بازدید 4053

درمان رایگان زائران اربعین در بیمارستان‌های عراق

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور گفت: در خصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسیده‌ایم.
کد خبر: ۹۲۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 02 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، امروز جلسه هماهنگی کمیته بهداشت و درمان اربعین ٩٨ که با حضور پیرحسین کولیوند - رئیس سازمان اورژانس و رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور، عطیر العبادی - سفیر کشور عراق، رفعت مسعود - سفیر کشور پاکستان، ابراهیم حجازی - معاون سفیر کشور افغانستان در ایران، اعضای کمیته بهداشت و درمان اربعین ٩٨ و نائلی - رئیس اداره همکاری‌های اقتصادی امور بین‌المللی وزارت بهداشت - در سازمان اورژانس کشور برگزارو در خصوص نحوه ارائه خدمات کمیته بهداشتی و درمانی و فوریت هایپزشکی بحث و تبادل نظر شد.

این هم اندیشی به منظور انجام هماهنگی اقدامات درمانی، فوریت‌های پزشکی به‌ویژه کنترل بهداشتی نظیر نظارت و کنترل بهداشتی موکب‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، نظام مراقبت سندرمیک و کنترل زائران محترم افغانستانی و پاکستانی در مبادی ورودی مرز‌های شرقی کشور از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیر و تاکید بر واکسیناسیون زائران مطابق با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی صورت پذیرفت.

در ابتدای جلسه کولیوند ضمن تشکر از حضور سفرای کشور‌های همسایه در جلسه و آمادگی ایشان در آغاز اقدامات همکاری بهداشتی و درمانی، با تشریح جایگاه و عملکرد کمیته بهداشت و درمان اربعین از اطمینان وزارت بهداشت در خصوص ارایه خدمات درمانی و بهداشتی و کنترل دقیق مخاطرات بهداشتی خبر داد.

وی با انعقاد تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در ۲۰ شهریور ماه سال جاری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران گرانقدر اربعین حسینی، تاکید کرد: در خصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسیده‌ایم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به مخاطرات احتمالی گفت: با توجه با بازگشایی مرز خسروی در غرب کشور و افزایش تردد زائران ایرانی و غیر ایرانی به دلیل حذف روادید در ایام اربعین، امکانات وزارت بهداشت و کمیته بهداشت و درمان اربعین به میزان ٢۵ درصد افزایش یافته است.

در این جلسه عرفانی - رئیس اداره مدیریت بیماری‌های واگیر - به وضعیت بهداشت و درمان در مرز‌های کشور اشاره و از سفرای کشور‌های عراق، پاکستان و افغانستان در خصوص همکاری وزارت بهداشت کشور‌های متبوع خود در زمینه کنترل‌های بهداشتی و واکسیناسیون زائران درخواست همکاری کرد.

در ادامه عطیر العبادی - سفیر کشور عراق در ایران - ضمن تشکر ازعقد قرارداد بین وزارت بهداشت ایران و عراق به همکاری کامل بین دو کشور تأکید کرد. رفعت مسعود - سفیر کشور پاکستان در ایران - نیز ضمن تأکید بر همکاری وزارت بهداشت کشور ایران و پاکستان، درخواست استمرار جلسات بین دو کشور برای مدیریت بیماری‌ها و ارایه خدمات بهداشت ودرمان به‌ویژه برای مراسم اربعین سال آینده کرد.

نائلی - رییس اداره همکاری‌های اقتصادی امور بین المللی وزارت بهداشت - در این جلسه ضمن اشاره به خدمات مؤثر بهداشت و درمان، به اجلاس RC ۶۶ اشاره کرد و آن را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌ها دانست.

در پایان مقرر شد به منظور ایجاد تعامل مناسب‌تر و همکاری مطلوب وزارتخانه‌های بهداشت ایران، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و عراق جلسات منظمی با وزرای این کشور‌ها ترتیب داده شده و درحاشیه نشست آتی وزرای بهداشت منطقه در ایران، RC ۶۶ مباحث مهم پیشگیری از بروز بیماری‌ها و سلامت زائرین اربعین حسینی در راستای رسیدن به اهداف سلامت منطقه بررسی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان