بازدید 13754
فوری:

آغاز تهاجم نظامی ترکیه به سوریه با دستور اردوغان/ آمادگی کردها برای مقابله با ارتش ترکیه

اردوغان همچنین در پیام توییتری دیگری نوشت: «عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد کرد و به ایجاد یک منطقه امن منجر می‌شود و بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان تسهیل می‌شود. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ خواهیم کرد و جوامع محلی را از دست تروریست‌ها آزاد خواهیم کرد.»
کد خبر: ۹۲۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 09 October 2019

ساعتی پیش «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در صفحه توئیتر خود از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش تابناک، آغاز عملیات نظامی ترکیه چند روز بعد از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه آغاز عملیات نظامی ارتش کشورش در شمال سوریه و علیه نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق را با هدف ایجاد "منطقه‌ای امن" اعلام کرد. اردوغان هدف از این عملیات را نابودی تهدید تروریسم خوانده است.

شبکه «سی‌ان‌ان‌ تُرک» در خبری فوری گزارش داد که دولت ترکیه سفیر واشنگتن در آنکارا را در جریان آغاز عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه قرار داده است.

بعد از انتشار این خبر، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که سفرای هر پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در آنکارا را احضار کرده و آنها را در جریان جزئیات عملیات جدید در سوریه قرار داده است.

همزمان نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" نیز ضمن تایید این حمله اعلام کردند، جنگنده‌های ترکیه حملات هوایی را در شمال سوریه آغاز کردند. در همین راستا، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند، این عملیات با حمله هوایی به شهر راس العین آغاز شد و پس از آن عملیات توپخانه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

ارتش ترکیه تهاجم خود به شمال سوریه را با همراهی نیروهای شورشی سوری موسوم به "ارتش آزاد" سوریه که از حمایت آنکارا برخوردارند، آغاز کرده است.

آغاز تهاجم نظامی ترکیه به سوریه با دستور اردوغان

خبرنگار المیادین گزارش داد، ارتش ترکیه انبارهای سلاح وابسته به یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، کردها از واشنگتن خواستند با ایجاد "منطقه پرواز ممنوع "در شمال شرق سوریه به حملات ترکیه پایان دهد.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای ترکیه از احضار سفیر آمریکا در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه جهت ارائه توضیحاتی پیرامون حمله نظامی در سوریه خبر دادند.

اوایل امروز اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کرده و درباره اهمیت تضمین اتحاد و تمامیت ارضی سوریه و احترام به حاکمیت ملی آن توافق کردند. اردوغان در پیامی توییتری هدف از این عملیات را مقابله با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و داعش اعلام کرده است.

پوتین در این تماس تلفنی اردوغان را به عدم آسیب واردن کردن به روند صلح سوریه ترغیب کرد. وی هرگونه حمله نظامی به سوریه را تجاوز به حاکمیت این کشور خواند.

در پیام اردوغان آمده است: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه عملیات چشمه صلح علیه سازمان‌های تروریستی پ‌ک‌ک-ی‌پ‌گ و داعش را در شمال سوریه آغاز کرده است. هدف ما نابودی این مجرای تروریستی است که تلاش دارند در مرز جنوبی ما تشکیل شوند و همچنین برقراری صلح و ثبات در این منطقه است.»

آغاز تهاجم نظامی ترکیه به سوریه با دستور اردوغان/ آمادگی کردها برای مقابله با ارتش ترکیه

اردوغان همچنین در پیام توییتری دیگری نوشت: «عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد کرد و به ایجاد یک منطقه امن منجر می‌شود و بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان تسهیل می‌شود. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ خواهیم کرد و جوامع محلی را از دست تروریست‌ها آزاد خواهیم کرد.»

براساس بیانیه سرویس مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک، حملات هوایی هواپیماهای ترکیه در مناطق غیر نظامی است که این موجب ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان محلی شده است.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آغاز عملیات در شمال سوریه، مدعی شد: «این عملیات تحت قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم انجام می‌شود».

چاووش‌اوغلو چهار دستاوردی را که قرار است این عملیات داشته باشد، به شرح ذیل بیان کرد:

  1. منطقه شرق فرات از شبه‌نظامیان کُرد پاکسازی می‌شود.
  2. امنیت مرزی و تمامیت ارضی سوریه تضمین می‌شود.
  3. آواره‌های سوری می‌توانند با ایمنی به خانه‌هایشان بازگردند.
  4. صلح و امنیت در منطقه برقرار می‌شود.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که سفرای هر پنج عضو دائم شورای امنیت در آنکارا را احضار کرده و آنها را در جریان جزئیات عملیات جدید در سوریه قرار داده است.

تحرکات نیروهای قسد برای مقابله با حمله ترکیه

این در حالی است که منابع سوری از ورود کامیون های حامل سلاح و جعبه های مهمات نیروهای قسد به محله العبره در شهر راس العین در مرز سوریه با ترکیه در حومه شمال غربی حسکه خبر دادند. این منابع همچنین از ارسال تجهیزات نظامی از سوی نیروهای قسد به روستای حمام الترکمان در حومه شمالی الرقه نیز خبر دادند.

منابع سوری اعلام کردند که نیروهای قسد مواضع خود را در شهرهای تل ابیض و راس العین در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه تقویت کرده اند و تجهیزات نظامی سنگین و نیروهای زیادی برای مقابله باترکیه در این دو شهر مستقر کرده اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۳۹
ترکیه یک جراحی خوب قبل از ابتلا به مرض را داره انجام میده. مطمئنا این گروهک های تروریستی در آینده آفت کشورهای اطراف خواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
ترکیه فقط مواظب باشه موقع جراحی به دست و بالش آسیب نرسونه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
و اینم انتقام سلطان اردوعان برای شکست فرزندان داعشیش
مرگ بر اردوغان مرگ بر نژاد پرستی
ترامپ احمق با این تصمیم بزدلانه ثابت کرد اصلا قابل اعتماد نیست و هیچ چیزی حتی جون انسان های بیگناه براش در برابر پول ارزشی نداره و البته غیر از این هم انتظاری از یک پولدار قمارباز نمیشه داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
این مردک ترامپ در حد نام آمریکا نیست.
امیدوارم رجب احمق سیلی سختی بخوره
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
آغا رجب خیلی زرنگ تر از اینهاست که فکرش رو بکنی.سیلی نخواهد خورد.
آوارگان سوری به کدام خانه برگردند. روی خونه یکی دیگه نمیشه خونه ساخت. اکثر این اورگان مدنظر سلطان وهابی هستند و با آواره کردن کردها می خواهند دموگرافی این مناطق رو عوض کنن ‌
در عفربن هم قرار بود ترکیه رو شکست بدهند ولی فرار کردند
عملیات از الان شکست خورده بدانید
این خط و این نشون
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
نه بابا راست میگی؟؟؟ پسر تو از کجا میدونی ؟؟؟ علم غیب داری؟؟؟
باز یه عده راه افتادن یه عده دیگه رو بکشن تمومی نداره حماقت ادما
جنگ جهانی سوم آغاز شد
دخالت های خودسرانه دولت متجاوز ترکیه در کشور سوریه، به بهانه مقابله با تروریسم ( در واقع به دنبال تشکیل امپراطوری عثمانی جدید) نشان می دهد جز ویرانی و بدبختی، چیزی برای مردم آن کشور به ارمغان نیاورده است. تا الان بزرگترین بازنده تحولات سوریه بوده و از این تجاوز آخر هم دستاوردی نخواهد داشت.
این عملیات من رو یاد نسل کشی ارامنه در اناطولی میندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
اون موقع هم تقصیر خود ارامنه بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
کشتار مردم ارومیه صد و اندی سال قبل کشتارخوجالی و قره باغ حدود بیست و پنج سال قبل باز هم توسط ارمنی ها و کشتار مردم غرب ایران توسط پژاک و کومله ... اینها یادت نیست
خدا پشت پناهتان باشد
به امید هلاکت آخرین تروریست پ ک ک
شرم بر هواداران تروریسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
مردم عادی و همه ی ساکنان اونجا که تروریست نیستن.
فکر کردی کل مردم اونجا عضو پ ک ک هستن؟!
ای دشمن ترسو تو اگه نامرد نبودی اون تانکها توپخانه ها و هواببماهاتو کنار میذاشتی و همسان با کمیت و کیفت تجهیزات نیروهای کورد جلو میامدی اونوقت میدیدیم عاقبتش رو/ ولی تو نامردی همچنان که اعقابت هم در طول تاریخ همیشه نامرد بودن وقتی که پانصد سال پیش در جنگ چالدران که نیروهای ایران فقط شمشیر داشتند شما ناجوانمرد بودید و با تفنگ و توپ امدید جلو ولی در عین حال بازم تلفات سنگینی نصیبتان شد / اینجا هم متحمل شکست مییشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
این ترکیه اگر این سلاح های آمریکایی رو ازش بگیرن خودش یک کلاشنیکف هم نداره.
اردوغان ترکیه وارد باتلاقی شبیه ویتنام کرد که برای آن راه خروجی ندارند . بیچاره مردم ترکیه . حالا مناطق کردنشین ترکیه هما نا امن خواهد شد .
در قرن 21 هم هنوز قذرت های بزرگ کشور های ضعیف را اشغال میکنند . شاید اردوغان خود را باپوتین مقایسه میکند. اگر پوتین کریمه را اشغال کرد از بافت جمعیتی کریمه خبر داشت و با اعتراض بزرگی از طرف مردم کریمه روبرو نشد. اما اردغان میتواند با مخالفت میلیونها کرد حتی مخالفت کردهای ترکیه مقابله کند. کردهای سوریه که مدتها توسط داعش مورد تجاوز و قتل عام قرار گرفتند چیزی برای از دست ندارند و تا اخرین نفس با اردوغان میجنگند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
ترکیه در دهه ۷۰ تونست قبرس رو اشغال کنه
از آنجائیکه بیشتر کرد های مسلح در سوریه اعضای پ ک ک هستند تصاویر عبدالله اوجالان رو در همه جا بر در و دیوار زدن و بیشتر شهرهای عرب نشین رو به تصرف خود درآورده اند جنایات زیادی بر علیه مردم عرب انجام دادند. هدفشان هم ایجاد کردستان بزرگ پس به ترکیه حق بدین که برا میلیونها آواره سوری جا پیدا کنه و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
ترکیه به جای تجاوز به خاک سوریه و کشتن نردم میتونست با دولت مرکزی سوریه وارد مذاکره بشه و امنیت خودش رو تامین کنه.
تابناک جو نده تروریست با کرد فرق دارد کردها مردمانی ساده و بامحبت هستند اما تروریسم در هرجایی و به هر شکلی محکوم هست و باید باهاش قاطعانه برخورد بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
من فارسم،کرد ها یکی از اصیل ترین نژادهای ایرانی هستن و مردمانی قابل احترام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
اردوغان حامی اصلی تروریست های داعش و جبهه نصرت و احرار شام است و دستش به
خون هزاران سوری بی گناه آلوده است
اردوغان که نقش صدام ترکیه را بر عهده گرفته بدجور افسار پاره کرده. خدا به داد مردم مظلوم سوریه برسد.
همپیمانان رجب تروریستهای ارتش آزاد و النصره و داعش هستند.انشالله که عاقبت صدام در انتظار اردوغان خواهد بود چون دستش به خون مردم سوریه آلوده ست
اردوغان آنچه کرد تروریسته محو و قلع و قمع میکنه
خوبه، ان شاالله همدیگه را نابود کنند و هم ترکیه و هم کردهای سوری از بین بروند
نیروهای به اصطلاح دموکراتیک کرد! در روستای حمام الترکمان چه میکنند؟! عربها و ترکمان های سوری را فراری داده و دست به پاکسازی قومی و حتی ایدئولوژی زده اند. حتی کردهایی که با تفکرات پ ک ک همسو نیستند را فراری داده اند
چراغ سبزآمریکابه ترکیه ،،بسیارشبیه چراغ سبزبه صدام درحمله به کویت هست،،‌،اردوغان ترکیه راخاکسترخواهدکرد،،،دوران تجاوزدیگرگذشته است
جا دارد ک ایران ،ترکیه را سرجاش بنشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
این دولت ما لطیف تر از این حرفاست.
بعد از اخراج داعش از مناطق شمال شرقی سوریه کردها جایگزین اجججححعراب و ترکمن ها شدند و پاکسازی قومی در این مناطق توسط کردها رخ داده است در واقع این حق چهار میلیون آواره سوری است که به وطن خود برگردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل