بازدید 5606

همتی: پول ملی ۴۰درصد تقویت و تورم مهار شد

کد خبر: ۹۲۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 02 October 2019

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به شکست سیاست تحریمی دشمن نوشت: امروز درست نسبت به یک سال پیش، پول ملی ۴۰درصد تقویت شده، رشد تورم مهار گشته و طلیعه رشد اقتصادی آشکار شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: "سال گذشته در این ایام وضعیت بدی بر اقتصاد کشورمان حاکم شده بود. دولت آمریکا و متحدین منطقه‌ای آن با شروع جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راه انداختن ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی در اندیشه فروپاشی کشور از طریق اقتصاد و با ابزار سقوط ارزش پول ملی و نهایتاً ایجاد هرج‌ومرج در سراسر کشور بودند. خداوند متعال را شاکرم با هدایت و حمایت‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم و سران قوا و از همه مهمتر، مقاومت و همراهی تحسین‌برانگیز مردم عزیز، تدابیر و اقدامات بانک مرکزی و برنامه منسجمی که در این راستا تنظیم کردیم، با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها توانستیم با یکی از پیچیده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی و پولی با قدرت مقابله کرده و ثبات و آرامش را به بازار ارز و سایر بازارها برگردانیم. امروز درست نسبت به یک سال پیش، پول ملی 40 درصد تقویت شده و رشد تورم مهار گشته و طلیعه رشد اقتصادی آشکار شده است. مردم عزیز خصوصاً اقشار با درآمدهای پایین و حقوق ثابت سختی زیادی را تحمل کرده و می‌کنند. لیکن این روزها طلیعه پیروزی مقاومت مردم بیش از همیشه آشکار شده است. آنچه من و همکارانم را به ادامه این مسیر هر روز مصمم‌تر می‌کند امید به بهبود شرایط زندگی و رفاهی اقشار آسیب‌دیده از فشار تحریم‌ها و تلاش جدی مسئولین برای خدمت بهتر به مردم عزیز کشورمان است."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۰
اره عالی شد دستت درد نکنه فقط دیگه دسکاری نکن
با این که جناب دکتر همتی از اساتید بنده بوده اند باید عرض کنم در اقتصاد و در خصوص ارز اصطلاحی هست تحت عنوان overshooting یا جهش اضافه و چیزی که اتفاق افتاده فروکش کردن این جهش اضافه است که خیلی هم ربطی به اقدامات سیاستگذار ندارد بلکه عامل اصلی آن گذر زمان است.
همچين ميگه سال گذشته شرايط سختي داشتيم انگار الآن گل و بلبله.هرچي رو ميخواي بخري نسبت به دفعه قبل 10 يا 20 درصد گرانتر شده .من نميدونم اينا كجا زندگي ميكنند.همين حرفها رو سيف هم ميزد . خير سرشون اقتصاددان هستند .
جدیدا وقتی دلار 4 هزارتومنی میشه 12 هزار تومن اسمش شده تقویت پول ملی !
دلار شده 12 هزار تومن واقعا خدا را شکر
البته این وضعیت تلخ هنوز نیز وجود دارد و از سوی دیگر پول ملی هم 40% تقویت نشده بلکه نسبت به مدت مشابه پارسال یخشی از قدرت برایری اش نسیت به بقیه ارزها برگشته است هر چند که آن هم در رندگی اقتصادی و روزمره مردم و بازار اثری نداشته است.

موقعی از تقویت پول ملی صحبت کنید که در شرایط متعادل و عادی و عرض اندام نسیت به سایر ارزها مجددا بر ارزش آن افزوده شود، الان شما در واقع پول ملی را عمدا در شرایط تنفس مصنوعی قرار داده اید.
به رئیس‌کل بانک مرکزی جهت تقویت ۴۰ درصدی پول ملی تبریک می‌گویم. ایشان اگر ارزش پول را بیشتر کم می‌کرد(بخوانید پول بی اعتبار چاپ می‌کرد) می‌توانست بیشتر ارزش پول ملی را تقویت کند. تواضع ایشان باعث شده است که پول ملی بیشتر از این تقویت نشود. اگر تبدیل دلار ۱۸ هزار تومنی به ۱۲ هزار تومنی تقویت ۴۰ درصدی پول ملی است می‌توانستند دلار را گرانتر کرده مثلا ۵۰ هزار تومان و سپس به ۱۲ هزار تومان کاهش می‌دادند آنگاه پول ملی ۸۰ درصد تقویت می‌شد. آقای همتی ممنون که هنوز زنده‌ایم
ما که ندیدیم.تورم همچنان 150 درصد می باشد
البته منظور آقاي همتي وضعيت اقتصادي خودشان است .
40 درصد تقويت نشد بلكه 40 درصد از بي ارزش بودنش كمتر شد
با فلج کردن داد و ستدها . مسدود کردن تقاضا. ممنوع کردن تجارت خارجی و جو پلیسی و امنیتی و مسدود کردن نقل و انتقالات بانکی کنترل نرخ ارز را هر بچه ای هم می تواند انجام دهد . چون تقاضایی نمانده در بازار همه تعطیل و بیکار شده اند. همیشه عکس با خنده چاپ می کنی . ظاهرت خندان است ولی باطنت جنگ و غوغا بر پا است همه این را می دانند . عوام فریبی نفرمایید
الکی
با تورم 43% شهریور به این نتایج رسیدی جناب همتی؟ مردم محتاج نون شب خودشون هستن، چی می گی؟ مردم پول دوا و دکتر ندارن، بیمه ها به همه بدهکارن - حدود یک سال - خدمات درمانی شش ماه دوم 97 رو پرداخت نکرد اومد فروردین با 15 روز تعطیلی و اردیبهشت رو پرداخت کرد، کجای کاری؟ کدوم طلیعه اقتصادی؟ رو کدوم قاعده و قانون حرف می زنی؟ مراکز تولیدی همه تعطیل و شدن و هر روز خبر اعتصاب و اعتراض کارگرها شنیده می شه تو که مسول اقتصاد کشور هستی حرف از روی هوا می زنی!
این بازی کهنه و نخ نما شده است. نفر اول 300 درصد همه چیز را جابجا میکند و حسابی که جاهای خالی پر شد نفر دوم لطف فرموده و 40 درصد تعریل میکند.
همراهی مردم؟ مگر کاری از دست مردم بر می آید؟
بخدا فکر میکنم اقای همتی تو ایران زندگی نمکنه. یا اصلا شخصا خرید نمکنه
جناب همتی !اگر پول ملی 40درصدتقویت شده پس چرا قیمت اجناس و خدمات نه تنها40درصدپائین نیامده بلکه روندافزایشی دارند
شما زا به خدا یکی به مسئولین ما نحوه درصد گیری و مفهموم اصطلاحات اقتصادی (تورم ، پول ملی ؛تقویت پول و ...)را یادبدهد.
الیته ایشان قبلش باید می فرمودن : پول ملی اول 40/000 درصد ضعیف و بعد 40 درصد تقویت شد. البته بخش تقویتش رو خواب دیدن
با حذف 4 صفر نه تنها پول ملی تقویت نمی شود بلکه تورم و تنش اقتصادی در این شرایط سخت بیشتر دامنگیر ملت می شود. از نمایندگان مجلس می خواهیم با درایت و وظیفه شناسی خود این طرح را رد کنند. چه کسی را می خواهیم گول بزنیم؟ این فقط فریب ذهنی اقتصادی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس