بازدید 11721

قیمت سکه چهارشنبه ۱۰ مهر ۹۸/ حباب منفی قیمت طلا در بازار داخلی

بازار طلا و سکه تهران در حالی دهمین روز از پاییز را پشت سر گذاشت که سیگنال اثرگذار بر روند نرخ گذاری ها، از سوی اونس جهانی بوده است. به گونه‌ای که در هفته اخیر، اونس روند پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و با رشد امروز، تا حدودی نرخ سکه را افزایش داده است.
کد خبر: ۹۲۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 02 October 2019
قیمت سکه چهارشنبه 10 مهر ۹۸/
 
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه تهران در حالی دهمین روز از پاییز را پشت سر گذاشت که سیگنال اثرگذار بر روند نرخ گذاری ها، از سوی اونس جهانی بوده است. به گونه‌ای که در هفته اخیر، اونس روند پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و با رشد امروز، تا حدودی نرخ سکه را افزایش داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸) شاهد رشد نسبی بهای سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران بودیم. این در حالی است که بازار با توجه به قرار گرفتن در ایام محرم و صفر، با کاهش تقاضا مواجه شده است و بازار تا حدودی قفل شده است.

حال برای اطلاع از آخرین نرخ‌های امروز بازار طلا و سکه تهران، گفتگویی تلفنی با محد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران  داشتیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ابتدا با تاکید بر روند افزایش امروز بازار جهانی طلا، اظهار داشت: در معاملات امروز با توجه به رشد ۱۷ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد رشد نسبی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بودیم. هرچند با توجه به کاهش داد و ستد‌ها و افت تقاضا و همچنین نوسان اندک در بازار ارز، سیگنال افزایشی نرخ جهانی، تا حدودی اثرگذاری کمتری داشت، اما رشد بهای سکه امامی را در بازار شاهد بودیم.

بر این اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) امروز با رشد ۱۵ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۱۵ هزار تومان رسیده است.

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی بدون تغییر، ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، بدون تغییر، ۸۵۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزشگذاری شد.  

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۷۶۶ هزار تومان رسیده است که نسبت به آخرین قیمت، حدود ۱۵ هزار تومان رشد داشته است. به گفته کشتی آرای حباب سکه حدود یک ماهی است که تخلیه شده است و در حال حاضر تنها در سکه‌های ربع و یک گرمی حباب قیمت داریم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر معتقد است در شرایط کنونی، با توجه به تحولات بازار جهانی فلزات گران بها و افت نرخ داخلی، شاهد حباب منفی برای قیمت طلا در بازار داخلی هستیم. به بیان دیگر، با توجه به نرخ جهانی طلا، در حال حاضر، قیمت طلا در بازار ایران، ارزان‌تر از قیمت جهانی طلا می‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل