بازدید 6477

چرا تیم امید ایران، ناامیدترین تیم جهان است

مهدی ملکی*
کد خبر: ۹۲۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 09 October 2019

صحبت‌های حمید استیلی، فرهاد مجیدی و اکبر محمدی در برنامه دوشنبه شب «فوتبال برتر» را دیدید و شنیدید؟ اگر نه، حتماً سری به آرشیو شبکه ۳ یا کانال‌های خبری فعال در فضای مجازی بزنید، این بخش از برنامه را دانلود کنید و ببینید. تک تک جملات این افراد همانند تکه‌های یک پازل است که با کنار هم قرار دادن آنها، تصویری روشن و واضح از وضعیت تیم ملی فوتبال امید پیش رویمان قرار می‌دهد.

در واقع بهترین و گویاترین تحلیل درباره تیم ملی فوتبال امید، از دل همین افشاگری‌ها و کشمکش‌های طرفین بیرون می‌آید. بدون روتوش، سانسور و البته ابهام می‌توان متوجه شد که چرا تیم امید ایران، ناامیدترین تیم فوتبال در جهان است. بلایی که باند و باندبازی و رفیق بازی سر این فوتبال و آینده‌اش آورده و احتمالاً خواهد آورد، تأسف‌آور است.‌ای کاش می‌شد به این سؤال پاسخ داد که واقعاً در این فدراسیون ۵ ستاره چه خبر است؟! شمردن ستاره‌های فدراسیون ۵ ستاره ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

فرهاد مجیدی دستیار اسپانیایی می‌خواهد، اما فدراسیون نمی‌پذیرد. در این شرایط هر یک از اعضای کمیته فنی، فردی را پیشنهاد می‌کنند. در واقع حتی اعضای کمیته فنی هم برای انتخاب یک دستیار، اجماع نداشته‌اند. بر اساس ادعای فرهاد مجیدی، محصص آقای معینی را به مجیدی پیشنهاد می‌دهد. اکبر محمدی، محصص را و ساکت هم امامی‌فر را. در این میان دخالت‌های استیلی که خود داستانی عجیب‌تر است، گرچه همچنان سؤال بزرگ این است که فرهاد مجیدی با چه مکانیزم و براساس چه فاکتور‌هایی برای سرمربیگری تیمی که قرار است به حسرتی چند دهه‌ای پایان دهد، انتخاب شد.

مخالفان عملکرد مجیدی در فدراسیون، تأکید دارند او حتی بازیکنان را نمی‌شناخت. یکی می‌گوید خود مجیدی از ما کمک خواست و دیگری ادعا می‌کند فرهاد هیچ مربی ایرانی‌ای را قبول ندارد. نتیجه‌گیری از صحبت‌های اعضای کمیته فنی این است که مجیدی چیزی از مربیگری نمی‌داند! خب چطور به او اطمینان شد و وقتی این اعتماد شکل گرفت، چرا تا این اندازه در کار او دخالت شده است؟ در واقع بر اساس روایت مجیدی، حوزه اختیارات او بسیار محدود شده بود.

استیلی که مدیر تیم بوده، تأکید کرده فرهاد خودش کمک خواست. آیا معنای کمک این است که تیم را تمرین بدهید، در جلسه آنالیز اصول دفاعی را به بازیکنان بگویید و ناراحت شوید که چرا سرمربی ارنج تیم را برای بازی تدارکاتی با شما چک نکرده است؟
در فوتبال ایران مرسوم است که هنگام ناکامی کمیته ارزیابی و ریشه‌یابی تشکیل شود. اگر امید‌ها المپیکی نشدند، نیازی به تشکیل چنین کمیته‌ای نیست. صحبت‌های مجیدی، استیلی و اکبر محمدی و البته اتفاقات ریز و درشتی که طرفین آن را فاش کرده‌اند، خود بهترین ارزیاب و ریشه‌یاب ناکامی است. دوشنبه شب مشخص شد که چرا بیش از ۴ دهه است تیم امید، المپیکی نمی‌شود.

* دبیر گروه ورزش روزنامه ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها