بازدید 22467

پست و مقام فروشی از موضوع واترگیت هم بدتر است/ صندلی شش میلاردی نصیب چه کسی شد؟

روز گذشته، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وقت تذکرات نکته ای گفت که شاید از چشم بسیاری از مردم به دور ماند و در لابلای خبرهای مختلف داخلی و خارجی به کلی گم شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 08 October 2019

پست و مقام فروشی از موضوع واترگیت هم بدتر است/ صندلی شش میلاردی نصیب چه کسی شد؟روز گذشته، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وقت تذکرات نکته‌ای گفت که شاید از چشم بسیاری از مردم به دور ماند و در لابلای خبر‌های گوناگون داخلی و خارجی به کلی گم شد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا سلیمی، نماینده اصولگرای مجلس در جلسه علنی عصر یکشنبه در تذکری شفاهی، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: نسبت به صندلی‌فروشی در دانشگاه جدیت به خرج داده و با این موضوع برخورد کنید. در این کشور، پست‌ها هم خرید و فروش می‌شود؛ حقوق این پست‌های خرید و فروشی حرام است.

هم اکنون موضوع صندلی فروشی که وی مطرح کرد، از سوی برخی نمایندگان و کمیسیون آموزش مجلس در حال پیگیری است، ولی نکته دوم وی جای تأمل بسیار دارد؛ نکته‌ای که شاید تا کنون و در تاریخ پس از انقلاب در کشور سابقه نداشته و اگر هم داشته، رسما در هیج جایی عنوان نشده است.

شاید از زمان قاجار‌ها به بعد موضوع فروش پست و مقام در ایران مطرح نشده بود؛ هر چند گاهی زمزمه‌هایی در این خصوص در داخل برخی از نهاد‌ها و شرکت‌های دولتی و یا نیمه دولتی به گوش می‌رسد، هیچ زمانی علنی و با مشخصات نبوده است. با این حال، بنا بر ادعای این نماینده، یک تن از نزدیکان رئیس دولت این کار را انجام داده و بنا بر همین ادعا نیز اتهام وی ثابت شده است.

شاید اگر این ادعا در یک کشور توسعه یافته مطرح می شد، اکنون به یکی از بحران‌های سیاسی و اجتماعی در آن کشور تبدیل شده بود، یا حتی اگر چنین ادعای دروغی به کسی در آن کشور‌ها نسبت داده می‌شد، عواقب بسیار سختی در انتظار فرد مدعی می‌بود. حال آنکه در اینجا آب از آب تکان نمی‌خورد و هر دو طرف راضی هستند؛ چه کسی که پستی را خریده و یا کسی که پست را فروخته یا آنکه این ادعا را مطرح کرده است.

تابناک برای روشن شدن بیشتر این موضوع به سراغ نماینده مدعی رفته؛ وی تمام حرف خود را تأیید و حتی نام افرادی را که به ادعای وی مرتکب این کار شده اند، ارائه داده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک، با اشاره به مقوله پست و مقام‌فروشی برخی اشخاص از هم، گفت: این موضوع از سوی قوه قضاییه اعلام شد؛ آن هم در پی حکم اتهام یکی از نزدیکان رئیس جمهور.

وی افزود: در این ماجرا گفته شد که این فرد شش میلیارد از فردی به نام دانیال‌زاده گرفته ـ حال آنکه این فرد حدودا ۴ هزار میلیارد تومان بدهی داشت ـ و وی را به عنوان مدیرعامل بانک انتخاب کرده است. آیا این مسأله به غیر از مقام‌فروشی و پست‌فروشی است؟! قوه قضاییه در این رابطه حکم قطعی داده و این مسأله دیگر اتهام نیست.

این نماینده اظهار داشت: این گونه امور به واقع جای نگرانی دارد. هم اکنون پرسشی در ذهن افکار عمومی ایجاد شده که آیا سایر پست و مقام‌ها هم با این روش رد و بدل شده است؟ آقایان باید به این پرسش پاسخ بدهند.

این نماینده مجلس بیان داشت: وقتی مشاهده می‌شود که در این سطوح این اتفاق می‌افتد، ما باید به شدت نگران فروش پست‌ها و مقام‌ها در کشور باشیم. مقام و پست فروشی، کار بسیار زشت و ننگینی است. اگر در اروپا این اتفاق افتاده بود، این مسأله به یک بحران عجیب و غریب تبدیل می‌شد. به اعتقاد بنده، این مسأله از موضوع واترگیت هم بدتر است و می‌تواند زلزله‌ای در ارکان دولت پدید آورد؛ آن هم با این عنوان که برخی از مقامات بدین وسیله انتخاب شده‌اند.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: به اعتقاد بنده، افرادی که به این سبک و روش مدیریت را به دست گرفتند، باید تمام حقوقی را که گرفته اند، پس بدهند، چون این پول حرام است. مجلس حتما به این موضوع ورود کرده و می‌کوشد ببیند موارد دیگر از این دست وجود دارد یا خیر؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
انا لله و انا الیه راجعون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
بهترین نظر رو دادی
کار تمومه و بقیش حرفا شوخیه
خیلی از مردم در جریان پست فروشی هستند .ممکن است مسئولین ندانند؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
دو رییس جمهور سمنانی را مردم ایران امتحان کردند و آخرش شد پست و مقام فروشی و پول نفت را به جیب زدن . پس دیگر از این خطه کسی نامزد نشود نوبت جنوب کشور است
بخوانید همه باهم برای .... من یقرا فاتحمه صلوات
برای چی من باید رای بدم ؟؟؟؟؟؟؟؟

برای دیدن این وضع ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

شما خود دانید
فاجعه را زمانی درخواهید یافت که موج بزرگ بیسوادان و فارغ التحصیلان فاقد شعور علمی قراره از همین صندلی ها به مناصب و مقام های کشور منصوب شوند
همینو کم داشتیم .

خیانت و فساد در دانشگاهها !!!!!!!!
ایکاش مسئولان به بنده و امثال بنده که قصد مهاجرت به خارج از ایران را دارند سخت نگیرند و اجازه دهند ما با همین سرمایه های اندکی که برایمان مانده زندگی جدیدمان را از صفر ولی در کشوری که فسادش کمتر از اینجاست شروع کنیم.

هیچ آینده روشنی در افق دیده نمیشود

هر روز یک خبر جدید از فساد جدید !!!!!!
هردم ازین باغ بری می رسد......مثل زمان قاجار؟!!!!!!@
وقتی قوه قضائیه حکم قطعی داده، چرا اسم اون فرد رو نمی نویسید ؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
نوشته که برادر ناشناس
البته اون یه کم آشناست
اما
اسمشو نوشته برادر

همین برادرو بگیر و برو جلو
بیشتر بگم تابناک منتشر نمیکنه
فروش پست و مقام متاسفانه وجود دارد لیکن اثبات آن بسیار دشوار است. باید راهکار قانونی و محکمی برای پیشگیری از این فساد داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
راستی به نظر شما راه کار قانونی را چه کسی باید اجرا کند
اي خدا بكش راحتمون كن تو اين مملكت چه خبره خوبه كه مملكت امام زمان بهش ميگيم
سلام تابناک عزیز همه می دانند و من مطمئنم که شما می دانید در دولت پست فروشی هم داریم
جناب
انچنان با تعجب سخن میگویید مثل اینکه در زمین شخم زده ماهی زنده یافته اید
فروش پست و مقام چیز جدیدی نیست و تقریبا نرخ همه پست ها در ادارات مختلف معلوم است فقط شرایط پرداخت تعیین کننده است
عزت زیاد
شگفتا......‌یعنی واقعا در این حد ودر این سطح قبح از قباحت برداشته شده؟
چی بود چی شد
براي استخدام دريك شركت پيمانكار يا همان تامين نيرو در پالايشگاه..مبلغ110ميليون تومان طلب كردند براي كارگري!
هی تابناک دیر متوجه شدی تواین دولت این کاراعادیه بوی مشمئز کننده ش خیلی وقته در اومده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
البته مختص این دولت نیست
قاجاریه
موقعی که مدیران براساس شایسته سالاری انتخاب نمی شوند یقیقینا پستها خرید وفردش میشود
بنظر اینجانب ما ابتدا باید موضع خودمان را در برابر صندلی و میز بخصوص میز. لذا باتوجه به جمیع موارد و مصادیق نقض قوانین راهنمابی در شان یک شهروند نمونه کسیست که با دوچرخه سواری و کاهش تولید دود و کلا تولید اگر به جریان بیافتد اقتصاد شکوفه های زودرس که در معرض سرمای برف و یخبندان بهاری که نیکوست از پاییزش پیدا و نهان کار را به کاردان بسپارید.
دیگر ارزی ندارم و در پایان مخالفت خود را با تمام کامنتها اعلام میدارند.
قبلاً میگفتند که گداها (ببخشید متکدیان)، معابر و چهار راه ها را به همدیگر میفروشند. زمانی هم مکانهای ویژه ای در جهان آخرت به فروش میرفت که گویا آب و هوای بهتری داشت (کشیشی که بهشت میفروخت)، در هردوی این موارد، نسیه فروشی بود که الان عاقلانه تر و منطقی تر شده است: پست فروشی. این فروشگاهها و نمایشگاهها همیشه و به صور گوناگون وجود داشته و دارند. برخی زمین میفروشند و برخی هوا (یا به قولی تراکم!) که از صحن خانه تا به ثریا کشیده است. برخی نقد (مادی) میفروشند و برخی معنوی، یکی آهن میفروشد و دیگری آدم، اینجا بازار خرید و فروش وجود، هویت، انسانیت، اعتقاد، آدمیت و در یک کلام، همه چیز است، عجب بازار مکاره ای!!! آدمیت مرده است؟؟؟ یا به فروش رفته است!
اقای ریس جمهور با این استناد ومسایل دیگر ما رایمان را از تو پس گرفتیم.پایان
به نظر به برخی از پستهای سازمانی دولتی نه تنها حقوقی نباید تعلق بگیرد که افراد باید پول حسابی هم به دولت بدهند، چون از این رهگذر درآمد بالایی دارند. درس نیست که هم از توبره خورد هم از آخور.
من كه مي دونم اين كامنت را پخش نمي كنيد اما مساله خريد و فروش پست در كشور خيلي وقت هست كه مد شده اينطوري كه بصورت گروهي روي مثلا مديرعاملي و هيات مديره يك مجموعه نان و آب دار سرمايه گذاري كرده و بصورت اتوبوسي و هركدام هم با يك عنوان دقيقا مثل يك گروه تئاتر وارد آن مجموعه شده و تا سررسيد زمان توافق ضده مشغول بخور بخور و غارت مي شوند .
بسیار زشت و ننگینی تر از پست فروشی، پست را مدیران ارثِ پدری خود میدانند و به فرزندان، دامادان، عروسان و به دیگر اقوامِ نصبی و سببی خود میدهند. جالبترش آن است برای اینکه پوشش بر اعمال حرامخوریشان باشد مثلا اگر خودِ مدیر در وزارتی است دامادش در وزارتِ دیگر معاون وزیر میشود یا اگر اصولگرا است فرزندش در زیرمجموعه ی یک اصلاح‌طلب، رئیس سازمانی میشود و این چرخه بدین منوال ادامه دارد و بالعکس.
بعنوان عضوهیات علمی بامرتبه استادتمامی و۳۰سال سابقه کاردردانشگاه علوم پزشکی ..ضمن تایید برخی ازموارد ادعای این نماینده ،متاسفانه این کار با اطلاع برخی ازنمایندگان مجلس ومابه ازارتق وفتق درخواست های غیرقانونی صورت میگیرد دردانشگاه ماریاست موروثی شده است.
اگرچه این پیام ازفیلترتابناک نمی گذرد.
دادن پست به کسی که هیچ تخصصی نداره اونهم به صرف خودی بودن چه حکمی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
حجابت را رعایت کن ول کن این مسایل را
جدیت در پیگیری صندلی فروشی و مدارک دانشگاهی، پای بسیاری را هم به غائله باز می کند!!
سلام
چنین موضوعی در بخش های دیگر نیز دیده شده است. مدیرکل یکی از ادارات کل قرار بود عزل شود. وی پیشنهاد داده بود برای یک هفته دیگر بماند و در مقابل مبلغ یک میلیارد برای یک هفته پرداخت کند.
دیگه حال و حصول ندارم نظر بدم و انتقاد کنم چون وقتم دارم تلف می کنم
اینجا همه چیز به حراج گذاشته میشود از شیر مرغ تا جون آدمیزاد. پست و مقام و منصب که چیزی نیست
لطفا مورد زیر را حتما حتما پیگیری نمایید:

مسولان کشور بارها اعلام کردند که آموزش فنی و حرفه ای کلید توسعه و اشتغال کشور است، مهمترین حلقه آموزش استاد هست که متاسفانه در دانشگاه های فنی، به ازای هر ساعت تدریس حق الزحمه مسخره 10 هزار تومان به استاد پرداخت می شود، آن هم با تاخیر زیاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این مبلغ 10 هزار تومان بیش از 6 سال هست که تغییر نکرده و اگر بخواهیم نرخ تورم را در آن دخیل کنیم، حداقل باید به استاد ساعتی 100 هزار تومان پرداخت شود.
واقعا استاد دانشگاه فنی و حرفه ای با چه انگیزه ای در کلاس درس حاضر شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حقوق بسیار ناچیز و مسخره، عدم جذب، عدم بیمه، عدم امکانات رفاهی؛ واقعا استاد به چه انگیزه ای درس دهد، وقتی هیچکس به فکر ان ها نیست.

لطفا منتشر کنید و پیگیری کنید، با این روال آموزش فنی و حرفه ای کشور، کامل متلاشی خواهد شد و هیچ خروجی نخواهد داشت.
هر دم از این باغ بری می‌رسد
فسادبه ستون خیمۀ اقتصاد ایران تبدیل شده است .
ترسم از اینست که برای مبارزه واقعی با فساد ، مجبور شوند کل اقتصاد ایران را برچینند .
فعلا مثل کبک سر بعضی اقایون زیر برفه ............یا هی میگویند ایشالله گربه است...........شما اگه یک مسئول سالم پیدا کردی .................چرا برکت از همه چیز رفته ........انقدر که پول حرام زیاده وقاطی حلال شده.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
علی برکت الله
مرگ بر حرام خواران
فروش پست ومقام برای حقوق نیست که پس بگیرید .بلکه برای رشوه و اختلاس هستش.سالها است که مسند ها در برخی جاهاخرید وفروش میشود
هر دم از این باغ بری می رسد
خود مجلسیا پست میخوان
چرا تا حالا پیگیری نشده
واقعیته ،نتیجه این پست فروشیها هم تو یه زمینه حساس مثل سلامت این میشه که یه بحران مثل لردگان به وجود میاد . آقای سلیمی بررسی کن. آیا این افراد بر اثر صلاحیت سر کار اومدن یا صلاحدید!!
از نمره فروشی شروع میشود تا به مقام پست فروشی
يه مدتي لازمه احراز پست هاي مهم دولتي ، فقط تعهد بود
حتی از دل احزاب بیرون نیامده اند که گذشته از مباحث تخصصی لااقل سیاست را بلد باشند.
بعضی شهرداری های مناطق شهرهای بزرگ سرقفلی دارند.
أمریکا در اعتراض به بدرفتاری حکومت کمونیستی چین با مسلمانان این کشور تعدادی از شرکتهای چینی را تحریک کرد . واکنش ام القری مسلمانان جهان چیست؟ سکوت..
آهای مسئولین بار سفر چه بسته‌اید مرگ خبر نمی‌کند.
حالا هی برید رأی بدید!!!
تابناک اینهمه بهت گفتیم با پایان نامه نویسها کاری نداشته باش اینها یک تعداد جوانهای با استعداد و بدبخت هستند گوش نکردی جالا بیا ببین
خخخخخ
هست آقا هست !!
بسلامتی و سربلندی
ابناک عزیز پست فروشی از بعد جنگ شروع شده و صورت های مختلفی پیدا کرده
وقتی یک کاندید مجلس گاه صد برابر کل حقوق دریافتی درچهارسال خودرا برای انتخاب شدن به طرق مختلف هزینه میکند واقعا برای خدمت به موکلین خود به مجلس میرود ؟
خدایا بستان داد ضعیفان
متاسفانه برای جماعت فقط و فقط پول و دلار اهمییت دارد وهیچ چیز دیگر مهم نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان