بازدید 1892

سخنرانی پامپئو درباره آزادی مذهبی در جهان

وزیر خارجه آمریکا نسبت به آزادی‌های مذهبی در سراسر جهان هشدار داد؛ موضوعی که با استقبال گرمی در ایالت تنسی روبه رو شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 12 October 2019

وزیر خارجه آمریکا نسبت به آزادی‌های مذهبی در سراسر جهان هشدار داد؛ موضوعی که با استقبال گرمی در ایالت تنسی روبه رو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پامپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در جریان سخنرانی روز جمعه در جمع یک گروه مسیحی در نشویل، مرکز ایالت تنسی گفت: ۸۰ درصد مردم جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که از آزادی مذهبی محرومند. این موضوع مطلوبی نیست که مرتبا مطرح شود اما جهان باید به این حقیقت تلخ گوش دهد.

پامپئو این اظهارات را درست در همان روزی مطرح کرد که قرار بود یکی از نمایندگان سابق آمریکا در امور اوکراین در چهارچوب تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شهادت دهد.

پامپئو در جریان سخنرانی خود مستقیما به موضوع تحقیقات استیضاح ترامپ اشاره نکرد اما به شوخی گفت: بسیار عالی است که خارج از واشنگتن هستم.

پامپئو همچنین به عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در شمال سوریه که روز چهارشنبه تحت عنوان عملیات "چشمه صلح" آغاز شد، اشاره‌ای نکرد.

نشویل بیشترین جمعیت کرد در آمریکا را دارد و تصمیم اخیر ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه که کردها را در برابر حمله ترکیه بسیار آسیب‌پذیر کرد، اعتراضاتی را در بین کردها در شهرهای مختلف از جمله نشویل به همراه داشت.

در همین حال چند ساعت پس از سخنرانی پامپئو، صدها کرد و طرفداران‌شان در مقابل یکی از دادگاه‌ها در نشویل دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار صلح شدند. در نشویل حدود ۱۵ هزار تبعه کرد ساکن هستند.

پامپئو در این سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای خود به چین به خاطر بازداشت مسلمانان اویغور در کمپ‌های آموزشی اشاره کرده و گفت: دولت واشنگتن محدودیت‌های صدور ویزا علیه مقامات چینی که مسئول نقض حقوق بشر هستند اعمال کرده و شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی را از تامین تجهیزات برای پکن که مقامات چینی را قادر به نقض حقوق بشر می‌سازد، منع کرده است.

وی افزود: البته اقدامات بسیار دیگری نیز وجود دارد که جهانیان باید انجام دهند.

این در حالی است که منتقدان اخیرا دولت واشنگتن را به گزینشی رفتار کردن در برابر دفاع از آزادی مذهبی متهم کرده‌اند؛ چرا که دولت ترامپ ورود مسلمانان به آمریکا را محدود کرده اما نقض حقوق بشر در عربستان سعودی را تحمل می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار