بازدید 5214
۵

هاشمی: برج میلاد همیشه هووی مترو بود

کد خبر: ۹۲۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 09 October 2019
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برج میلاد همیشه هووی مترو بود گفت: ما هر وقت می‌خواستیم پول برای ساخت مترو بگیریم، داشتند برج میلاد می‌ساختند و پول نمی‌دادند.

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی در سامانه «تهران من» گفت: امروز نیز بلیت بازدید از برج میلاد و بلیت مترو در این سامانه در کنار هم فروخته می‌شود.

همزمان با هفته تهران، سه سرویس هوشمند شهرسازی با امکان سرویس استعلام طرح تفصیلی، استعلام آخرین وضعیت پرونده شهرسازی و سرویس نمایش اطلاعات شهرسازی در سامانه "تهران من" شهرداری پایتخت با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهرسازی شهرداری تهران رونمایی شد.

هوشمندسازی باید از حقوق عمومی شهروندان دفاع و از رانت جلوگیری کند

وی در ادامه با اشاره به مزایای این سامانه (سرویس هوشمند سازی شهری) اظهار داشت: هوشمندسازی‌ها باید بتواند از حقوق مردم دفاع کند و راه حلی واقعی برای حل مشکلات آنان به همراه داشته باشد.

هاشمی افزود: در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات رانت ایجاد می‌کند و هوشمند سازی باید از این موضوع جلوگیری کند.
وی با اشاره به امکان نفوذ به این سامانه‌ها و ضرورت ایجاد امنیت آن، گفت: اگر سیستم ما از اینگونه نفوذ‌ها داشته باشد، باید مراقب باشیم.

رییس شورای شهر بر اتصال این سامانه‌ها به سیستم کنترلی و دریافت عوارض تاکید کرد و گفت: باید از طریق این سیستم بتوانیم گزارش بگیریم و به گونه‌ای باشد که تمام ساخت و ساز‌های شهر به صورت مشخص در اختیار قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه در کل کشور در سال ۹۷، ۱۱۰ هزار پروانه ساختمانی صادر شد که این عدد در تهران ۱۱ هزار پروانه بوده است ادامه داد: متوسط صدور پروانه بر اساس آمار ۳۴۰ روز است و این سامانه‌ها برای کمک به مردم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مردم باید تمام استعلام‌ها را خودشان بگیرند، گفت: برای راحتی مردم باید این سامانه به بقیه مراکز برای دریافت استعلام متصل شود تا روند دریافت آن برای مردم کاهش یابد.

هاشمی افزود: خواسته ام این است که مشکلاتی که مردم با کل دستگاه‌های اجرایی برای دریافت استعلام دارند، با اتصال به این سامانه و دریافت پاسخ، رفع شود.

دریافت پایان کار مردم را زجر می‌دهد

هاشمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسأله پایان کار نکته‌ای که در شهرسازی مردم را زجر می‌دهد.

وی گفت:: وقتی از شهرداری می‌پرسیم چند روزه پایان کار می‌دهید می‌گویند ۱۴ روز، اما مردم دو سال می‌دوند تا پایان کار بگیرند.

هاشمی ادامه داد: اتفاقی که در این سامانه افتاده است این است که کار‌هایی که قبلاً بطور دستی شهرداری انجام می‌داد، امروز مردم خودشان انجام می‌دهند.

وی گفت: البته این سامانه دسترسی به اطلاعات را آسان می‌کند، اما ابهامی که دارد این است که این اطلاعات ممکن است مورد سوء استفاده برخی افراد قرار گیرند.

هوشمندسازی باید درآمد هم ایجاد کند

وی با اشاره به پرونده‌های ماده صد گفت: گفته میشود که ۷۰ هزار پرونده داریم و برخی منتظر هستند که هزینه‌های آن را بدهند.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد درآمد سه تا چهار هزار میلیاردی برای شهر به دست می‌آید.

هاشمی ادامه داد: هوشمندی که ایجاد می‌کنیم باید درآمد هم داشته باشد که مشکل پروژه‌های عمرانی را هم رفع کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
پس شما ته دل خودتو گفتی که چرا از برج میلاد کینه دارید واقعا کشور ما برا ساس سلایق اشخاص اداره می شود تا قانون
معلوم نیست جدیدا چرا به برج میلاد گیر میدن احتمالا جای دیگه ای داره کاری صورت میگیره این یه جور پوششه
ماده 100 معناش اینه که شما خلاف کن در عوض جریمه و پول بده مشکل حل میشه.
الان برج ميلاد رو بايد خراب كنيم؟
هوو... آها فهميديم ايشان به حسادت زن هاي هوودار مبتلا شدن
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره و بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل