود را به کشور کانادا برسانند. حداکثر سن برای اخذ پذیرش تحصیلی برای دوره کارشناسی ارشد در کشور کانادا، 30 سال است.

به گزارش «تابناک»، هزینه های تحصیل در کشور کانادا نیز به مراتب بیشتر از کشورهای اروپایی است و می توان به این نکته اشاره داشت که هر فرد برای نام نویسی در یک دوره تحصیلی در دانشگاه های کشور کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید حداقل انتظار پرداخت 20000 دلار کانادا به عنوان شهریه خود را داشته باشد. علاوه بر این مبلغ که هر فرد موظف به پرداخت آن است، هزینه هایی نظیر بیمه، هزینه های اضافه تحصیل و همچنین هزینه های زندگی از جمله هزینه هایی است که هر فرد در طول یک سال باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند. انتظار می رود که این مبلغ در طول یک سال، حدود 15000 دلار کانادا باشد.

از دیگر شرایطی که باید در مسیر مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا به آن توجه داشت، معدل دوره قبل تحصیلی است. دانشگاه ها و مدارس کشور کانادا که از نظر علمی در شرایط خوبی قرار دارند، نسبت به این مسئله حساسیت ویژه ای نشان می دهند. دانشجویان همچنین باید توانایی اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی را از طریق آزمون های مشخص شده بین المللی داشته باشند.

یکی از پر مخاطب ترین رشته های موجود برای تحصیل در این کشور، تحصیل پزشکی در کانادا است. سالیانه جمعیت قابل توجهی از سراسر دنیا برای اخذ پذیرش خود از دانشگاه های پزشکی این کشور اقدام می کنند. در 6 دانشگاه کشور کانادا در جمع 100 دانشگاه معتبر آموزش پزشکی جهان قرار دارند و همین مسئله نشان دهنده اهمیت تحصیل انواع رشته های پزشکی در این کشور است. متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور کانادا باید پیش از ورود به دانشگاه های این کشور در باید در دوره های آموزشی علوم پایه و علوم انسانی شرکت کنند و این دوره ها ممکن است از 1 تا 3 سال به طول بیانجامد و پس از گذشت از این مرحله است که امکان شروع دوره های آموزش پزشکی برای دانشجویان فراهم می شود.

پیش از شروع دوره تحصیلی در کشور کانادا، متقاضیان موظفند تا در آزمون MCAT شرکت کنند و نمره قبولی این آزمون را بدست آورند. این آزمون به صورت سراسری برگزار می شود و شامل 4 بخش اصلی است که عبارتند از اصول بیولوژی و بیوشیمی سیستم های زنده، اصول شیمی و فیزیک سیستم های بیولوژی، اصول روانی، اجتماعی و بیولوژی رفتار و تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال. در صورت قبولی در آزمون ابتدایی و اخذ پذیرش، دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر به تحصیل خود در کشور کانادا ادامه دهند چرا که مدرک پزشکی صادر شده از کشور کانادا دارای اعتبار بسیار بالایی است و با یک معادلسازی ساده، امکان کار در بسیاری از کشورهای جهان نیز برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در کانادا فراهم می شود.

کار در کانادا نیز به عنوان یک مشغله فکری برای بسیاری از دانشجویان شاغل در این کشور شناخته می شود. بسیاری از افراد نگران این مسئله هستند که آیا پس از پایان دوره تحصیل خود در کشور کانادا می توانند شغل مناسبی در این کشور برای خود بیابند یا خیر. پاسخ به این پرسش نیز در گرو مسائل مختلفی است که باید به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گیرد. به طور معمول با توجه به این که کشور کانادا یک کشور مهاجر پذیر است، باید به این نکته نیز اشاره داشت که در بخش های مختلف این کشور، نیاز به  نیروی کار احساس می شود. نیروی کار متخصص و آموزش دیده در خاک این کشور بدون شک در اولویت استخدام قرار دارد.

دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا بر اساس قانون، تعدادی از اقوام خویش را همراه خود به کانادا ببرند. اگرچه خود شخص دانشجو با محدودیت برای کار در این کشور همراه است اما باید به این نکته اشاره داشته باشیم که همراه این فرد دانشجو قادر خواهد بود تا به صورت تمام وقت در کشور کانادا کار کند و از همین طریق بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود و فرد محصل را تامین کند. البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که درآمد فرد قطعا پوشش دهنده هزینه های تحصیلی در این کشور نخواهد بود.

همه شهروندان خارجی که تمایل به مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند، باید در یک سیستم امتیاز بندی مشخص شرکت کنند و در صورت کسب امتیازات کافی می توانند برای دریافت ویزای کاری کشور کانادا امیدوار باشند. فراهم آوردن فرصت مهاجرت به کشور کانادا از طرق قانونی یکی از مجموعه خدماتی است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به انجام دادن آن هستند. شرایط مهاجرت به کشور کانادا با بسیاری از کشورهای اروپایی هم رده با این کشور متفاوت است و افراد پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت به این کشور، به منظور صرفه جویی در هزینه و وقت خود، بهتر است از اطلاعات بروز شده و دقیق بهرمند شده و تصمیمی درست اتخاذ کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل