بازدید 2943

شرکت ‌روسی پول نفت خود را به یورو می‌گیرد

شرکت «روس نفت» روسیه به مشتریان خود اعلام کرد پول نفت خود را به یورو دریافت می‌کند و مناقصه فروش نفت خود را با شرط پرداخت یورو برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 04 October 2019

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، شرکت روس نفت روسیه به خریداران نفتی خود اعلام کرده تا پولشان را به یورو پرداخت کنند. این اقدام شرکت نفتی روسیه در پی سیاست‌های اخیر این کشور برای حذف دلار از مبادلات است. 

بر اساس اعلام سایت رسمی این شرکت به دنبال این است که صد هزار تن نفت اورال را از بندر بالتیک به فروش برساند که قرار است، ارز جایگزینی که این شرکت  اعلام کرده یورو است از اواخر ماه آگوست روس نفت همچنان به دنبال این است که پول نفت خود را به یورو دریافت کند.

این اقدام شرکت روس نفت در گرایش به سمت یورو پس از تحریم‌های آمریکا در ماه‌های اخیر که کشورهای روسیه، ایرانی و چین و ونزوئلا را تحریم کرد انجام می‌گیرد. 

روسیه به عنوان یکی از سه کشور بزرگ تولیدکننده و صادرکننده انرژی به اروپا محسوب می‌شود. 

کارستن فریسچ تحلیلگر ارشد در کامرزبانک گفت: «این اقدام روس نفت می‌تواند گامی برای کاهش خودنمایی دلار در بازارهای جهانی باشد و خطرات تحریم روسیه را کاهش دهد».

روسیه به دنبال افزایش صادرات نفت خام از بنادر این کشور پس از بهبود بحران آلودگی نفتی این کشور است و قرار است مناقصه فروش را به صورت برنامه ماهانه اجرا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها