بازدید 4127
۱

دستور نمکی برای تجهیز دانشگاه‌ها به نمازخانه

کد خبر: ۹۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 12 October 2019

دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به «ایجاد و تجهیز نمازخانه­ در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و خوابگاه‌های دانشجویی فاقد نمازخانه» شدند.

به گزارش مفدا، بنابر درخواست دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با دستور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به «ایجاد و تجهیز نمازخانه­ در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و خوابگاه‌های دانشجویی فاقد نمازخانه» شدند.

در پی درخواست معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مبنی بر «ایجاد و تجهیز نمازخانه­ در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و خوابگاه‌های دانشجویی فاقد نمازخانه»، وزیر بهداشت در طی نامه‌ای از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خواست تا در این خصوص اقدام لازم صورت پذیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی کشور و سرپرست امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد فضاهایی مناسب جهت نمازخانه‌ در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و خوابگاه‌های دانشجویی ایجاد کنند.

بنابر این دستور دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند فضای مناسبی جهت جانمایی نمازخانه، در مرحله طراحی نقشه‌­ها و ساخت ساختمان­‌های تحت پوشش را در دستور کار قرار دهند.

همچنین در خصوص ساختمان‌­های موجود، در صورتی که به دلایل مختلف، تغییر کاربری در نمازخانه‌های بیمارستان­ها، خوابگاه‌­های دانشجویی و... انجام شده است و یا فضاهای موجودی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، نسبت به استفاده مجدد از فضا تحت عنوان نمازخانه و نیز بهبود کیفیت فضاهای موجود اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حالا دقیقا تخصص جناب دکتر نمکی مشخص شد
اخر برادر من بیمارستانی که تجهیزات پزشکی نداره ناقصه نه بیمارستانی که نمازخانه نداره
یک اتاق با چند تخت برای بیمارستان واجب تره یا با یه نماز خانه که معمولا خوابگاهه؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی