بازدید 8131

پشت‌پرده زمان‌بندی اعتراضات عراق با مراسم اربعین

مشاور سابق وزیر خارجه با بیان اینکه زمان‌بندی اعتراضات در عراق برای تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین است، گفت: عشق ملت عراق به امام حسین (ع) طراحی دشمنان علیه حرکت اربعین را ناکام می‌گذارد.
کد خبر: ۹۲۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷ 05 October 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره اعتراضات چند روز اخیر عراق گفت: عمده مشکلات فعلی در عراق به دلیل سیستم فاسدی است که آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته و پس از صدام در این کشور ایجاد کردند.

وی افزود: روش آمریکایی‌ها برای فاسد کردن سیستم حکومتی و حاکمیتی استفاده شده در عراق پیش از این در افغانستان هم پیاده شده بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: توطئه استکبار برای برهم زدن امنیت عراق به دلیل در پیش بودن راهپیمایی اربعین، از قبل برنامه ریزی شده است و به همین دلیل آن‌ها بنا دارند تا از خط مقاومت و محور مقاومت که به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی است انتقام بگیرند.

شیخ‌الاسلام افزود: دشمنان و استکبار جهانی از این فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی که راه آزادسازی قدس از کربلا می‌گذرد بسیار واهمه دارند.

وی تصریح کرد: اربعین آماده کننده جهان اسلامی برای نابودی رژیم صهیونیستی بوده و حادثه‌ای تعیین‌کننده محسوب می‌شود.

سفیر سابق کشورمان در سوریه با بیان اینکه زمانبندی آغاز اعتراضات در عراق برای تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین است، گفت: عشق ملت عراق به اربعین امام حسین (ع) اجازه نخواهد داد که مخالفین بتوانند سوءاستفاده کنند.
 

وی تصریح کرد: گروه‌ها و جریانات سیاسی حاضر در عراق علی‌رغم همه اختلافاتی که ممکن است با یکدیگر داشته باشند، اما در قضیه اربعین متفق‌القول هستند که باید به زائر امام حسین (ع) خدمت کرد و کنگره عظیم اربعین را گرامی داشت تا دشمنان اربعین را ناکام بگذارند.

شیخ‌الاسلام گفت: فساد در عراق وجود دارد، اما اعتراضات در این کشور قومی و مذهبی نیست.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه در راهپیمایی اربعین، شیعه و سنی در کنار یکدیگر و گرد اهل بیت جمع می‌شوند، گفت: راه‌اندازی موکب‌های اهل سنت و حتی برخی دیگر از ادیان غیراسلامی نشان‌دهنده ظلم‌ستیزی مشترک پیروان ادیان و برگرفته از پیام اربعین است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر