بازدید 2808

هیات تجاری چین به آمریکا دعوت شد

کد خبر: ۹۲۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲ 08 October 2019

به دعوت آمریکا، «لیو خه» معاون نخست وزیر چین و مسئول گفت و گوهای تجاری چین و آمریکا در راس هیاتی بلند پایه برای برگزاری سیزدهمین دور مذاکرات راهی واشنگتن می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شینهوا روز سه شنبه گزارش کرد قرار است «لیو خه» در این نشست که روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر سال جاری (۱۸ و ۱۹ مهر ۱۳۹۸) برگزار می شود با «رابرت لایتیزر» مذاکره کننده تجاری و «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در قالب دور جدید مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور دیدار کند.

وزیر بازرگانی، رییس بانک مرکزی، معاون کمیته ملی توسعه و اصلاحات، معاون دفتر مالی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون وزیر دارایی، معاون وزیر خارجه، معاون وزیر صنایع، معاون دفتر کشاورزی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون وزیر کشاورزی و امور روستایی و معاون نماینده مذاکرات بین المللی تجاری چین اعضای هیات بلندپایه چین هستند که لیوخه را در این سفر همراهی می کنند.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال ۲۰۱۸ (بهمن ۹۶) به این سو، دو کشور در ۱۲ نشست دو جانبه درباره اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.

ماه مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) یعنی یک ماه پس از آغاز مذاکرات تجاری دو کشور، دولت آمریکا گزارش بازرسی ۳۰۱ علیه کالاهای چینی را منتشر و اعلام کرد ۲۵ درصد بر تعرفه گمرکی ۵۰ میلیارد دلاری کالای چینی می افزاید.

بر اساس این گزارش در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷)، یعنی فقط ۱۰ روز پس از صدور بیانیه مشترک دو کشور مبنی بر عدم جنگ تجاری، دولت آمریکا بر خلاف این توافق، ادامه اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را اعلام کرد.

در ماه مه سال ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) آمریکا غیرمسئولانه چین را به «عقب نشینی از موضع پیشین» متهم و اعلام کرد تعرفه گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را که قبلاً به ۱۰ درصد ارتقاء داده بود، به ۲۵ درصد افزایش می دهد و مراحل افزایش تعرفه گمرکی ۳۰۰ میلیارد دلاری کالای چینی باقی مانده را آغاز می کند چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کرده است.

دوازدهمین و تازه ترین دور مذاکرات تجاری دو کشور روزهای ۹ و ۱۰ مرداد سال جاری بدون نتیجه در شانگهای برگزار شد بعد از این مذاکرات بود که آمریکا تصمیم گرفت بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین و پکن هم بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه جدید اعمال کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل