بازدید 5822

واکنش فدراسیون نجات غریق به شبهه های اخیر:شکایت می کنیم

کد خبر: ۹۲۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 06 October 2019

فدراسیون نجات غریق درپی اخبار مبتنی بر دوتابعیتی بودن رییس اش بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، مدتی است که «تابعیت مضاعف انتسابی» رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی در برخی رسانه‌ها مطرح شده است که لازم است جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی نکاتی را در این خصوص به شرح ذیل متذکر شویم:
1-پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پدر و مادر ایلخان نوری به ایران آمدند و پدر ایشان تخصص بدست آورده از دانشگاه را در خدمت توسعه مترو کشور قرار دادند و مادر ایشان نیز به دین مبین اسلام گرویدند. تابعیت مضاعف انتسابی رئیس فدراسیون به واسطه زادگاه مادری‌شان (مادر آمریکایی)، قهری و انتسابی می‌باشد نه اقدام به اخذ تابعیت که پست ریاست فدراسیون از شمول ماده 982 (مشاغلی که در این ماده ذکر شده است) قانون مدنی خارج است.

2-لازم به توضیح است، ایلخان نوری حدود 18 سال است که با عنوان‌های مختلف در فدراسیون نجات‌غریق و غواصی مشغول به فعالیت می‌باشد و قبل از تصدی مدیریتی در فدراسیون به عنوان ورزشکار و مربی تیم ملی افتخاراتی همچون قهرمانی جهان را زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است. در همین راستا ایلخان نوری اعلام می‌دارد ایرانی و ایرانی‌زاده بوده و با پرچم مقدس ایران در میادین مختلف بین‌المللی افتخارآفرینی کرده و عاشقانه میهن و مردم عزیز ایران را دوست می‌دارد.

3-ایشان از معدود روسای فدراسیونی می‌باشد که قبل از تصدی ریاست فدراسیون، سمت‌های متعددی از جمله ورزشکار، مربی، مدیر تیم‌های ملی، مسئول بسیج فدراسیون و نایب رئیسی را در کارنامه خود به همراه دارد. لذا در نهایت صداقت و شفافیت کامل برای ثبت‌نام در انتخابات و همچنین اخذ رای از مجمع انتخاباتی، تمامی تاییدهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی کسب کرده‌اند که کسب صد در صدی آرا اعضا مجمع، نشان از سوابق طولانی وی در عرصه نجات‌غریق دارد. این درحالی است که رئیس فدراسیون همواره اعلام داشته تحت هر شرایطی تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

4-ماده 2 قانون اصلاح دو تابعیتی‌ها اشعار می‌دارد: افرادی که بدون کسب تابعیت، تابعیت سایر کشورها به آن‌ها تحمیل شده است یا خواهد شد از اشتغال به مقامات احصاء شده در این قانون مثل ریاست جمهوری، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس ممنوع می‌باشند که پست ریاست فدراسیون سالبه انتفاع موضوع می‌باشد و در ما نحن فیه هیچ ممنوعیتی و تخلفی رخ نداده است.

5-اصل بیست و هشتم قانون اساسی بیان می‌دارد هرکسی حق دارد شغلی را که بدان مایل است برگزیند چه اینکه انتخاب ریاست فدراسیون توسط مجمع انتخابی صورت پذیرفته و تمام استعلامات امنیتی و قانونی از مراجع ذیصلاح صورت گرفته که در تمامی مراحل نصّ قانون لحاظ گردیده است. حال اینکه چه افرادی با افتراء قصد تخریب ریاست فدراسیون ایران که دارای مقام و کرسی جهانی و آسیایی است را دارند و متامع چه گروهی در این خصوص تامین می‌شود جای بسی تامل و تفکر است چه اینکه توهین و افترا به ریاست فدراسیون نجات‌غریق توهین به کلیه جامعه نجات‌غریق و غواصی کشور می‌باشد که فدراسیون حق خود را جهت طرح شکایت کیفری و پیگیری از مراجع قانونی برای خود محفوظ می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل