بازدید 5854

روایت دادستان کرمان از طرح ترور سردار سلیمانی

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد: سازمان اطلاعات سپاه از شش ماه قبل از دستگیری اعضای این تیم ترور در شهریور ماه سال جاری، اقدامات و فعالیت‌های این تیم را در خارج و داخل کشور به صورت شبانه روزی مورد رصد اطلاعاتی قرار می‌داده است.
کد خبر: ۹۲۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 08 October 2019
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح جزئیات طرح ترور سرلشکر سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: باتوجه به اشراف کامل اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه و با احکام و دستورات قضائی کلیه عناصر اصلی و محوری تیم ترور، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ظرف کمتر از ۱۰ ساعت در چندین نقطه مختلف مورد ضربه قرار گرفتند و دستگیر شده اند.

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری با اشاره به اینکه این پروژه صرفا در مرحله طراحی باقی نمانده بود، اعلام کرد: کلیه عملیات اجرایی این پروژه از قبیل: جذب جاسوس، آموزش آنان، تهیه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسایل و تجهیزات ارتباطی و نظامی در سطح وسیع و گسترده تهیه و از سوی پشتیبانان طرح از طریق یکی از مرز‌ها به داخل کشور منتقل و آماده بهره برداری بود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد: سازمان اطلاعات سپاه از شش ماه قبل از دستگیری اعضای این تیم ترور در شهریور ماه سال جاری، اقدامات و فعالیت‌های این تیم را در خارج و داخل کشور به صورت شبانه روزی مورد رصد اطلاعاتی قرار می‌داده است.

سالاری ادامه داد: اعضای تیم پروژه ترور به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه و کمک به سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

دادستان کرمان اعلام کرد: در پی ناکامی‌های مکرر مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی در منطقه خاورمیانه در جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جبهه کفر و نفاق در اتاق‌های فکر مشترکشان به سراغ پروژه جدیدی با نیت شوم از هم گسستن اتحاد فی ما بین جوامع جهان اسلام رفته و طرح ترور سردار سلیمانی را به عنوان روشن نمودن فتیله انفجار بزرگ آن هم در ایام فاطمیه و یا عاشورای حسینی در دستور کار سرویس‌های مشترک استکبار قرار گرفته بود.

وی افزود: معاندان با انجام این ترور قصد ایجاد اختلاف و شروع جنگ داخلی بین جامعه متحد اهل تسنن و شیعه را داشتند و از سوی دیگر با این اقدام می‌خواستند جنگ خانمان سوز عرب و عجم را بر افروخته و با این ترور در جهان اسلام بین برادران شیعه و سنی اختلاف بزرگ و تارخی بوجود آورند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این عملیات این بود تا جبهه مقاومت جهان اسلام را زمین‌گیر و دچار شکست نمایند.

دادستان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌های خاموش و چندین ماهه و شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه در کشف و خنثی سازی این طرح پیچیده ضد امنیتی گفت: اجرای این پروژه می‌توانست ضربه‌ای بزرگ و جبران ناپذیری را نه تنها بر ارکان ساختاری و امنیتی کشور بلکه بر جهان اسلام وارد نماید که با عنایت حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی شریف) این پروژه با شکست مواجه گردید.

دادستان کرمان در پایان بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی تحت زعامت و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و در ظل توجهات و عنایات خاصه حضرت صاحب الامر از گردنه‌های سخت و موانع سرراه به خوبی عبورنموده و اکنون مقتدرانه بر قلعه فتح و نصرت ایستاده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان