بازدید 5490

اردوغان: برادران کُرد هدف عملیات ما در سوریه نیستند

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد کُرد‌ها هدف عملیات نظامی این کشور در شمال شرقی سوریه نیستند.
کد خبر: ۹۲۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸ 11 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد کُرد‌های ساکن شمال شرقی سوریه هدف عملیات ارتش ترکیه در این منطقه نیستند و نظامیان ترکیه‌ای برای مقابله با تروریست‌ها وارد خاک سوریه شده‌اند.

اردوغان که نظامیان کشورش از روز چهارشنبه عملیات خود را در مناطق شمال شرقی سوریه آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: «کُرد‌ها برادران ما هستند و این عملیات علیه آن‌ها انجام نمی‌شود، بلکه سازمان‌های تروریستی هدف عملیات هستند.»

وی در ادامه گفت: «ما قصد جاه‌طلبی در کشور‌های همسایه نداریم و به حفظ تمامیت ارضی آن‌ها علاقه‌مندیم، به‌شرطی که هیچ‌کس [از داخل این کشورها]امنیت و ثبات ما را هدف قرار ندهد.»

اردوغان سپس به انتقاد از استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی پرداخت و تصریح کرد: «غرب درباره گروه‌های تروریستی که امنیت ترکیه را به خطر می‌اندازند، استاندارد‌های دوگانه‌ای را در پیش گرفته است. ما عملیات خود در شرق فرات را متوقف نخواهیم کرد و مهم نیست که دیگران چه می‌گویند. ما از همه دوستانمان انتظار حمایت داریم.»

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه نیز به کشور‌های اروپایی هشدار داده بود که در صورت ادامه پیدا کردن انتقادات آن‌ها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه -که تعداد آن‌ها ۳.۶ میلیون نفر برآورد می‌شود- را راهی اروپا خواهد کرد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های زیادی را در بین کشور‌های منطقه و دیگر کشور‌های جهان از جمله کشور‌های اروپایی به دنبال داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر